خبرهای داغ:
عزیزی: نباید این گونه باشد که اگر در دریافت مالیات از سایرین مشکل داریم، اصناف را تکیه گاه قرار دهیم.
کد خبر: ۹۵۲۲۵۵۶
|
۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، ابراهیم عزیزی، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در همایش گردهم آیی اصناف در شیراز، بر رعایت عدالت مالیاتی در حق اصناف تاکید کرد.

عزیزی افزود: اصناف و بازاریان، مهمترین، بزرگ ترین و محوری ترین کار در نظام اسلامی ایران را بر عهده دارند که جلب رضایتمندی مردم است.

وی تاکید کرد: باید برای حفظ، توسعه و گسترش این رضایتمندی تلاش کنیم که این به معنی این است که مجلس، دولت، قوه قضاییه و همه ارکان نظام باید مجموعه اصناف را یاری دهند.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر رضایتمندی مردم شرط است و اگر امروز اصناف و کسبه و بازاریان که اولین صف ارتباط با مردم هستند، ماموریت مهم و سنگینی را بر عهده دارند، سایر ارکان نظام در پشتییبانی از این جامعه بزرگ، بی مسئولیت نیستند، بلکه بیشترین مسئولیت را بر عهده دارند.

نائب ریس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز جامه اصناف و بازاریان ما از نمایندگان، دولت و دیگر ارکان حاکمیت، یقینا انتظاری جدی دارند؛ اگرچه شاید متانت و بزرگواری این قشر باعث شده که زبان نیاورند، اما یک واقعیت است و باید برای چرخیدن و چرخش این جریان عظیم اقتصادی به سمت عدالت مالیاتی برویم.

عزیزی با بیان اینکه اگر عدالت مالیاتی حاکم نباشد، صنوف و بازاریان و کسبه چطور می توانند به آینده امید داشته باشند؟ تصریح کرد: البته مالیات، یکی از پایه های اساسی درآمد دولت است و بدون شک برای تحقق منابع بودجه ای کشور باید از ظرفیت مالیاتی حداکثر استفاده را ببریم، اما نمی توانیم به جهت اینکه در سایر موارد برای تامین مالیات با برخی مشکلات مواجه هستیم، تکیه را به مالیات بر صنوف، کسبه و بازاریان قرار دهیم.

وی با اشاره به برنامه هفتم و بودجه 1402 و 1403، و مسیر عدالت مالیاتی برنامه کرده و دولت هم در اجرا تلاش کند، ادامه داد: امروز تسهیل فرایندهای کسب و کار و اصلاح قوانین در این زمینه از جمله خواسته های مردم است و مجلس شورای اسلامی هم در موضوع مالیات و هم در تسهیل قوانین کسب و کار، هم در بودجه و هم برنامه هفتم بر این مورد متمرکز است.

نائب ریس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: در اصلاح بهبود کسب و کار، قدم های خوبی برداشته شد و قانون تسهیل کسب و کارها یک کار خوب بود، که در اجرا باید برخی نواقص برطرف شود، اما امروز باید فرایندهای کسب و کار تسهیل شود.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه موانع پیچ در پیچ باید از سر راه بازاریان و کسبه برداشته شود، ادامه داد: ما باید امروز نظام مند کردن مسیرهایی که رضایتمندی مردم را در پی داردهمچون حوزه بازرسی و کنترل را نظام مند کنیم؛ چرا که این کار، یک بخشی به خود ما برمی گردد، بخشی به دولت و بخشی هم به خود کسبه.

عزیزی از اصلاح قانون نظام صنفی سخن گفت و افزود: این اصلاح با رویکرد توانمندسازی از موضوعات مهم است، چرا که نمی توانیم نظام صنفی را با یک قانون برنامه ادامه دهیم، و اصلاح قانون نظام صنفی، نیاز و ضروری است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار