خبرهای داغ:

جشنواره بازی‌های بومی و محلی ویژه دهه فجر توسط بسیجیان عشایری طایفه فارسیمدان روستای پشت پر برگزار شد

با همت پایگاه مالک اشتر این حوزه، جشنواره بازی‌های بومی محلی در منطقه عشایری پشت پر برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۹۱۷۸۲
|
۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، با همت پایگاه مالک اشتر این حوزه، جشنواره بازی های بومی محلی در منطقه عشایری پشت پر با حضور بسیجیان عشایر منطقه،امام جمعه محترم بخش جره بالاده، معاونت فرهنگی سپاه عشایرفارس، فرمانده هان حوزه های بسیج 22بهمن وگردان وشوراها ودهیاران محلی برگزار شد.

فرمانده حوزه مقاومت عشایری امام حسین (ع) در حاشیه این مسابقات ضمن تبریک دهه فجر گفت: انقلاب اسلامی ایران با حضور آگاهانه مردم درمیدان به پیروزی رسیده است و این انقلاب به واسطه آرمان ها و اهدافی که برای آن تعریف شده است و فطری بودن اشعار انقلاب وآرمان های آن تا رسیدن به آرمان های خود پابرجا خواهد بود و هیچ کس نمی تواند برای این انقلاب تاریخ انقضاء تعریف کند.

پوربابکان درادامه افزود: شعار های این انقلاب آزادی، آزادگی، استقلال، بیگانه ستیزی و عدالت بود. واین شعار ها لازمه فطری بشریت درهرزمانی می باشد.وامروز جوانان انقلابی عشایر باید برای تحقق شعارهای انقلاب گام بردارند.

فرمانده حوزه مقاومت عشایری امام حسین (ع) ضمن اشاره به ظلم وستم های دوران پهلوی به عشایر گفت: در زمان حکومت ستمشاهی پهلوی هیچ اهمیتی به وضعیت رفاهی زندگی عشایر نمی داد و برای آنها مهم نبود عشایربا چه مشقت و سختی زندگی خودرا می گذرانند آنها تنها با تعدادی از گردن کلفت های عشایر ارتباط می گرفتند و دنبال منافع غیرمشروع خود بودند.

جشنواره بازی‌های بومی و محلی ویژه دهه فجر توسط بسیجیان عشایری طایفه فارسیمدان روستای پشت پر برگزار شد

پوربابکان در پایان ضمن آرزوی سلامتی و ثابت قدم ماندن عشایرغیور درراه انقلاب گفت: قشر عشایر به واسطه خصوصیت های اخلاقی خود از جمله بیگانه سیتزی و ظلم ستیزی خود مانند سایر اقشایر پابه پای این انقلاب تا ساختن تمدن اسلامی به پیش خواهند رفت.
در ادامه جشنواره بازی بومی محلی، مسابقات طناب کشی برگزار شد.

عشایر فارس همچنین حضور پرشوری در راهپیمایی 22 بهمن داشتند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار