خبرهای داغ:
عربدزاده گفت: هفدهمین دوره جشن‌های زیر سایه خورشید با حضور خدام بارگاه منور حرم رضوی از ۲۳ اردیبهشت‌ماه در خراسان جنوبی آغاز می‌شود.
کد خبر: ۹۵۹۸۲۲۴
|
۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۵

به گزارش گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حامد عرب زاده مدیرعامل جمعیت جوانان سرزمین خورشید خراسان جنوبی امروز در جمع خبرنگاران گفت: هفدهمین دوره جشن‌های زیر سایه خورشید با حضور خدام بارگاه منور حرم رضوی از ۲۳ اردیبهشت‌ماه در خراسان جنوبی آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه هر ساله دو گروه از خدام حرم رضوی در ایام دهه کرامت وارد خراسان جنوبی شده و برنامه داشتند، اما امسال تمام برنامه‌های زیر سایه خورشید استان توسط یک گروه از خدام انجام می‌شود، گفت: کاروان بارگاه ثامن الحجج (ع) متشکل از گروه چهار نفره شامل قاری، مداح، پرچم گردان و روحانی هستند.

مدیرعامل جمعیت جوانان سرزمین خورشید خراسان جنوبی با بیان اینکه این کاروان در ایام دهه کرامت در تمام شهر‌های استان غیر از طبس حضور پیدا می‌کنند، افزود: در نخستین روز از برنامه جشن‌های زیر سایه خورشید شهرستان بشرویه معطر به عطر و بوی پرچم امام رضا (ع) خواهد شد.

عرب زاده با بیان اینکه بیش از ۲۸۰ عنوان برنامه در سطح استان با حضور خدام حرم رضوی برگزار می‌شود تصریح کرد: ۲۳اردیبهشت شهرستان بشرویه، ۲۴ اردیبهشت شهرستان فردوس، ۲۵ اردیبهشت شهرستان‌های قاین و سرایان، ۲۶ اردیبهشت شهرستان زیرکوه، ۲۷ اردیبهشت شهرستان درمیان، ۲۸ اردیبهشت شهرستان‌های سربیشه، نهبندان و خوسف و ۲۹ تا ۳۱ اردیبهشت شهرستان بیرجند میزبان کاروان زیر سایه خورشید هستند.

وی ادامه داد: دیدار عمومی با مردم، غبارروبی گلزار‌های شهدا، دیدار با ائمه جمعه و نماینده، ولی فقیه در استان، دیدار با استاندار و فرمانداران، عیادت از بیماران، دیدار با خانواده شهدا، دیدار با مددجویان بهزیستی و کمیته امداد، حضور در پادگان‌ها و بازدید از زندان‌ها و مراکز توانبخشی از جمله برنامه خدام حرم رضوی در خراسان جنوبی است.

مدیرعامل جمعیت جوانان سرزمین خورشید خراسان جنوبی با بیان اینکه تعمیق معنویت در جامعه و زیارت از راه دور از اهداف حضور کاروان خدام رضوی در خراسان جنوبی است خاطرنشان کرد: امسال نیز روستا‌ها و نقاط مرزی استان در اولویت جشن‌های زیر سایه خورشید است.

عرب زاده از عقد زوج‌های جوان زیر سایه خورشید خبر داد و اظهار کرد: همچنین جشن بزرگ زیر سایه خورشید همزمان با سالروز میلاد امام رضا (ع) دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه در فرهنگسرای شهر بیرجند با حضور مردم و مسئولان استانی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰ هزار بسته نمک و ۳ هزار نبات متبرک در ایام دهه کرامت در استان توزیع می‌شود افزود: ترویج فرهنگ رضوی، بیان آثار و عنایت رضوی، ذکر احادیث و روایت امام رئوف ضروری بوده و شعار محوری هفدهمین جشنواره بین‌المللی زیر سایه خورشید با شما سربلندیم و با دو رویکرد عزت و امید است.

دبیر هفدهمین دوره جشن‌های زیر سایه خورشید در خراسان جنوبی گفت: در ایام میلاد امام رضا (ع) و دهه کرامت بسیاری می‌خواهند زائر امام رضا (ع) شوند، اما شرایط برای همه مهیا نیست و هر جا هم که دلی بشکند و امام رضایی شود آنجا زیارتگاه امام رضا (ع) است.

عرب زاده افزود: رویکرد برنامه‌های امسال امید و عزت بوده چرا که امام رضا(ع) نیز مظهر سربلندی، امید و عزت هستند و امید و عزت در سایه قدرت با توجه به عملیات «وعده صادق»، عفاف و حجاب در سایه عفت، امید و عزت در سایه افزایش جمعیت و امید و عزت در سایه مشارکت با توجه به شعار امسال از مهم‌ترین موضوعات مورد تاکید در این دوره از جشنواره است.

وی با بیان اینکه خدام حرم رضوی در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان حضور پیدا می‌کنند بیان کرد: دهه کرامت و ولادت امام هشتم شیعیان فرصت مغتنمی برای گسترش و نشر معرفت و معنویت دینی و ترویج معارف رضوی در جامعه است.


انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها