خبرهای داغ:
هنری گفت: بیش از ۵۳۰ صندوق قرض الحسنه مردم پایه در خراسان جنوبی تشکیل شده که در مجموع حدود ۴۰ هزار نفر در استان عضو این صندوق‌ها هستند.
کد خبر: ۹۵۹۵۹۰۲
|
۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، هنری مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی امروز در همایش تبیینی بنیاد تعاون بسیج در راستای کمک به تحقق شعار سال "جهش تولید با مشارکت مردم" که در بیرجند برگزار شد، گفت: سیاست‌ها و دستورالعمل‌های اقتصاد مقاومتی در سال ۱۳۹۲ به سازمان بسیج سازندگی ابلاغ شد.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب بار‌ها در فرمایشات خود بر مشارکت مردم در اقتصاد، با زمینه سازی این مهم توسط مسئولان تأکید داشتند.

هنری خاطرنشان کرد: یکی از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های استان خراسان جنوبی، داشتن نیروی انسانی تحصیل کرده و توانمند است که ما در سازمان بسیج سازندگی بر این اساس بسیاری را اقدامات و فعالیت‌ها را به صورت الگویی انجام دادیم.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی افزود: بیش از ۵۳۰ صندوق قرض الحسنه مردم پایه در خراسان جنوبی تشکیل شده که حدود ۴۰ هزار نفر عضو دارد؛ یعنی یک شبکه عظیم مردمی است که برای انجام کار اقتصادی اعلام آمادگی کردند که سرمایه خُرد این افراد و صندوق‌ها بالغ بر ۴۱ میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: با استفاده از ظرفیت این صندوق‌ها، سند اشتغالزایی روستا‌ها را با همکاری سازمان مدیریت و با کمک تسهیلگران بسیج سازندگی و صندوق‌های قرص الحسنه در استان ایجاد کردیم که در این راستا کار میدانی و علمی در کنار یکدیگر انجام می‌شود و افراد به آن‌ها آشنا هستند.

هنری، از برگزاری دوره توانمندسازی تکمیل زنجیره‌های ارزش برای فرماندهان نواحی بسیج استان خبر داد و افزود: در جهت حمایت از تولیدات استان برپایی نمایشگاه عرضه تولیدات داخلی استان و فراهم کردن زمینه حضور تولیدکنندگان استان در نمایشگاه ملی و همچنین برپایی نمایشگاه دائمی عرضه تولیدات داخلی استان در  خراسان جنوبی را انجام دادیم.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: برای احیای حلقه‌های مفقوده در برخی از قسمت‌های زنجیره ارزش افزوده تولید، نیازمند حمایت هستیم که در کجا و به چه نحو ورود پیدا کنیم.

وی اظهار داشت: کمتر از ۱۰ درصد مشکلات واحد‌های تولیدی ما در استان منابع مالی است و اگر زنجیره‌های ارزش افزوده و تولید درست باشد منابع اعتباری توسط خود افراد تأمین می‌شود که لازمه این کار استفاده از تسهیلگری است.

هنری بر حمایت بنیاد تعاون بسیج از واحد‌های تولیدی بسیج سازندگی تأکید کرد و ادامه داد: شناسایی و پرورش راهبران شغلی در هر رسته و زمینه در خراسان جنوبی را در چند سال اخیر در مجموعه بسیج سازندگی خراسان جنوبی دنبال کردیم و این‌ها هستند که پایه‌های اقتصاد مردمی را مستحکم می‌کنند.

وی ادامه داد: امروز نمایشگاه‌های "اقتصاد به توان مردم" در سطح استان با بِرند و حمایت بسیج سازندگی به مردم و جامعه معرفی شده و مردم امروز این نمایشگاه‌ها را با عنوان بسیج سازندگی میشناسند که ادامه این کار نیازمند حمایت مسئولان است.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار