خبرهای داغ:
مسئول کمیته خادم‌الشهدای استان فارس از اجرای اردوی «سنگر آسمانی» در استان فارس خبر داد.
کد خبر: ۹۵۶۰۲۶۱
|
۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، حسام روشن‌ضمیر در جمع خبرنگاران از اجرای اردوی «سنگر آسمانی» در استان فارس خبر داد و گفت:‌ این اردو ویژه رده سنی کودکان و نوجوانان به عنوان بزرگترین برنامه فرهنگی تربیتی در استان فارس به مدت ۱۱ روز برای انتقال مفاهیم و آموزه‌های ایرانی، اسلامی، انقلابی و مقاومت، ایثار و شهادت به‌صورت غیر مستقیم در قالب‌های تئاتر، دیالوگ و فضاسازی برگزار شد.

مسئول کمیته خادم‌الشهدای استان فارس افزود: اردوی سنگر آسمانی با حضور ۵۰ نفر نیروی اجرایی و مشارکت قرارگاه جهادی عاشورا، ‌کمیته خادمین الشهدا استان فارس، کمیته خادم الشهدای ناحیه مقاومت بسیج بقیه‌الله(عج) شیراز همراه و با پشتیبانی و همکاری سازمان اردویی راهیان نور و گردشگردی سپاه فجر استان فارس و ثبت‌نام و اعزام نیرو توسط سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه فجر فارس، در مرکز آموزش امام علی (ع) شیراز، روزانه میزبان ۱۲۰ نفراز دانش‌آموزا در پایه‌های تحصیلی هفتم، ‌هشتم و نهم بود که به طور کلی در این اردو، بیش از یک هزار و ۳۴۰ دانش‌آموز شرکت کردند.

وی به تشریح چگونگی برگزاری اردوی سنگر آسمانی و نقش‌آفرینی شرکت‌کنندگان پرداخت و اظهار کرد: در این برنامه کودکان و نوجوانان پس از متوجه شدن اتفاقی که در گوشه‌ای از منطقه برگزاری افتاده است، آماده حرکت به سمت محیط شبیه‌سازی شده می‌شوند و همراه با نیروهای ایرانی به پادگان وارد شده و آموزش‌های لازم ادوات نظامی، دشمن‌شناسی، ستاره‌شناسی و آمادگی جسمی و برخی از ادبیات جنگ را می‌بینند و پس از تجهیز و توجیه، برای آزادسازی مناطق اشغالی و حمله به سنگرها و مواضع دشمن آماده خواهند شد.

روشن‌ضمیر با بیان اینکه ادامه برنامه حالت نظامی دارد و نوجوانان آموزش دیده، به‌صورت منظم و مسلح به سمت عملیات اعزام می‌شوند، ‌ اضافه کرد: عملیات در محیط فضاسازی شده وسیعی با خاکریزها، کانال‌ها و تونل‌ها، سنگرها، انفجارات، میدان مین، تیراندازی‌های مشقی و منور، موانع سیم خاردار و انواع ادوات سنگین و چادرها که در محیطی بسیار امن طراحی شده است، ‌ انجام می‌شود و در پایان فتح مواضع دشمن، فتح سنگر شنود مشترک آمریکا و انگلیس و اسرائیلی و اسیر کردن دشمنان، توسط رزمندگان کودک و نوجوان منجر خواهد شد.

مسئول کمیته مرکزی خادم الشهدای استان فارس با اشاره به اینکه این عملیات مجروح، ‌شهید، اسیر و درگیری و آزادسازی فرماندهان و مناطق اشغالی را نیز در پی دارد، بیان کرد: کل این عملیات در مدت زمان ۱۲۰ دقیقه به پایان می‌رسد. همچنین مربیان آموزش دیده برنامه تربیتی سنگر آسمانی از آیات نورانی قرآن کریم، روایات و جنگ نرم و صحبت‌های امام و رهبری و شهدا و بحث شیرین و ویژه "فراتاکتیک" برای کودکان و نوجوانان صحبت و ایجاد انگیزه و بهره‌برداری تربیتی و رفتاری می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه طراحی تمامی روند اردو، با بررسی تمام ابعاد تربیتی و تحت نظارت کارشناسان معتبر و مجرب و دانشمندان امورات تربیتی سطوح عالی کشوری انجام شد، ادامه داد: آموزش‌های اخلاقی و تربیتی و تحلیلی و رفتاری به صورت غیر مستقیم به کودکان و نوجوانان در این برنامه انجام شد، به گونه‌ای که خادمان سنگر آسمانی و دیگر پشتیبانان با امید به نیروسازی برای سپاه امام زمان(عج) در این سنگر خادمی کردند.

روشن‌ضمیر یادآور شد: این مجموعه سعی دارد که این برنامه در طول سال و سال‌های دیگر استمرار داشته باشد. همچنین ساعت و سناریوی برنامه قابل انعطاف است و این مجموعه آماده همکاری و همکاری جهت اجرا و استمرار و آموزش به تمام مجموعه‌های تربیت‌محور و ارگان‌ها و سازمان‌ها و استان‌های دیگر کشور است.

مسئول کمیته مرکزی خادم الشهدای فارس در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه اردوی سنگر آسمانی قدمتی چهارده ساله دارد، ‌ گفت: این برنامه تربیتی، ‌فرهنگی بابیش از ۴۰۰ اجرای موفق در سطح کشور دارد نتایج مثمر ثمری را تا کنون به همراه داشته است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار