خبرهای داغ:
امام جمعه رزن با بیان این نکته که متاسفانه برخی در کشور این تفکر را دارند که با سازش می شود مشکلات حل کرد، گفت: این تفکر خطا و اشتباه است.
کد خبر: ۸۵۸۱۵۴۸
|
۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، صبحگاه مشترک بسیجیان گردان‌های بیت المقدس حاضر در رزمابش لبیک یا رسولله به همراه نیروهای مسلح شهرستان با حضور مسئولان و امام جمعه شهرستان رزن در منطقه عمومی گرمک برگزار شد.

امام جمعه رزن در این مراسم با اشاره به نام و هدف بسیج گفت: سابقه بسیج به دوران پیامبر اکرم(ص) باز می‌گردد.
آیت الله طاهری با بیان اینکه بسیج یعنی حضور همگانی در شرایط اضطرار که این امر به واقع در بسیج ما به دست آمده است، افزود: امام (ره) این شیوه و رفتار را در کشور ایران زنده کردند.
وی با بیان اینکه اگر امروز بسیج توسط سرداران ما در عراق و سوریه به راه نمی‌افتاد هر دو کشور سقوط کرده بودند،افزود: اگر امروز الگوی بسیج ما در عراق و سوریه نبود کار از کار گذشته بود.
امام جمعه رزن با اشاره به توضیحات فرمانده سپاه شهرستان در خصوص این رزمایش و توانمندی های نیروهای بسیج شهرستان ادامه داد: اعلام این میزان از آمادگی ها مایه خوشحالی و سرافرازی است.
وی اوضاع منطقه و کشورهای همسایه را خطرناک توصیف کرد و گفت: همانطور که امام(ره) فرمودند ما باید ارتش آماده 20 میلیونی داشته باشیم تا برای دفاع همه جانبه در آمادگی کامل باشیم.
طاهری با بین اینکه دفاع برای همه واجب است حتی برای زنان تاکید کرد:حتی زنان ما نیز باید توانایی دفاع داشته باشند.
استاد برجسته حوزه و دانشگاه تصریح کرد: همین جمعی که ما امروز در میدان می بینیم از برکات تفکر امام است.
وی با بیان این نکته که متاسفانه برخی در کشور این تفکر را دارند که با سازش می شود مشکلات حل کرد، گفت: این تفکر خطا و اشتباه است.
طاهری ابراز داشت: این هم در قرآن هست که دشمنان و کفار از پیامبر خواستند که مدتی بت‌های آنها را بپرستند و آنها نیز در عوض مدتی خدای او را بپرستند که این همان سازش است و خداوند در قرآن در جواب کفار می گوید هرگز چنین سازش و اتفاقی نخواهد افتاد.
وی با اشاره به پیشنهاد سازش به امام حسین( ع) تصریح کرد:امام در جواب این پیشنهاد گفتند هیهات من الذله که این همان شعار امروز بسیجیان ماست.
امام جمعه رزن افزود: اینکه رهبری فرمودند سازش و تسلیم نباید باشد بر همین اساس است و همانطور که دیدیم هنگامی که قذافی تسلیم شد چه به روزش آوردند یا کسان دیگری که سازش کردند؟
وی افزود: همانگونه که رهبری فرمودند مذاکره به معنای تسلیم نداریم زیرا اگر چنین مذاکره ای صورت گیرد کشور تسلیم می‌شود، ما به تعهد دشمنان خود ایمان نداریم، در صورتی که با آنها سازش یا تسلیمی صورت گیرد پیشروی آنها حد نهایت و آخری ندارد و آنها فقط به دنبال نابودی ما خواهند بود.
طاهری با گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید همدانی گفت: وی فرمانده ای شجاع، متواضع، مودب و با بصیرت بود که توانست با ایجاد بسیج در سوریه این کشور را حفظ کند.
وی تاکید کرد: بسیج برای ما بسیار ارزشمند است و ما برای بسیج و فرماندهانمان ارزش بسیار قائل هستیم قطعا اگر این جمع بسیجیان در کربلا حضور داشتند در کنار اباعبدالله حسین (ع) می جنگیدند و وی را یاری می‌کردند.
امام جمعه رزن گفت: امروز بسیج ما پیرو همان حضرت عباس(ع) است که جواب دندانشکن به پیششنهاد سازش داد و به ما درس ایستادگی و مقاومت در برابر سازش آموخت.
انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات