خبرهای داغ:
فرمانده سپاه انصارالرضا علیه‌السلام خراسان‌جنوبی:
فرمانده سپاه انصارالرضا علیه‌السلام خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در این موقعیت می‌طلبد که دانشجویان بسیجی در جهاد علمی پیشتاز باشند گفت: در جهاد علمی ما می‌توانیم در مقابل استکبار بایستیم و با خودباوری روی پای خودمان بایستیم و کشور را به استقلال برسانیم.
کد خبر: ۹۵۴۷۱۳۲
|
۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی سردار محمدرضا مهدوی فرمانده سپاه انصار الرضا علیه السلام استان صبح امروز یکشنبه ۲۳ مهر ماه در آیین تکریم و معارفه مسئول بسیج دانشجویی استان که در تالار ولایت دانشگاه بیرجند برگزار شد با اشاره به اینکه یکی از کانون‌هایی که دشمن به آن دل بسته محیط دانشگاه بوده است اظهار داشت: از زوایای مختلف موضوع قابل بحث است و تازگی هم ندارد دانشگاه همواره مورد توجه دشمنان، دوستان و حاکمیت کشور بوده است.

وی بیان داشت: دانشگاه منشا تحول است و آینده کشور را می‌سازد و تضمین می‌کند وقتی آینده کشور به دانشگاه آن بستگی داشته باشد مورد توجه دشمن است که به نفع خودش آینده را بسازد پس دانشگاه همواره محل مناقشه و زورآزمایی بین جریانات و گروه‌های مختلف بوده تا بتوانند از این محیط به نفع خودشان استفاده کنند.

مهدوی افزود:، چون در محیط دانشگاه یک گام برای ورود به عرصه مدیریتی کشور مانده است در دانشگاه که منشأ فکر، اندیشه و تحول است بتوانیم انسان‌هایی را پرورش دهیم که منشا رشد، تحول و توسعه برای کشور باشند و تشکل‌های فعال در عرصه دانشگاه هر کدام در جایگاه خودشان در این تحول نقش دارند.

وی خاطرنشان کرد: بسیج دانشجویی بر اساس رسالت انقلابی که دارد همواره تلاش نموده تا با تفکر بسیجی و روحیه انقلابی بتواند در این پرورش و آینده‌سازی نقش موثری را ایفا کند که بعد از انقلاب اسلامی در این عرصه موفقیت‌های بسیار خوبی وجود داشته است.

فرمانده سپاه انصارالرضا علیه‌السلام استان گفت: تحولاتی که امروز باعث بیداری ملت‌ها شده است قدرت‌های پوشالی و بزرگی که سال‌های سال با ادعا‌های دروغین بر کشور‌ها حاکمیت کردند، اموال کشور‌ها را به یغما بردند و ملت‌ها را استثمار کردند اگر نقش دروغین که تا حالا بر حاکمیت کشور‌ها ایفا می‌کردند نقش بر آب شده است این بیداری محصول دانشگاه‌هاست که با روحیه انقلابی نیرو‌هایی پرورش داده‌اند که ایستادگی مقاومت و تفکر بسیجی را به دنیا عرضه کرده است.

وی ادامه داد: اگر امروز کشور‌های محور مقاومت در کنار هم قرار گرفتند، استکبار جهانی را منزوی کردند و واقعیت چهره پوشالی رژیم صهیونیستی را به دنیا عرضه کرده اند محصول روحیه انقلابی و زحماتی است که در دانشگاه‌ها کشیده شده است در حالیکه قبل از انقلاب اینگونه نبود یادمان نرود و تاریخ را مرور کنیم وضعیت دانشگاه‌ها و محدودیت‌هایی که در دانشگاه‌ها وجود داشت.

مهدوی با بیان اینکه امروز به دلیل ایستادگی و مقاومت هر آنچه خودمان اراده کنیم را انجام می‌دهیم افزود: هر رشته، هر عرصه علمی، در هر جایی بخواهیم و نیز توسعه، عمران و پیشرفت‌های علمی در عرصه‌ها و رشته‌های مختلف را دنبال می‌کنیم این خیراتی است که حاصل روحیه انقلابی در طول بیش از ۴۰ سال عمر انقلاب حاصل شده است و در فناوری علمی و پیشرفت بسیاری از قله‌های علمی را جوانان ما درنوردیدند و با بسیاری از کشور‌هایی که دارای سابقه ۱۰۰ ساله هستند رقابت می‌کنند در بسیاری از علوم جزو ۱۰ کشور برتر دنیا هستیم شاخصه‌ها وجود دارد و از بحث شعار درآمده‌ایم.

وی عنوان کرد: در این فرایند بسیج دانشجویی همواره رسالت انقلابی خودش را حفظ کرده است نقش بنیادین در حرکت به سمت دانشگاه اسلامی را پیموده است و قطعاً در پرورش روحیه مدیران انقلابی موثر عمل کرده است دانشگاه منشا تحول در جامعه است و همه تشکل‌ها و به ویژه بسیج دانشجویی با رسالت انقلابی که دارد در این تحول تاثیرگذار است از ابتدای انقلاب تا امروز در دوران دفاع مقدس و سازندگی تا در حوزه‌های دانش بنیانی همواره بسیج دانشجویی توانسته در همه عرصه‌ها حضور موثر و خوبی داشته باشد و اثرات آن منشأ خیر و برکت برای کشور بوده است.

فرمانده سپاه انصارالرضا علیه‌السلام استان با اشاره به شاخصه‌هایی که همواره در بسیج دانشجویی مورد توجه بوده است خاطرنشان کرد: ولایت مداری، روشن بینی، هوشیاری در همه عرصه‌ها، تحلیل درست، به موقع، به جا، به هنگام و موضع‌گیری‌هایی که در فراز و نشیب‌های انقلاب داشته است.

وی تصریح کرد: همواره نفوذی‌ها در پی این بوده‌اند که دانشگاه را به عنوان یک پایگاه در اختیار داشته باشند و در پیشگیری از این نفوذ و کند کردن بسیاری از اقدامات دشمن بسیج دانشجویی نقش موثری ایفا کرده است.

مهدوی خطاب به دانشجویان بسیجی اظهار داشت: آنچه را ما خواهانیم پیشتازی در عرصه علمی است امروز این کشور به وجود مدیران متعهد و انقلابی نیازمند است و نه تنها کشور بلکه جهان اسلام نگاهش به ایران اسلامی است در این موقعیت می‌طلبد که بسیجیان در جهاد علمی پیشتاز باشند و مباحث علمی را جدی بگیرند. در عرصه‌های مختلف علمی جلو بروید در جهاد علمی ما می‌توانیم در مقابل استکبار بایستیم و با خودباوری روی پای خودمان بایستیم و کشور را به استقلال برسانیم.

وی در پایان توصیه کرد: توجه به معنویت، اخلاق مداری، مطالبه‌گری منطقی و عدالت طلبی از شاخصه‌های بسیج دانشجویی است در همه این عرصه‌ها امیدواریم بسیجیان با فکر، اندیشه، اتاق فکر و هیئت‌های اندیشه ورزی که دارند بتوانند گام‌های موثری بردارند و در کنار اساتید و مسئولین دانشگاه‌ها به پیشرفت علمی کمک کنند و قله‌های علمی را فتح کنند.

گفتنی است، در این مراسم از سید مصطفی موسوی زاهد تکریم و هادی ایمانی به عنوان مسئول جدید بسیج دانشجویی استان معرفی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار