خبرهای داغ:
23 و 24 مهر ماه انجام می‌شود

برگزاری رزمایش بزرگ «میثاق عاشورائیان» در همدان

فرمانده سپاه ناحیه همدان از برگزاری رزمایش گردان‌های بیت المقدس در 23 و 24 مهرماه سال جاری در همدان خبر داد.
کد خبر: ۸۵۸۱۱۶۰
|
۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سرهنگ حسن برزگر صبح امروز در جمع خبرنگاران با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم و تبریک و تسلیت شهادت سرلشگر پاسدار حاج حسین همدانی اظهار داشت:شهادت وعده الهی برای انسان‌های برگزیده، صالح، پرهیزکار و والامقام است و انسان‌های برگزید‌ه به درجه رفیع شهادت نائل می‌شوند.

وی بیان کرد:کمالی بالاتر از شهادت در راه خدا وجود ندارد و خوشا به حال کسانی که در راه الهی وارد عرصه جهاد شده و به فیض عظیم شهادت نائل آمده و می‌آیند.

فرمانده سپاه ناحیه همدان شهید سردار همدانی را به عنوان یک نابغه نظامی در بین نظامیان معرفی کرد و افزود: این سردار بزرگ دشمن را به خوبی می شناخت و هر گاه سخن می گفت یک حرف نو داشت.

ویبا اشاره به استقبال بی نظیر مردم دارالمومنین همدان از مراسم تشییع سردار همدانی، اظهار داشت: خداوند متعال این سردار والامقام را عزیز کرده بود و مردمی که حتی یکبار او را ندیده بودند از هم سبقت گرفته و خود را به تابوت او می رساندند تا خود را به فضیلت رسانده و این همان جاودانگی است.

برزگر با اشاره به برگزاری رزمایش الی بیت المقدس که با شعار "میثاق عاشورائیان" برگزار می شود، گفت: این رزمایش به یاد سرلشگر شهید حاج حسین همدانی درروزهای پنج‌شنبه و جمعه هفته جاری با حضور گردان‌های بیت المقدس، کوثر و امام حسین(ع) در اردوگاه سیدالشهداء(ع) در منطقه عمومی همدان برگزار می‌شود.

وی گفت: این رزمایش به‌منظور حفظ و انسجام و بالا بردن توان رزمی دفاعی بسیجیان، ساماندهی، آموزش، افزایش بنیه رزمی، ارتباط مستمر با بسیجیان، بهره‌مندی از ظرفیت‌های محلی و ملی و تکمیل واحدهای پشتیبانی رزم با حضور بسیجیان گردان‌های واکنش سریع برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه همدان اظهار کرد: این رزمایش در دو روز متوالی و از اولین ساعات صبح فردا با فراخوانی و تجمع اقتدار آغاز می‌شود و تا شب با برگزاری راهپیمایی تاکتیکی شبانه ادامه می‌یابد.

وی ادامه داد: رزمایش در روز جمعه با اجرای صبحگاه مشترک با حضور مسئولان ارشد استانی و برگزاری آموزش‌های عملی کنترل و عملیاتی و کنترل سازماندهی و توجیه فرماندهان گردان و تیپ با اجرای رزمایش به پایان می‌رسد.

برزگر گفت: تمامی جوانب امنیتی با حضور معاونت‌ها و مسئولین مربوطه برای حفظ سلامتی بسیجیان در نظر گرفته شده و سپاه ناحیه همدان با به‌کارگیری گردان های بیت‌المقدس، کوثر وامام حسین(ع) در سه محور در قالب قرارگاه امام هادی(ع)ناحیه‌ای این رزمایش بزرگ را برگزار می‌کند.

وی اظهار کرد: در این رزمایش که با موضوعیت دفاع موزائیکی، کمین و ضد کمین و عملیات مقابله با هلی برن، عملیات ضد شورش، امداد و نجات و ...برگزار می‌شود، چندین گردان از گردان‌های واکنش سریع بیت‌المقدس ، کوثر و امام حسین (ع) ناحیه مقاومت بسیج سپاه همدان فراخوان و به تمرین برنامه‌های تاکتیکی می‌پردازند.

فرمانده سپاه ناحیه همدان با اشاره به ظرفیت و توانایی بالای گردان های بیت المقدس، افزود: این گردانها توانایی مقابله با تهدید دشمن در خارج از شهر و حوزه استحفاظی خود را دارند.

وی با بیان اینکه در این رزمایش دو روزه در مجموع 4 گردان بیت‌المقدس از حوزه‌های شهید خادم پ، شهید صوفی، شهید شکری‌پور و حوزه حضرت خدیجه(س) حضور دارند، ادامه داد: گردان کوثر حاضر در رزمایش نیز برنامه آموزشی امداد ونجات و مقابله با ناآرمی ها را تمرین و به مرحله اجرا خواهند رساند.

برزگر تصریح کرد:نیروهای جان برکف بسیجی و سپاهی باتبعیت از ولی امر مسلمین جهان حضرتامامخامنهای(مدظله العالی) آماده صف آرایی در همه شرایط در مقابل دشمن هستند و با شرکت در رزمایش ها توان خود را آزمایش می کنند.

وی با بیان اینکه این رزمایش دومین رزمایش گردان‌های بیت المقدس طی امسال است، گفت: علاوه بر این امر برای افزایش انسجام بسیجیان در گردان‌ها نیز برنامه آموزشی در نظر گرفته شده که با هماهنگی در طول سال اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات