خبرهای داغ:
فرمانده بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی:

شرکت ۲۲۰ دانش آموز در دوره طرح یاوران ولایت/ افزایش توانمندی و بنیه اعتقادی فرماندهان واحدهای بسیج دانش آموزی هدف دوره

فرمانده بسیج دانش‌آموزی خراسان‌جنوبی گفت: دوره‌ طرح باوران ولایت کمک می‌کند به افزایش توانمندی دانش‌آموزان که بتوانند در واحد مقاومت تا با هم‌افزایی بین تشکل‌های دانش‌آموزی به کمک مدیران آموزشگاه‌ها کار‌های خوب و شایسته‌ای در شأن دانش‌آموز تراز انقلاب اسلامی انجام دهند.
کد خبر: ۹۴۵۶۱۰۱
|
۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۶

به‌گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان‌جنوبی، سرهنگ محسن امانتی فرمانده بسیج دانش‌آموزی استان امروز در حاشیه مراسم اختتامیه طرح یاوران ولایت در گفتگو با خبرنگار بسیج اظهار داشت: طرح یاوران ولایت با حضور ۲۲۰ دانش‌آموز از سراسر استان خراسان‌جنوبی از ۱۴ شهریور آغاز شده‌است و ۱۶شهریورماه پایان یافت.

وی با بیان اینکه دوره طرح یاوران ولایت با همکاری سپاه انصارالرضا علیه‌السلام و اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان برگزار می‌شود افزود: برنامه‌هایی در قالب این طرح برای فرماندهان واحد‌های دانش‌آموزی تدارک دیده شده از جمله کلاس‌های معرفت سیاسی، گفتمان انقلاب اسلامی، تشکیلاتی به منظور آشنایی با ساختار بسیج دانش‌آموزی و مهارت‌افزایی است.

فرمانده بسیج دانش آموزی استان عنوان کرد: این برنامه‌ها به‌منظور افزایش توانمندی دانش‌آموزان به‌عنوان فرمانده واحد برنامه‌ریزی شده‌است و انواع فوق‌برنامه‌ای که در این سه شبانه‌روز برای دانش‌آموزان اجراشده کلاس‌های آموزشی، کارگاهی و طرح مباحث فرهنگی است.

وی ادامه داد: استفاده از اساتید مجرب استان و ظرفیت‌هایی که در استان وجود دارد، هم‌افزایی بین همه دانش‌آموزان در سراسر استان، استفاده از ظرفیت‌های آن‌ها و امکاناتی که دارند و برپایی نمایشگاه‌هایی توسط دانش‌آموزان برای کمک به بنیه اعتقادی و افزایش بصیرت دانش‌آموزان برنامه‌ریزی شده‌است.

امانتی با اشاره به هدف از برگزاری این دوره گفت: طرح یاوران ولایت برای آموزش فرماندهان واحد تشکیل می‌شود که در مقطع متوسطه دوم تشکیلات بسیج دانشجویی دانش‌آموزی به نام پیشگامان است و فرمانده واحد در این مقطع دانش‌آموزان هستند.

وی خاطرنشان کرد: مطابق با سند گام دوم انقلاب که رهبر انقلاب فرمودند " جوانان شانه زیر بار مسئولیت انقلاب بگذارند " و سند تحول آموزش‌وپرورش که کمک می‌کند به روحیه جوان‌گرایی و روحیه کار جمعی در مدرسه و شش ساعت کار تربیتی که در این سند لحاظ شده‌است به‌اضافه سند اعتلای بسیج که از اسناد بالادستی سازمان بسیج است بر این اساس دوره‌ای را طراحی کردیم که کمک می‌کند به افزایش توانمندی دانش‌آموزان که بتوانند در واحد مقاومت تا با هم‌افزایی بین تشکل‌های دانش‌آموزی به کمک مدیران آموزشگاه‌ها کار‌های خوب و شایسته‌ای در شأن دانش‌آموز تراز انقلاب اسلامی انجام دهند.

گفتنی است، دوره آموزشی _ تشکیلاتی یاوران ولایت بسیج دانش‌آموزی در سال ۱۴۰۱ برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار