خبرهای داغ:
مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی خبر داد:

اعزام ۱۶۰۲ زائر از خراسان جنوبی به حج تمتع

دستگردی گفت: خرداد امسال هزار و ۶۰۲ زائر استان، در قالب ۱۱ کاروان به حج تمتع اعزام می‌شوند.
کد خبر: ۹۵۹۸۲۹۷
|
۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، دستگردی مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی، گفت: امسال ۱۶۰۲ نفر در قالب ۱۱ کاروان عازم سرزمین وحی و حج تمتع خواهند شد که این اعزامها طبق برنامه ریزی اولیه در تاریخهای ۴، ۵ و ۶ خرداد خواهد بود.

دستگردی با بیان اینکه اعزام‌ها از فرودگاه شهید کاوه بیرجند انجام می شود، افزود: از ۱۱ کاروان استان، ۹ کاروان متعلق به زائران شیعه و دو کاروان اهل سنت است.

وی گفت: ۶ کاروان مربوط به مرکز استان و ۵ کاروان مربوط به باقی شهرستان‌ها است که ۸۷۲ نفر خانم و ۷۷۳ نفر آقا هستند.

مدیر حج و زیارت استان با بیان اینکه جوان‌ترین زائر خراسان جنوبی، ۱۹ ساله و مسن‌ترین آنها ۸۸ ساله است، افزود: میانگین سنی زائرین ۵۷ سال است.

دستگردی با بیان اینکه برای آمادگی و شناخت کافی زائر، آموزش‌ها و همایش‌های متمرکزی برگزار می‌شود ، گفت: یکی از این برنامه ها یاوران حجاج بوده و تمام تلاشمان این است که یاوران از خود زائرین باشد تا از تعداد عوامل کم شده و به آمار تعداد زائران اضافه شود.

وی درخصوص حج عمره، گفت: ۶۱۷ نفر برای حج عمره ثبت نام کردند ولی به دلیل مشکل هواپیمایی از این آمار کاسته شده و فقط دو کاروان از استان اعزام شد که اولین کاروان بازگشته و کاروان بعدی یازدهم اردیبهشت عازم سفر شده و بیست و سوم به استان برمی‌گردد.

دستگردی با بیان اینکه پیگیر هستیم تا بعد از عملیات حج، مجددا حج عمره انجام شود، افزود: ثبت نامی‌های ما از سال ۹۴ است که طبق اعلام اولویت بندی‌ها زائرین به حج اعزام می‌شوند.

مدیرحج و زیارت خراسان جنوبی در مورد عتبات عالیات نیز با بیان اینکه ترتیبی به وجود آمده تا افرادی که نمی‌توانند با هزینه ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به این سفر اعزام شوند، از کاروان‌های ارزان قیمت با قیمت ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان استفاده کنند ، گفت: از هم استانی‌ها می‌خواهیم فقط به دفاتر رسمی عتبات عالیات مراجعه کرده و از ثبت نام در کاروان‌های غیر از آن پرهیز کنند.

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری صدا و سیما 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار