خبرهای داغ:
در نشست اخلاق مهندسی تاکید شد:

قبرستان دارالسلم شناسنامه شیراز و علمای آن است، مهندسین در بازسازی آن یاری کنند

دومین نشست از سلسله نشست‌های اخلاق مهندسی به همت سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن فارس برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۸۹۸۴۹
|
۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، دومین نشست از سلسله نشست‌های اخلاق مهندسی به همت سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری استان فارس با حضور استاد شیخ علیرضا حدائق در مدرسه منصوریه شیراز برگزار شد.

نیما زارع، مسئول سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری سپاه فجر فارس در آغازین برنامه ضمن بیان خدمات انجام شده توسط این سازمان، مانع زدایی از واحدهای تولیدی را یکی از گرفتاری های اصلی کشور عنوان کرد و اظهار داشت: جدیت در برطرف کردن موانع، از جمله فعالیت های مستمر در یک سال گذشته این سازمان است.
وی، درگیر کردن مهندسان برای باز کردن گره ای از گره های مردم، و برطرف کردن بخشی از محرومیت مردم در مناطق کمتر برخوردار را از اهداف این نشست ها عنوان کرد.
در ادامه، استاد شیخ علیرضا حدائق ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام جمعه فقید شیراز آیت الله ایمانی و حائری، مدرسه منصوریه شیراز را محل تحصیل بزرگان و عالمان دین دانست و اظهار داشت: در این مدرسه، بزرگان فلاسفه و علما ای تحصیل کردند که حتی از سایر کشورها نیز برای زیارت قبور این علما و فلاسفه افراد می‌آیند و کنار مقبره این بزرگان ادای احترام می‌کنند.
وی از مهندسین عمران خواست تا قبرستان دارالسلم (دارالسلام) که از افتخارات و حتی با شناسنامه شهر شیراز است را احیا کنند.
این استاد حوزه و دانشگاه با گلایه از کم لطفی ها نسبت به بزرگان علم و ادب شیراز که برای عالم اسلام و ایران افتخار آفریدند از زبان کسانی که انتظار نمی‌رود، به دغدغه‌های ترویج در معارف دینی تاکید کرد.
حجت‌الاسلام حدائق با اشاره به پیشرفت‌های علمی اخیر و آیات و روایات آخرالزمانی تصریح کرد: در همه بخش ها و موارد، باید راهی رفت که پیامبر اسلام رفته است؛ و از افتخارات امیرالمومنین و امام حسین (ع) هم پیروی از همین راه و منش پیامبر است.
وی، پیامبر را شخصیتی مردمی و برخاسته از متن جامعه دانست و مردمی زیستن را از امتیازات بارز شخصیتی پیامبر عنوان کرد.
این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه گفت: پیامبر اسلام مدیری در میان مردم بود که بی‌توجه به حال مردم نبود و مسائل مردم را رصد می کرد.
وی مسئول در جامعه اسلامی را خادم جامعه دانست و گفت: کسی که نمی تواند بعد از قبول مسئولیت در خدمت به مردم باشد و کار مردم را راه بیندازد، نباید مسئولیت را قبول کند.
حجت‌الاسلام حدائق، انسان های موفق را افرادی مردمی دانست و تاکید کرد: سلام مدیران باید بر دلها حکومت کنند نه بر تن‌ها.
وی از ویژگی های دیگر پیامبر اسلام را سخت گذشتن مشکلات جامعه و مردم بر وی دانست و گفت: حتی شرکت مشترک این هم برای پیامبر سخت بود.
این استاد حوزه و دانشگاه، حرص را در مال اندوزی و برخی افعال مذموم دانست و تصریح کرد: اما همین صفت مذموم، در چند جا از جمله حرص در خدمت به مردم و حرص در اطاعت از خدا پسندیده است.
وی تأکید کرد: باید فرهنگ‌نامه نبوی را در جامعه گسترش داد.
انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار