خبرهای داغ:
رئیس جهاددانشگاهی فارس از ارتقاء فعالیت‌های حوزه پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی استان از شعبه به پردیس خبر داد.
کد خبر: ۹۵۳۱۶۳۳
|
۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶

به گزارش خبرنگار بسیج از شیراز، امیرحسین استقلال رییس جهاد دانشگاهی فارس در نشست خبری سالروز تاسیس این نهاد با بیان اینکه جهاد دانشگاهی با ۴خبرگزاری، عملا خانه خبرنگاران است اظهار داشت: عملا جهاد دانشگاهی را می‌توان یک نهاد خبری دانست.

وی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی در سال ۱۳۵۹ و با انقلاب فرهنگی برای راه‌اندازی مجدد دانشگاه‌ها تاسیس شد، تصریح کرد: پس از به نتیجه رساندن این مسئولیت، این نهاد از دولتی بودن خارج و به یک‌ نهاد مردمی تبدیل شد.

حوزه‌های فرهنگ، آموزش، پژوهش و اشتغال، چهار حوزه فعالیتی جهاد دانشگاهی است که استقلال با اشاره به آن، ادامه داد: در فارس هم این نهاد، خدمات زیادی در قالب‌های مختلف به هم استانی‌ها ارائه کرده است تا دانشی که در دانشگاه‌های مختلف وجود دارد، در استان از این دانش برای رفع مشکلات استفاده کنیم.

وی با اشاره لزوم توجه به محیط زیست که از نیازهای مبرم استان بود، از ورود این نهاد برای حل این معضل با ورود به موسس ت مردم نهاد خبر داد و افزود: با تفاهم‌نامه با استانداری به حوزه کمک به فرآوری گیاهان دارویی، ورود جدی فرهنگی به مناسبت سالروز حادثه تروریستی در حرم مطهر شاه‌چراغ با تهیه ۴کتاب در حوزه کودک و نوجوان و رسانه، ادبیات، از دیگر خدماتی است که در یک‌سال گذشته در این نهاد انجام‌ شده است.

استقلال با اشاره به اینکه جشنواره‌ه ادبی باران و جشنواره شهود قدسی را محوریت شاهچراغ در سال جاری برگزار می‌شود تصریح کرد: ارتقاء فعالیت‌های پارک علم و فناوری از شعبه به پردیس، راه‌اندازی مرکز آموزش‌های تخصصی شهرستان فسا، و راه‌اندازی مرکز پژوهش‌های نوین شهری که حاصل همکاری ۴نهاد اجرایی و دانشگاهی استانداری، شهرداری، جهاد دانشگاهی و دانشگاه شیراز، از دیگر اتفاقات خوب چند ماه گذشته است.

«الگوی پیشرفت با ایمان، امید و اعتماد به جوانان»، شعار امسال جهاد دانشگاهی است که رییس جهاد دانشگاهی فارس به آن اشاره و تصریح کرد: تا کنون ۱۱ کانون دانشگاهی در دانشگاه‌های استان در حال فعالیت هستند.

استقلال در ادامه با اشاره به روز خبرنگار اظهار داشت: در شرایط فعلی، تشویش اذهان و آدرس‌های غلطی که توسط رسانه‌های خارج از کشور به جامعه داده می‌شود ، کشور را به سمت پرتگاه‌های عمیق اجتماعی سوق می‌دهد که در اینجا بیش از هر زمان دیگری نقش خبرنگاران حساس است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار