خبرهای داغ:
سرهنگ سرورزاده گفت: سازماندهی گروه‌های جهادی و اوقات فراغت جوانان، هدف اصلی بسیج سازندگی است.
کد خبر: ۹۲۳۸۸۰۹
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، سرهنگ مجتبی سرورزاده رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس در نشست خبری به مناسبت سالروز تاسیس بسیج سازندگی، با بیان انکه هدف اصلی بسیج سازندگی، برگزاری اردوهای هجرت و سازماندهی گروه های جهادی و اوقات فراغت جوانان است، به خلأ ایجاد شده در زمینه محرومیت‌زدایی بعد ادغام جهاد سازندگی و جهادكشاورزی اشاره کرد و گفت: به همین دلیل مقام معظم رهبری دستور تشكیل سازمان بسیج سازندگی را با محوریت برنامه‌های هجرت و جهادی و محرومیت‌زدایی را صادر كردند.

وی به تشریح خدمات این سازمان در سال گذشته پرداخت و یادآور شد: در ابتدای سال 98، با حادثه سیل دروازه قرآن شیراز و پس از آن در بعضی استان های دیگر مواجه شدیم که خسارات جانی و مالی را به شهروندان شیرازی و مسافران نوروزی وارد آمد.

به گفته وی، اسكان موقت مسافران نوروزی و كسانی كه از این سیل آسیب دیده بودند در سالن‌های ورزشی و اماكن تحت پوشش سپاه و طبخ و توزیع سه وعده غذای گرم میان آسیب دیدگان در بیشتر از 20 روز،  رسیدگی به منازل سیل‌زده شهروندان در منطقه سعدی و بلوار سرداران و تقسیم كاری كه میان گروه‌های جهادی جهت شناسایی و رسیدگی به ۲۵۰ واحد مسكونی آسیب دیده از سیل، مرمت و پاكیزه کردن از گل و لای، و نیز تقسیم‌كاری برای احداث منازل آسیب‌دیده و تأمین تجهیزات آنان از فعالیت های عمده این سازمان در ابتدای سال 98 در شیراز است.

تشریح خدمات جهادی و محرومیت زدایی فارس در سال ۹۸/ توزیع ۴ هزار بسته معیشتی در مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه در فارس

مهندس سروروزاده با تصریح بر اینکه با كمك نهادهای حمایتی تجهیزات زندگی منازلی كه آسیب دیده بودند، تهیه و به دست صاحبان این منازل رسید، به پایان تعمیرات منازل تا پایان خرداد اشاره کرد و افزود: قریب ۱۰ منزل نیز تخریب صد درصدی نیاز داشت كه در این راستا از طرف سپاه به هر كدام از این منازل مبلغ ۳۰ میلیون تومان كمك بلاعوض برای بازسازی این منازل اهدا شد.

وی در ادامه به سیل لرستان و خوزستان و ورورد سپاه در این مناطق جهت خدمت‌رسانی و لایروبی اماكن و منازل مردم آن مناطق در ۲۵ روز، گفت: بعد از آن نیز به سپاه فجر فارس و سازمان بسیج سازندگی استان مأموریت داده شد كه به منطقه اسماعیلیه برای خدمت‌رسانی بروند و در این منطقه نیز كار مهار سیلاب را انجام دادیم و بعد از آن منطقه مأموریتی ما دهستان شعیبیه از شهرستان شوش اعلام شد و برای قریب ۱۵۰ منزل كار تسهیل‌گیری و احداث منازل آسیب‌دیده را آغاز كردیم و كار تعمیرات قریب ۵۰۰ منزل را در این منطقه انجام دادیم كه تا پایان شهریورماه كار تعمیرات انجام شد و كار احداث منازل آسیب‌دیده نیز تا پایان سال گذشته بیش از ۷۰ درصد انجام شد و مقداری باقی مانده است و امیدواریم تا پایان خردادماه به اتمام برسد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس با تأکید بر بلاعوض بودن تمام فعالیت‌های گروه‌های جهادی و بسیج سازندگی در این مناطق به حضور بیش از ۵۰ گروه جهادی از استان فارس در زمینه تعمیرات و ساخت منازل آسیب‌دیده از سیل در خوزستان اشاره و تصریح کرد: كار ساخت منازل به عهده سازمان بسیج سازندگی و نظارت بر ساخت آن‌ها به عهده بنیاد مسكن است.

تشریح خدمات جهادی و محرومیت زدایی فارس در سال ۹۸/ توزیع ۴ هزار بسته معیشتی در مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه در فارس

سرهنگ سرورزاده در ادامه یادآور شد: در استان فارس ۷۰۰ گروه جهادی جغرافیامحور و یك هزار و ۶۰۰ گروه جهادی محله‌محور فعالیت می‌كنند كه گروه‌های جهادی جغرافیامحور هجرت كرده و در مناطق مورد نیاز خدمت می‌كنند اما گروه‌های جهادی محله‌محور تنها در محل‌ها یا شهرستان‌های خود خدمت می‌كنند.

وی به تشریح فعالیت‌های این سازمان با شیوع كرونا اشاره كرد و كمك گروه‌های جهادی به تیم‌های پزشكی در مبادی ورودی شهرها و انجام تب‌سنجی و غربالگری، و ضدعفونی معابر و محلات به‌صورت مستمر را از فعالیت های این سازمان در استان دانست و تأکید کرد: تمام تجهیزات این كار همگی از محل كمك‌های مردمی تأمین شد.

مهندس سرورزاده با اشاره به اینکه در ادامه خدمات رسانی گروه های جهادی در ایان مبارزه با کرونا، گروه‌های جهادی در بحث تولید مواد ضدعفونی‌كننده با توجه به كمبودی كه در بازار بود، روی آوردند كه فرمول‌های آن‌ها را از دانشگاه‌های علوم پزشكی دریافت می‌كردند، تصریح کرد: از آنجا كه شیوع كرونا موجب آسیب به بسیاری از مشاغل و اصناف شد، لذا گروه‌های جهادی با مالكین مغازه‌های استیجاری تماس برقرار گرفته و در جهت بخشش یا تخفیف اجاره مغازه‌ها گام برداشتند كه این تخفیفات یا بخشش‌ها از یك تا ۳ الی ۴ ماه بوده است و تاكنون رقمی قریب بیش از ۱۰ میلیارد تومان شاید هم بیشتر تاكنون بخشش و تخفیف اجاره بها در این بخش داشتیم.

به گفته وی، از نیمه شعبان نیز با توجه به دستوری كه صادر كرد، كار حمایت از افرادی كه در شرایط شیوع كرونا دچار آُسیب دیدند را آغاز كردیم اعم از كارگران ساختمانی، كارگران فصلی، كارگران رستوران‌ها و غیره كه این كار را در قالب رزمایش همدلی و مواسات و كمك‌های مؤمنانه انجام دادیم که تاكنون بالغ بر ۲۴۰ هزار بسته معیشتی به ارزش تقریبی این بسته‌ها را ۷۵ میلیارد تومان توسط گروه‌های جهادی میان نیازمندان استان توزیع شده است.

تشریح خدمات جهادی و محرومیت زدایی فارس در سال ۹۸/ توزیع ۴ هزار بسته معیشتی در مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه در فارس

وی اظهار داشت: مرحله دوم كمك‌ها نیز از نیمه رمضان مصادف با سالروز ولادت امام حسن مجتبی(ع) آغاز خواهد شد كه بنا داریم بیش از ۴۰۰ هزار بسته معیشتی به ارزش تقریبی هر بسته‌ ۳۰۰ هزار تومان، را در این مرحله توزیع كنیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس، مقدار مواد ضدعفونی‌كننده تولید شده توسط گروه‌های جهادی را قریب ۹۳۶ هزار لیتر طی ایام برشمرد و گفت: همچنین ۱۳۱ هزار و ۷۷۰ بسته اقلام بهداشتی نیز توسط گروه‌های جهادی در سطح استان توزیع شده است.

سرورزاده با بیان اینكه تاكنون ۱۲۲ هزار برشور آموزشی برای پیشگیری از شیوع كرونا نیز توسط گروه‌های جهادی توزیع شده است، گفت: علاوه بر این‌ها بیش از ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار ماسك‌های بهداشتی نیز توسط گروه‌های جهادی در سطح استان تولید و توزیع شده است.

وی در ادامه، افزود: در این ایام قریب ۱۰ درمانگاه مجازی در سطح استان به‌همت گروه‌های جهادی راه‌اندازی شدند كه این كار به‌منظور قطع زنجیره انسانی و كاهش مراجعات مردمی به مراكز درمانی انجام شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس در ادامه به تشریح فعالیت‌های محرومیت‌زدایی این سازمان پرداخت و گفت: در سال ۹۸ با بهزیستی وارد تعامل شدیم و بنا شد تا ۸۵۰ منزل افراد محروم كه معلول دارند، را مناسب‌سازی كرده و ۱۸۰۰ منزل را احداث كنیم كه تاكنون قریب به ۸۰ منزل ساخته و تحویل داده شده است و قریب ۵۰ درصد منازل نیز مناسب‌سازی شده‌اند كه البته اعتبار این كار توسط بهزیستی تأمین شده و اجرای آن به عهده سازمان بسیج سازندگی است.

تشریح خدمات جهادی و محرومیت زدایی فارس در سال ۹۸/ توزیع ۴ هزار بسته معیشتی در مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه در فارس

وی با بیان اینكه چنین كاری را با كمیته امداد نیز در مناطق مرحوم انجام دادیم، گفت: همچنین تفاهم‌نامه‌ای با برخی دستگاه‌های دولتی در زمینه پروژه‌های عمرانی داریم كه قریب ۳۵ درصد بودجه‌های برخی از این پروژه‌ها در خصوص آب و خط انتقال آب و قنوات و غیره كه ختم به اشتغال می‌شود توسط بسیج سازندگی تأمین می‌شود كه تاكنون برای قریب ۳۵ پروژه تفاهم‌نامه همكاری امضا كردیم.

سرورزاده در پایان به فعالیت‌های اقتصاد مقاومتی این سازمان اشاره كرد و گفت: در سال ۹۸ قریب ۲۵۲ عرصه اقتصاد مقاومتی را در زمینه پرداخت تسهیلات در شغل‌هایی نظیر پرورش طیور، دام سبك و سنگین، تولید عسل و غیره حمایت كردیم و همچنین از چندین كارگاه تولید پوشاك نیز حمایت‌هایی انجام شد كه اعتبار كل پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در سال گذشته در سطح استان بیش از ۶ و نیم میلیارد تومان بوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار