خبرهای داغ:
سردار جوانی:

حق جهاد در دوران دفاع مقدس ادا شد/ زمان انتقال قدرت از غرب به آسیاست/ جهاد تبیین، عرصه میدانی جهاد در زمان کنونی است

معاون سیاسی سپاه پاسداران با بیان اینکه عرصه جهاد را امام یا، ولی فقیه معرفی میکند، گفت:، ولی فقیه عرصه نبرد حق علیه باطل را در زمان‌کنونی، جهاد تبیین می‌دانند.
کد خبر: ۹۴۸۶۵۱۶
|
۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۹

حق جهاد در دوران دفاع مقدس ادا شد/ زمان انتقال قدرت از غرب به آسیاست/ جهاد تبیین، عرصه میدانی جهاد در زمان کنونی است

به گزارش خبرنگار بسیج، سردار جوانی در کنگره شهدای مداح استان فارس که در حرم مطهر علی بن حمزه در شیراز برگزار شد اظهار داشت: در زیر آسمان کبود، از بهترین محافل و مجالس، مجالسی است که برای شهدا باشد و از شهدا یاد شده به تبیین راه شهدا پرداخته و با آنان تجدید پیمان شود.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند پاداش و فضیلتی که برای برپایی محافل شهداست، کمتر از خود شهادت نیست؛ چون فرهنگ ایثار و فداکاری، مقاومت و جانفشانی، و روحیه شهادت و شهادت طلبی در این محافل تقویت شده و از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شود.

معاون سیاسی سپاه پاسداران با بیان اینکه آمار شهدای مداح در استان فارس به ۵۰۰ نفر می رسد تصریح کرد: اگر خدا همه جا هست و شهدا عند ربهم یرزقون هستند، قطعاً شهدا همه جا حضور دارند.

سردار جوانی با یادآوری تشییع شهدا در ایام دفاع مقدس، به شعار رایج آن روزها که «برادر شهیدم راه ادامه دارد» اشاره کرد و افزود: به طور قطع کسانی که بعد از گذشت سی سال از پایان جنگ تحمیلی در محفل شهیدان حضور پیدا می‌کنند، این حضور را نشانه‌ای از اتصال آنان با شهیدان دانست که در این اتصال، مهمترین مسئله تداوم راه شهیدان است.

معاون سیاسی سپاه پاسداران گفت: اگر بتوان از اشتباهات و پرسید که چه کردید که خدا شما را در جوار رحمت خود، عند ربهم یرزقون کرد؟ آنان پاسخ خواهند داد که ما به اقتضای زمان خود، جهاد کردیم؛ شما هم در زمان خود به اقتضای شرایط جهاد کنید؛ جهادی که عامل جهاد و استقلال و امنیت و حرکت در قرار گرفتن روی قله‌هاست.

وی ادامه داد: در جهان اسلام، در هر مقطعی که مسلمانان دست به جهاد زدند، نتیجه آن عزت و سربلندی و سرافرازی بود؛ و هرگاه از جهاد فاصله گرفتند، لباس استخر را از تن خارج و لباس ذلت و خواری و خفت را پوشیدند.

سردار جوانی با بیان اینکه اگر امروز پس از چهل و چهار سال، این ملت همچنان سرافراز و سربلند است و استقلال و امنیت خود را حفظ کرده، حضور مردان و زنان در میدان جهاد است، تاکید کرد: اگر جهاد نبود، جنگ تحمیلی به دفاع مقدس تبدیل نمی‌شد و نتیجه‌اش برای ما، شما، و فرزندانمان ذلت و خواری و موجب شرمندگی بود، همانطور که در تاریخ، جنگ هایی بر ما تحمیل شد و در هر کدام بخش هایی از کشور جدا شد.

معاون سیاسی سپاه پاسداران با بیان اینکه از قراردادهایی همچون ترکمنچای به خوبی یاد نمی کنیم چرا که موجب جدایی بخش هایی از کشور شد، ادامه داد: با پیروزی انقلاب اسلامی، دشمن پس از ناکامی های سال ۵۸ و نیمه اول سال ۵۹، راه چاره برای به زیر کشیدن پرچم جمهوری اسلامی ایران و خاموش کردن ندای توحید از کشور ما توسط دشمن، تحمیل جنگی ظاهراً با یک کشور، اما یک جنگ جهانی بود.

سردار جوانی با تاکید بر اینکه آنچه که این جنگ تحمیلی را به دفاع مقدس، و این هشت سال را به دوران مشعل نورانی تبدیل کرد، رهبری حکیمانه امام راحل و حضور مردان و زنان مومن در میدان و رفتن به جهاد بود، گفت: حق «جهاد» در دوران دفاع مقدس ادا شد و وقتی حق «جهاد» ادا شود، به قول قرآن، دشمن نتوانست بر ما غلبه کند و پیروزی ازآن ماست شد.

معاون سیاسی سپاه پاسداران با اشاره به ورود به دهه پنجم انقلاب تصریح کرد: میدان جهاد را بیانات رهبری معین می کند و امروز امام جامعه، جهاد تبیین را یک فریضه قطعی فوری اعلام کرده‌اند.

سردار جوانی تاکید کرد: مقام معظم رهبری فرمودند امروز دشمن در راس تمام نقشه های خود، تبلیغات را قرار داده و راه مقابله با این تبلیغات، جهاد تبیین است؛ چراکه دشمن توان به میدان آمدند و رویارویی مستقیم با انقلاب را ندارد.

معاون سیاسی سپاه پاسداران حضور در میدان دشمن در اشکال مختلف جنگی نظامی، ترور، جنگ فرهنگی و ... در طول عمر انقلاب عزیز و پیش نبردن هیچگونه راهی، ادامه داد: سخت افزارهای پیشرفته نظامی دشمن امروز در مقابل ملت ایران کارایی ندارد و لذا تهدید می‌کند، اما جرأت عملیاتی کردن تهدیدات را ندارد؛ چرا که توان ملت ایران را می‌داند.

سردار جوانی با بیان اینکه مقام معظم رهبری، هدایت کننده این نبرد حق در مقابل باطل است و جهاد اصلی را جهاد تبیین می‌داند، تصریح کرد: جهاد تبیین یعنی افشای دروغ های دشمن، یعنی روایت درست از انقلاب، موقعیت و دستاوردها؛ یعنی تحلیل درست از علت ناکامی ها و عوامل موفقیت ها؛ چرا که دشمن با دروغ، سیاه نمایی، شایع افکنی و برجسته سازی نقاط ضعف و سرپوش گذاشتن بر موفقیت ها و دستاوردها، به دنبال ذهنیت سازی کاذب است تا نسل جوان را نسبت به اصل انقلاب، امام و رهبری، اسلام، سپاه، روحانیت و آینده بدبین کند.

معاون سیاسی سپاه پاسداران با تأکید بر اینکه دشمن با ماهواره ها، رسانه ها و دروغ های خود، به دنبال یک فریب عمومی در کشور است، تصریح کرد: اما این ملت به رغم همه این نقشه های مهندسی شده دشمن، و توطئه‌های دشمن را با شکست مواجه کرد.

سردار جوانی گفت: جهاد تبیین یعنی اینکه بدانیم امروز ما در کجا، و دشمن در چه نقطه ای است و طرح‌ها و برنامه‌های دشمن را بشناسیم.

معاون سیاسی سپاه پاسداران با اشاره به اینکه دشمنان احمق ما با این تفکر که به سرعت پیروز خواهند شد، خودشان را آشکار و معرفی کرده‌اند و شناخت ملت از آن آسان تر شد، ادامه داد: در ماه‌ها و روزهای اخیر آنچه که در ایران، در کشورهای منطقه و در خود غرب رقم خورد، نشان داد که مشکل بر سر چیست؟

سردار جوانی با یادآوری اینکه گذر زمان نشان داده که دشمن به دنبال حل مسئله نیست، تصریح کرد: دشمن به دنبال این است که ملتی که با انقلاب اسلامی، ارزش های اسلامی را بر سر دست گرفته، این ارزش‌ها را از ملت بگیرد.

معاون سیاسی سپاه پاسداران گفت: حوادث ماه‌های اخیر نشان داد که مشکل اصلی آمریکایی ها، اروپایی ها، میزها و دولت‌های مرتجع منطقه و جریان نفاق و سلطنتی ها، با ما به عنوان جمهوری اسلامی، دین و ارزش‌های ماست؛ پس با اهانت به پیامبر، مرجعیت و ولایت، قرآن سوزی، به دنبال حمله به ارزش هاست، یعنی هر کسی در ایران سخن، لباس، و بیانش بیانگر ارزشی‌بودن را داشت، او را به عنوان ایرانی نمی‌داند؛ بلکه از نظر آنان، مردم ایران کسانی هستند که از ارزش ها فاصله گرفته، استحاله شده و به دنبال هرزگی و بی‌بند و باری هستند.

سردار جوانی تصریح کرد: جهاد تبیین است که بگوییم ملت ایران، عفیف است و زنان ایرانی پاکدامنند و مردان ایرانی غیرت و تعهد دارند.

معاون سیاسی سپاه پاسداران گفت: من در جنگ شناختی، به دنبال این است که حسین را از ملت بگیرد، در این جنگ ترکیبی، دشمن می‌خواهد عاشورا را از ما بگیرد، می‌خواهد این بیرق های عزا، مسجد، قران، مداح و شعرهای آیینی، مجالس اهل بیت و در یک کلمه می‌خواهد دین را بگیرد چون دین اسلام، با آن قرائتی که امام راحل به عنوان اسلامی ناب محمدی ارائه کرد، ملت ایران را به حرکت درآورده و در مسیر قدرتمند شدن قرار داده است.

سردار جوانی با یادآوری این که تا قبل از انقلاب ایران، غرب، تبدیل می کرد دین عامل افیون توده‌هاست و اگر می‌خواهید پیشرفت کنید باید مثل غربی‌ها باشیم و دین را کنار بگذارید؛ می‌دانستند اگر ملت ها بخصوص جوانان روی به دین واقعی آورند، دین واقعی معادلات را تغییر میدهد، تصریح کرد: با وقوع انقلاب اسلامی، این اتفاق افتاد.

معاون سیاسی سپاه پاسداران با اشاره به اینکه در طول ۴۴ سال انقلاب اسلامی، دشمن همه داشته هایش را برای انحلال این انقلاب به میدان آورد و نتیجه نگرفت، ادامه داد: از نظر کارشناسان، امروز اضمحلال و ذوب شدن قدرت غرب و انتقال قدرت از غرب به آسیاست؛ به خصوص ایران اسلامی که روزبه‌روز قدرت می‌گیرد و برای دنیا حرف دارد.

سردار جوانی با بیان اینکه ملت ایران، در هر مقطعی، یکی از معضلات خود را حل کرده و ضعفی را پایان داده و امروز دیگر دغدغه دفاع نظامی ندارد، و در حوزه زیرساخت‌ها مشکلی ندارد، از مشکلات ایران در معیشت مردم و درآمد روزانه یاد کرد و گفت: این مشکلات آزاردهنده است و دشمن می‌خواهد این مشکلات را نتیجه انقلاب و انقلابی گری و نتیجه نظام ولایی معرفی کند تا جوانان را نسبت به انقلاب و ولایت بدبین کند؛ پس اینجاست که باید جهاد تبیین کرد.

معاون سیاسی سپاه پاسداران گفت: باید برای جوانان گفت که این انقلاب در چه فضایی شکل گرفت؟ قبل از انقلاب چه وضعیتی داشت؟ اگر کسی بگوید شاهم بود این کار را می کرد، نه ایران قبل از انقلاب، و نه شاه را شناخته، و نه با دستاوردهای انقلاب آشناست؛ فقط یک ذهنیت گلخانه‌ای مجازی دارد.

سردار جوانی اظهار داشت: در جهاد تبیین باید گفت دشمن شکست خورده با جعل، دروغ و سیاه‌نمایی به دنبال تسخیر مغز هاست؛ اما دشمن باید بداند در فرهنگ ما هرچه خط و نشان برای ما بکشد، ما مصمم تر و با عزمی قوی تر در این مسیر حرکت مان را ادامه خواهیم داد؛ چرا که امام ما به ما آموخت نگران آن لحظه‌ای باشید که دشمن از شما تعریف می کند.


انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار