خبرهای داغ:

ظرفیت بسیج ورزشکاران در جهت کمک به ورزش استان ظرفیت بزرگ وقابل اعتمادی است

معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان فارس با حضور در مجموعه فرهنگی ورزشی امام مهدی (عج) با مسئول سازمان بسیج ورزشکاران استان فارس دیدار وگفتگو کرد.
کد خبر: ۹۵۱۰۲۵۹
|
۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۲

به گزارش خبرنگار بسیج از شیراز، دکتر علیرضا امینازاده معاون توسعه امور ورزش  اداره کل ورزش و جوانان استان فارس با حضور در مجموعه فرهنگی ورزشی امام مهدی (عج)  با مسئول سازمان بسیج ورزشکاران  استان فارس دیدار وگفتگو کرد.

در این جلسه یک ساعته که منجربه سرکشی دکتر امینازاده از سالن‌های ورزشی مجموعه ورزشی امام مهدی(عج) شد، وی ضمن تشکر از ساخت و تکمیل  این مجموعه ورزشی، با نگاه مثبت اظهار داشت: ظرفیت بسیج ورزشکاران در جهت کمک به ورزش استان ظرفیت بزرگ وقابل اعتمادی است .

وی با اشاره به مسایل و مشکلات توسعه  ورزش استان، تصریح کرد: ظرفیت ایجاد شده که با تدبیر و حمایت‌های شایسته و قابل تقدیر سردار بوعلی فرماندهی مقتدر و حامی ورزش سپاه فجر استان فارس در مدار خدمت‌رسانی به علاقه‌مندان ورزش کلان شهر شیراز قرار گرفته است، نقطه عطفی در تاریخ ورزش فارس خواهد بود.

معاون توسعه امور ورزش  اداره کل ورزش و جوانان استان فارس گفت: در اختیار قرار دادن این مجموعه به سازمان بسیج ورزشکاران استان از فرصت‌های مغتنم ورزش و جوانان استان فارس است.

دکتر امینازاده افزود: سازمان بسیج ورزشکاران استان  در مرکز استان و کانون‌های بسیج ورزشکاران در شهرستان‌ها به عنوان یک بال مهم ورزش و جوانان فارس قلمداد می‌شود و ارتباط و تعامل مجموعه مدیریتی سازمان بسیج ورزشکاران استان با مدیریت  و معاونین اداره کل ورزش وجوانان استان در تحقق اهداف و برنامه‌های در دست اقدام، بسیار کارساز و راهگشا بوده و این ارتباط و تعامل گسترده تر خواهد شد.

در ادامه، شکرالله  مسکویی مسئول سازمان بسیج ورزشکاران استان فارس ضمن اشاره به تشکیل شورای اندیشه‌ورز قوی و تاثیرگذار در ورزش استان و بهره‌مندی از  خرد و توان جمعی، تصریح کرد: باتوجه به ظرفیتهای علمی ورزش استان و توجه به انتقاد سازنده افراد موثر ودلسوز، می توان کارگروههای تخصصی مورد نیاز ذیل این هیات تشکیل، و راهکارهای اساسی بدست آورد. 

مسکوئی عنوان کرد: جهاد تبیین یکی از برنامه‌ها و ماموریت‌های ذاتی سازمان بسیج ورزشکاران استان فارس درحوزه ورزش  و جوانان است که باتشکیل قرارگاههایی متشکل از افراد صاحب نظر و دارای مناصب ورزشی در مبحث جهاد تبیین که خواسته جدی رهبرمعظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) است، باید در سطوح مختلف ورزش وجوانان استان گسترش و توسعه یابد.

در ادامه جلسه مباحث ارزیابی هیاتهای ورزشی استان، تهیه و اجرای تقویم فرهنگی در کنار موارد تخصصی ورزش و توسعه اخلاق در ورزش ، منش پهلوانی و رسم جوانمردی ، فرهنگ سازی ایثار و شهادت و جهاد و مقاومت مطرح شد. همچنین با اشاره به موضوعات اخیر در مسابقات دو ماراتن در شیراز  عنوان شد: دشمنان این مرزو بوم  در صدد ضربه زدن  به ماهیت حجاب وپوشش زنان مسلمان است که این موضوع از مواد دینی و اخلاقی ماست و  جامعه فهیم و  با بصیرت ورزش و جوانان استان  فارس با ظرفیتهایی که بانوان ورزشکار ما با نمایش اقتدار حجاب در میادین بین المللی شاهد رشد و شکوفایی باور های دینی و اعتقادی بانوان ورزشکار این استان شده است.

در این نشست، درحوزه زیست عفیفانه  عنوان شد: باید به سمت قله حرکت کردوشاخصهای عفاف وحجاب در  اجرای فعالیتها وبرنامه ها و مسابقات ورزشی باید بیشتر دیده شود و بر عملکرد مجریان و کادر اجرایی رویداد های ورزشی نظارت بیشتری شود تا مشکلی برای توسعه ورزش خصوصا ورزش های همگانی پیش نیاید.   درادامه موضوعات گرامیداشت هفته منش پهلوانی مطرح، و در خصوص برگزاری کنگره بزرگ سرداران و پانزده هزارشهید استان فارس در سال ۱۴۰۳ مواردی مطرح و تجلیل از شهدای استان در جامعه ورزش  بخصوص بیش از هشتصد و پنجاه شهید ولایت مدار ورزشی استان فارس تصمیماتی اتخاذ گردید و مقرر شدبا محوریت و متولی گری هیاتهای ورزشی استان و شهرستانها یاد این گلگون کفنان همیشه جاودان  در جامعه ورزش استان شهید پرور فارس جاری وبرای نسل پرجنب وجوش وجوان استان الگو سازی شود. 

دکترعلیرضا امینا زاده معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش وجوانان استان فارس ، در خصوص ارایه تقویم فرهنگی هیاتها با حضور اعضا هیات گفت: با حضور روسای هیاتهای ورزشی استان ،مطالب را بصورت جدی بحث و گفتگو خواهیم کرد وتقویم خوب و مدونی در حال انعقاد قرارداد است. 

امینازاده  تاکید کرد: شورای امر به معروف ورزش فارس  باید شکل بگیرد و همه ظرفیتها درجهت کمک به توسعه فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ورزش کمک کننده باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار