خبرهای داغ:
کد خبر: ۹۵۷۰۳۰۳
|
۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سردار مهدوی فرمانده سپاه انصارالرضا (علیهه السلام) در مراسم تکریم و معارفه مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان جنوبی، گفت: ما در کشور توانسته ایم در عرصه جهاد در علم و فناوری گام‌های موثری را برداریم.

وی اظهار داشت: سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان جنوبی در مجموعه بسیج و سپاه جایگاه ویژه‌ای دارد.

سردار مهدوی عنوان کرد: با اقداماتی که در عرصه علمی صورت گرفته است هنوز ابتدای راه هستیم و معتقدیم که این موضوع مربوط به یک تشکل خاص نیست.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) افزود: سازمان بسیج علمی با استفاده از همه ظرفیت‌های خود در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب به خوبی عمل کرده است. 

وی با اشاره به اینکه سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری برای تکمیل زنجیره‌های ارزش شکل گرفته، عنوان کرد: ما در کشور به لحاظ علمی عقب نیستیم، اما با توجه به اینکه در جایگاه بلندی در سطح علمی در منطقه داریم، هنوز ضعف‌های در کشور وجود دارد.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) بیان کرد: همان قدر که باید به علوم تجربی و فنی توجه کنیم باید به علوم انسانی نیز توجه داشته باشیم.

وی با تاکید براینکه ما در حوزه علم و در عرصه مدیریتی مشکل داریم و این موضوع کمتر مورد توجه قرار گرفته است، افزود: اگر به این موضوع توجه شود خروجی کار خوبی خواهیم داشت.

سردار مهدوی با اشاره به اینکه امروز به موضوع امید آفرینی، توسعه و پیشرفت در کشور و استان نیاز داریم، گفت: لازم است مراکز پژوهشی و علمی به این حوزه توجه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه با همان بضاعتی که داشته ایم در همه مسائل پیش قدم و پیشرفت هستیم، افزود: ما باید در کنار مراکز علمی، پژوهشی ظرفیت‌ها را شناسایی و به دنبال پیش برندگی حرکت کنیم.

وی ادامه داد: مجموعه سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری به دنبال اتاق فکر و اندیشه ورزی است که همه مراکز علمی در این اتاق با برنامه ریزی درست به دنبال حل مسائل استان باشند.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) با بیان اینکه ما در دانشگاه چه میزان به دنبال نخبه پروری و شناخت استعداد‌ها هستیم، افزود: ما در استان خراسان جنوبی چقدر در کشف این استعداد‌ها حرکت کرده ایم.

وی با اشاره به اینکه شناسایی و هدایت دانشجوی نخبه می‌تواند ما را حل مشکلاتی که در حوزه مدیریتی داریم هدایت کند، بیان داشت: دانشجوی نخبه ما در دانشگاه با هدایت مراکز پارک و علم و فناوری و دانش بنیان می‌تواند گا‌ها مشکل استان را حل کند.

سردار مهدوی تاکید کرد: باید دانشجوی نخبه را به مراکز علمی و صنعتی هدایت کرد، اما گاهی هزاران مانع بر سر راه فرد نخبه گذاشته می‌شود.

وی گفت: باید آسیب‌ها توسط فکر و اندیشه نخبگان شود و این دلایل خاص خود را دارد و بیشتر این موضوع از مسائل مادی است.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) با بیان اینکه باید به نخبگان و مخترعین استان بهاء داده شود،گفت: اگر بخواهیم تاثیر گذاری در استان داشته باشیم باید از مسئله نخبگان غافل نشویم.

 

ایمانی مسئول سابق سازمان علمی پژوهشی سپاه انصارالرضا علیه‌السلام نیز در این مراسم اظهار داشت: علم و فناوری یکی از گفتمان‌هایی است که در منظومه فکری رهبر معظم انقلاب وجود دارد.

وی با بیان اینکه در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ابتدا به موضوع علم و فناوری اشاره شده، گفت: نتیجه آن قدرت آفرینی جمهوری اسلامی در حوزه توسعه و پیشرفت و این را در جهاد علمی و فناوری شاهد هستیم.

ایمانی با بیان اینکه کلید واژه‌ای که رهبر معظم انقلاب در حوزه علم و فناوری به آن اشاره دارند؛ توسعه و پیشرفت است، گفت: معنویت آن جا معنا پیدا می‌کند که همراه با علم و تعالی و پیشرفت باشد لذا علم و معنویت زمانی رابطه تنگا تنگی با یکدیگر خواهد داشت که همراه با خدمت و گاهی از معنویت جدا نباشد.

وی با بیان اینکه معنویت؛ روح علم و فناوری است، افزود: علم و فناوری یکی از حوزه های قدرت آفرینی است و ما امروز پیشرفت های شگرفی در عرصه علم داشته ایم و هوش مصنوعی از موضوعات نوظهورمی باشد و هم اکنون کشور ما در رتبه دهم دنیا است.

ایمانی با بیان اینکه ابرقدرت ها در حوزه سیاست و قطعا کشور ایران به عنوان کشور تعیین کننده است، بیان داشت: کشورهای غربی قدرتی ۲۰۰ساله دارند و اما این در کشور ما قدمت تاریخی دارد.

ایمانی با اشاره به عملکرد سازمان بسیج، علمی،پژوهشی و فناوری در طی یک سال و نیم گذشته، بیان کرد: توجه به هم افزایی، همکاری و تعامل با دستگاههای کشور، همکاری با برگزاری ۱۴رویداد علمی، ایجاد بانک اطلاعاتی با همکاری دانشگاهها، پارک علم و فناوری، برگزاری رویداد استانی ایده شو، ارتباط با هلدینگ ها و شرکت های فناور،حضور شرکت های دانش بنیان در برنامه میدان از جمله این اقدامات است.

وی افزود: در حال حاضر ۸ طرح حمایتی را پیش رو داریم که لازم است سرمایه گذاری بر روی این طرح ها اتفاق بیفتند، افزود: ارائه تسهیلات دانش بنیان به شرکت های فناور و دانش بنیان، ایجاد کارگاه های مشاوره ای، اخذ نمایندگی پیشگامان و ایجاد دفترآن در پردیس شرکت های دانش بنیان و حمایت از 65 طرح فناورانه

ایمانی گفت: در سازمان بسیج علمی،پزوهشی و فناوری استان سعی شده است مسائل استانی دنبال شود تابتوان فضای گفتمانی در حوزه دانش بنیان در سطح استان داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در حوزه علمی،پژوهشی و فناوری همکاری و هم افزایی خوبی مراکز دانشگاهی، علم و فناوری انجام شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار