خبرهای داغ:
سرهنگ فلاحی، از برگزاری یازدهمین همایش ملی "اسوه‌های صبر و مقاومت" در خراسان جنوبی خبر داد.
کد خبر: ۹۵۷۶۷۳۶
|
۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی،  سرهنگ غلامرضا فلاحی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی، عزت و اقتدار کنونی را نشأت گرفته از صبر، تحمل و ایستادگی همسران و مادران شهدا، جانبازان و ایثارگران دانست.

وی اظهار داشت: مادران و همسران شهدا با تأسی از حضرت فاطمه(س) و حضرت زینب(س) فرزندان و عزیزان خود را در راه اسلام تقدیم و بعد از شهادت آن‌ها در همه صحنه‌های انقلاب حضوری فعال داشتند.

فلاحی با بیان اینکه نقش‌آفرینی زنان در دوران دفاع مقدس کمتر از مردان نبود و فداکارانه و ایثارگرانه در پشت جبهه به خوبی حضور داشتند و به ایفای نقش می‌پرداختند، گفت: بانوان انقلابی شجاعانه و با صبر و استقامت توصیف‌ناپذیر علاوه بر پشتیبانی از جنگ مشوق همسر و فرزندان خود در رفتن به جبهه بودند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان افزود: وظیفه ما این است که تا همیشه تاریخ این مادران و همسران را تکریم و همیشه نام و یاد و ایثار و صبوری آن‌ها را در جامعه ترویج کنیم تا نسل‌های آینده بدانند روزگاری در تاریخ افرادی بودند که برای دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های دینی همه داشته‌های خود را فدا و با تمام مشکلات از تمام آرمان‌های نظام و ولایت و رهبری دفاع کردند.

فلاحی عزت و آبروی انقلاب و کشور را از خون شهیدان و ایثارگری خانواده‌های آنان دانست و افزود: استکبار جهانی از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون برای آنکه مردم از ارزش‌های نظام دست بردارند در حد توان خود از هیچ ترفند و هجمه‌ای علیه میهن اسلامی ما دریغ نکرد وبه دنبال این است که نگرش نسل جوان و نوجوان ما را به مسائل اعتقادی و انقلابی کم‌رنگ کند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی عنوان کرد: مقام پدران و مادران شهدا کمتر از شهادت نیست.

وی، از برگزاری یازدهمین همایش ملی "اسوه‌های صبر و مقاومت" در استان خبر داد و گفت: زنانی که بعد از جنگ هشت ساله تاکنون صبورانه و به صورت شبانه‌روز از همسران جانباز و ایثارگر خود پرستاری نموده یا زنانی که بعد از شهادت همسر، به تنهایی مسئولیت حفظ کیان خانواده را بر عهده داشته‌اند، شایسته برترین تجلیل‌ها هستند.

فلاحی بیان کرد: همزمان با ایام ولادت حضرت زهرا (س) و روز مادر جهت تکریم از مقام مادران، خواهران، دختران و زنان جانباز دفاع مقدس استان، هر ساله جشنواره‌ای با مضمون "اسوه‌های صبر و مقاومت" در سراسر کشور برگزار می‌شود که امسال این برنامه به دلیل تداخل برنامه‌ها با کمی تأخیر در استان برگزار می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مطرح کرد: دلیل گرامیداشت یاد شهدا این است که بدانیم ما به شهدا نیاز داریم و آنان به ما نیازی ندارند و برگزاری چنین برنامه‌ها و اقداماتی جایگاه شهدا را پُر نمی‌کند، اما این کار وظیفه همه ما است و باید آن را به بهترین شکل انجام دهیم.

وی، تجلیل از مقام شامخ زنان حماسه‌آفرین با محوریت همسران رزمندگان، شهدا، جانبازان، تبیین نقش مادرانه همسران ایثارگران و شهدا و تأسی ایشان به الگوی فاطمی و زینبی، جریان‌سازی فرهنگی به منظور پرورش روحیه تکریم ایثارگران در جامعه و به‌ویژه در نسل جدید، ارائه الگوی عملی و دست یافتنی از سیره فاطمی، تقویت ایمان، معرفت دینی و ترویج فرهنگ دفاع مقدس به‌ویژه در حوزه زنان و خانواده، انسجام‌بخشی فعالیت‌های حوزه زنان و دفاع مقدس در دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی و غیر دولتی و تلاش برای ایجاد زمینه‌های حضور و مشارکت زنان و خانواده‌ها در ارائه سبک زندگی اسلامی ایرانی منطبق بر دوران دفاع مقدس را از اهداف برگزاری این همایش ذکر کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار