خبرهای داغ:
استاندار خراسان جنوبی:

روابط عمومی‌های دستگاه‌های خراسان جنوبی در سطح کشور رتبه‌های خوبی کسب کردند

استاندار خراسان جنوبی گفت: روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی استان با وجود محدودیت‌ها و کمبود‌ها توانستند نقش خوبی در سطح کشور و استان ایفا کرده و طی یک سال گذشته رتبه‌های خوبی کسب کرده اند.
کد خبر: ۹۵۹۹۳۰۲
|
۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، قناعت استاندار خراسان جنوبی امروز در مراسم بزرگداشت روز ارتباطات و روابط عمومی با گرامیداشت دهه کرامت اظهار کرد: در شرایط بسیار حساسی به سر می‌بریم و سیر تحولات جامعه جهانی بسیار شتابان است.

قناعت گفت: به فرمایش رهبر معظم انقلاب این تحول به سمت تضعیف جبهه استکبار و تقویت جبهه مقاومت و جهان اسلام است.

وی با اشاره به توجه نظام سلطه به موضوع ارتباطات و استفاده از ظرفیت رسانه‌ها، افزود: بیش از یک دهه است که آمریکا توان خود را بر استفاده از ظرفیت‌های نرم‌افزاری و رسانه‌ای گذاشته تا منابع کشور‌های دیگر را به یغما ببرد.

استاندار تأکید کرد: در چنین شرایطی، نقش رسانه‌ها و روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی باید بسیار پررنگ باشد.

قناعت با بیان محدودیت‌های اداری و مالی در حوزه اطلاع‌رسانی و روابط عمومی‌ها گفت: به اذعان برخی از روابط عمومی‌ها همه این محدودیت‌ها قابل قبول است، اما اینکه مدیری به جایگاه خطیر و نقش روابط عمومی آگاه نباشد، قابل پذیرش و هضم نیست.

وی بر ضرورت ارتقاء جایگاه روابط عمومی‌ها تأکید کرد و ادامه داد: با توجه به جنگ ترکیبی دشمن و امپراطوری رسانه‌ای که در اختیار دارد، انتظار می‌رود جایگاه روابط عمومی‌ها در دستگاه‌های اجرایی ارتقاء یابد.

استاندار اعلام آمادگی کرد تا امسال هم برای ارتقاء جایگاه روابط عمومی مکاتباتی با وزارتخانه‌ها مربوطه و سازمان اداری و استخدامی انجام دهد تا تشکیلات سازمانی برای ارتقاء جایگاه روابط عمومی‌ها اصلاح شود.

وی افزود: روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی با وجود محدودیت‌ها و کمبود‌ها توانستند نقش خوبی در سطح کشور و استان ایفا کنند و رتبه‌هایی را کسب نمایند.

قناعت در ادامه بر ضرورت انعکاس اقدامات نظام و دولت سیزدهم و نیز انجام کار تیمی در مقابل تهاجم فرهنگی و رسانه‌ای دشمن تأکید کرد و گفت: پروژه فراملی راه‌آهن از اقدامات مهم دولت سیزدهم است که منابع احداث آن از محل بودجه عمومی سالانه جدا شده و ردیف اعتباری خاصی برای آن ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه اعتبار زیرسازی پروژه راه آهن شرق کشور ۱۸ هزار میلیارد تومان است که از این میزان ۱۲ هزار میلیارد تومان آن برای زیرسازی در حوزه جغرافیای خراسان جنوبی می‌باشد، افزود: تاکنون برای اجرای پروژه راه آهن ۲ هزار میلیارد تومان به استان تخصیص یافته است.

استاندار متذکر شد: طی دوماه آینده عملیات اجرایی ایستگاه راه‌آهن بیرجند و قاین آغاز خواهد شد لذا انتظار است همه روابط‌عمومی‌ها و رسانه‌های استان به انعکاس این پروژه زیرساختی و فراملی بپردازند.

 قناعت به روند اجرای نهضت ملی مسکن در استان اشاره کرد و ادامه داد: در هشت سال دولت یازدهم و دوازدهم تنها ۱۲ هکتار از حریم به محدوده شهر‌های استان الحاق شده، اما در دولت سیزدهم ۵ هزار هکتار به محدوده‌های شهر‌های خراسان جنوبی الحاق شده است.

وی اضافه کرد: الحاق ۲ تا ۳ هزار هکتار زمین دیگر به محدوده شهر‌های استان هم در دستور کار است و در کنار هر شهر دارد یک شهر دیگر احداث می‌شود که باید این اقدامات به خوبی در جامعه منعکس شده و اطلاع‌رسانی گسترده شوند.

وی عنوان کرد: از ابتدای انقلاب تا قبل از روی کار آمدن دولت سیزدهم، سه پست ۴۰۰ کیلوولت برق در استان (بیرجند، طبس و قاین) احداث شده، اما در طول دو سال گذشته عملیات اجرایی احداث پست ۴۰۰ کیلوولت نهبندان آغاز شده که با تأمین اعتبار تا پایان امسال یا اوایل سال ۱۴۰۴به بهره‌برداری می‌رسد.

استاندار ادامه داد: یک پست برق ۴۰۰ کیلوولت دیگر هم در فردوس در حال احداث است و پست برق ۴۰۰ کیلوولت طبس هم به زودی افتتاح می‌شود.

قناعت با تأکید بر اینکه این اقدامات زیرساختی و توسعه‌ای نشان می‌دهد استان از حالت سکون خارج شده و در حال حرکت است و ریل‌گذاری خوبی انجام شده، یادآور شد: بعد از تجربه تلخ بحران سرما در زمستان سال ۱۴۰۱ و به منظور پایداری بیشتر گاز خانگی برای شرایط بحران و سرما، اجرای پروژه انتقال گاز از دشتک زابل به نهبندان آغاز شد تا مشکلات زمستان ۱۴۰۱ تکرار نشود.

وی با اشاره به اینکه گازرسانی از دشتک زابل به خراسان جنوبی از مهمترین اقدامات دولت سیزدهم برای جبران افت فشار گاز در زمستان است، افزود: فاز اول این پروژه در ابتدای تیرماه امسال با اعتبار ۴ هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد و همزمان فاز دوم آن با اعتبار ۴ هزار میلیارد تومان از نهبندان به سربیشه ادامه می‌یابد.

استاندار به انتقال آب دریای عمان به استان اشاره کرد و گفت: برای پروژه انتقال آب به خراسان جنوبی، ۵۰ همت (۵۰ هزار میلیارد تومان) هزینه می‌شود.

قناعت به سیل اخیر در استان و بازماندن تعدادی از دانش‌آموزان از کنکور سراسری اشاره کرد و گفت: در همین راستا با پیگیری تلفنی از طریق رئیس سازمان سنجش آموزش کشور قرار شد برای داوطلبان بازمانده از کنکور در سیل شهرستان زیرکوه تصمیم‌گیری جدید و مساعدت لازم انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ برای آن دسته از داوطلبان شهرستان زیرکوه خراسان جنوبی که به دلیل وقوع سیل نتوانستند در موعد مقرر در این آزمون شرکت کنند، صبح جمعه ۲۱ اردیبهشت برگزار شد.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار