خبرهای داغ:
سرهنگ امانتی گفت: مسابقات لیگ علمی پایا امسال با شرکت ۲۰۰ تیم ۵ نفره در حوزه‌های دانش‌آموزی در سراسر استان با حضور دانش آموزان پایه ششم ابتدایی تا پایه دوازدهم برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۲۴۵۳۳
|
۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سرهنگ محسن امانتی مسئول سازمان بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی گفت: اهداف سازمان بسیج دانش آموزی از برگزاری لیگ علمی پایا در عرصه‌های علمی، عدالت اجتماعی، در حوزه آموزش اشاعه فرهنگ کار گروهی، احترام به حقوق دیگران و موضوع بومی سازی آموزش در فضای مجازی و تطبیق آموزش‌های نوین با فرهنگ ملی اسلامی است.

وی گفت: این آزمون به صورت تیمی در سال گذشته برگزار شد، که ۱۵ لیگ و ۱۱۵ تیم در خراسان جنوبی سازمان‌دهی و در این آزمون شرکت کردند.

امانتی ادامه داد: مسابقات لیگ علمی پایا امسال با ۲۰۰ تیم ۵ نفره در حوزه‌های دانش‌آموزی در سراسر استان برگزار و از پایه ششم ابتدایی تا پایه دوازدهم در این لیگ تیم‌های پنج‌نفری و به صورت آزمون‌های گروهی برگزار شد.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی خراسان جنوبی افزود: به توجه به اینکه این لیگ بین المللی می‌باشد دانش آموزان شیعه از ۶ کشور انگلستان، پاکستان، فرانسه، ترکیه، لبنان و سوریه در این لیگ پایا شرکت می‌کنند.

وی بیان کرد: سال گذشته ۳۵۰ نفر شرکت کننده از این شش کشور در این مسابقات شرکت کردند که از ۱۵۰ نفر تقدیر شد.

امانتی گفت: این آزمون در سه مرحله؛ مقدماتی، استانی و کشوری برگزار می‌شود که مرحله مقدماتی و پیش‌ثبت‌نام این آزمون به شکل مجازی انجام شده است.

وی ادامه داد: شرکت کنندگان این آزمون دانش آموزان در رشته‌های علوم انسانی، علوم ریاضی، تجربی، علوم کامپیوتر برنامه‌نویسی هستند.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی افزود: سال گذشته استان خراسان جنوبی مفتخر شد که از بین ۳۲ استان کشور؛ مقام هفتم را کسب کند.

وی بیان کرد: برگزیدگان لیگ علمی پایا استان در سال گذشته یک مدال برنز دانش آموزان قاین و یک مدال نقره دانش آموزان بیرجند تیم پسران در مقطع متوسطه دوم توانستند کسب کنند.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی افزود: برای تشویق  این دانش آموزان مبلغ یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به هر دانش‌آموزی اهدا شد، همچنین دانش آموزانی که در این دوره مدال طلا کسب کنند، و این دانش آموزان از تخفیف‌های سایر مؤسسات آموزشی نیز برخوردار شدند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار