خبرهای داغ:
سرهنگ صادق، از برگزاری رویداد ملی و سراسری «برکت ایران» ویژه «دهه کرامت» و «روز ملی جمعیت» از ۲۱ تا ۳۱ اردیبهشت ماه از سوی سپاه انصارالرضا(ع) در خراسان جنوبی خبر داد.
کد خبر: ۹۵۹۸۴۰۸
|
۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۰

سرهنگ یاسر صادق معاون فرهنگی هنری سپاه انصارالرضا علیه‌السلام در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، از برگزاری رویداد ملی و سراسری «برکت ایران» ویژه «دهه کرامت» و «روز ملی جمعیت» از ۲۱ تا ۳۱ اردیبهشت ماه از سوی سپاه انصارالرضا (ع) در خراسان جنوبی خبر داد.

وی علت نامگذاری این رویداد را برکت حضور حرم مطهر امام هشتم، کریمه اهل بیت و حضرت شاهچراغ دانست و افزود: وجه تسمیه دیگر این رویداد با توجه به تقارن دهه کرامت امسال با هفته ملی جمعیت این است که وجود فرزندان بیشتر در خانواده‌ها نیز برکت ایران تلقی می‌شود.

سرهنگ صادق افزود: برگزاری مسابقه کتابخوانی، جشن‌های خواهر برادری، عملیات جان من، عملیات بشری، عملیات سرود، عملیات تئاتر، عملیات اکران فیلم، اجرای پویش‌های برکت خانه و محبت از محور‌های این رویداد ملی است.

معاون فرهنگی هنری سپاه انصارالرضا (ع) گفت: در نظر گرفتن جشن‌های دهه کرامت و موضوع خانواده و جمعیت ماهیت اصلی این رویداد است؛ که در این محور‌های ابلاغی طرح‌ریزی شده است.

 

رویداد ملی «برکت ایران» و ویژه برنامه‌های روز ملی جمعیت دهه کرامت در خراسان جنوبی برگزار می‌شود

 

سرهنگ صادق با تشریح محور‌های این رویداد، در توضیح جشن‌های "خواهر برادری" گفت: این جشن‌ها  در سطح استان با دعوت از خواهر و برادر‌های محله برای تجمع در یک نقطه محوری برگزار می‌شود که در حاشیه آن میز خدمت اقشار بسیج نیز دایر و از خواهر و برادران نخبه و دارای مقام علمی، کارآفرین، فعالِ در خدمات اجتماعی تجلیل و دختران شهدا نیز تکریم می‌شوند.

وی به جشنواره فرهنگی هنری "بشری" در قالب پویش "ریحانه" و تولید محتوا با موضوع دختران اشاره کرد و گفت: جشن بانوی کرامت در محلات، پویش چتر مهربانی شامل بازدید از مراکز نگهداری دختران معلول و اهدای هدیه به آنان در دهه کرامت از سوی بسیج جامعه زنان در راستای این پویش اجرا می‌شود.

معاون فرهنگی هنری سپاه انصارالرضا(ع) به همخوانی سرود به صورت سیار و کاروان شادی در اماکن و معابر پرتردد و عملیات "جان من" شامل روشنگری در خصوص عوارض سقط جنین و موضوعات جمعیتی، سیر نمایشگاهی  و روایتگری و ارائه محتوای آن به مردم به ویژه بانوان اشاره کرد و گفت: مسابقه برخط از کتاب "ایران جوان بمان" از استاد عباسی ولدی، تئاتر پاتوقی با موضوع جمعیت در اماکن پرتردد، اکران فیلم با موضوع مستندات جمعیت و خانواده در اماکن، تفرجگاه ها، مساجد از دیگر محور‌های این عملیات بزرگ فرهنگی است.

 

رویداد ملی «برکت ایران» و ویژه برنامه‌های روز ملی جمعیت دهه کرامت در خراسان جنوبی برگزار می‌شود

وی بیان کرد: پویش "برکت خانه" روایت تجربه والدین و خواهر و برادر از حضور و برکات فرزندان در خانواده در قالب کلیپ ۱۰۰ ثانیه‌ای و پویش "محبت" غافلگیری خواهر برادر‌ها با دادن هدیه به یکدیگر به نیت حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) از دیگر عناوین رویداد "برکت ایران" است.

سرهنگ صادق خاطرنشان کرد: بسته‌های پشتیبانی از جمله سیر نمایشگاهی، کتاب، سرود، نماهنگ، پوستر در کانال روشنا خراسان جنوبی در ایتا بارگذاری شده و در اختیار رده‌ها و فعالان فرهنگی استان قرار گرفته تا با آمادگی کامل وارد دهه کرامت شوند.

وی ادامه داد: علاوه بر ۸ عنوان اصلی برنامه در رویداد ملی "برکت ایران" شبکه بزرگ فرهنگی در پایگاه‌های بسیج فعالیت‌های متنوع دیگری از جمله آذین‌بندی مساجد، مواکب فرهنگی، اجرای پویش‌ها و جشن‌های محله‌ای در سطح مساجد و محلات سراسر استان را برگزار می‌کنند و فعالیت‌ها را با هشتگ های مشخص شده به همراه فیلم و تصویر به گروه مرجع استان (فتح قله ها) در پیام رسان ایتا به آدرس زیر ارسال نمایند.

https://eitaa.com/joinchat/ ۳۴۷۰۸۵۲۶۳۴ C ۲۵ bf ۰ d ۷۷۶ c

هشتگ‌های تعریف شده برای رویداد ملی "برکت ایران" عبارت است از: #برکت_ایران #جشن_خواهر_برادری   #پویش_برکت_خانه #پویش_محبت  #ایران_جوان_بمان  #اکران_فیلم  #بشری
#خراسان_جنوبی #ناحیه #حوزه #پایگاه

 به شرکت‌کنندگان پس از ثبت آثار به قید قرعه جوایز ارزشمندی اهداء می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها