خبرهای داغ:
فرمانده سپاه درمیان

دانش و پژوهش، کلید توانمند گشایش درهای علم و پیشرفت است

دانش و پژوهش، کلید توانمند گشایش درهای علم و پیشرفت است.تلاش علمي پژوهشگران در رشته هاي مختلف و تمرکز آن در راستای توليد و فناوري ، همواره کشورمان را از وابستگی به کشورهای دیگر در حوزه های مختلف رها ساخته و بیش از پیش روحيه استقلال طلبي را در عمل به نتيجه می رساند.
کد خبر: ۹۳۹۹۱۶۷
|
۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۳

  سرهنگ پادسار محمد علی بشیری فرمانده سپاه درمیان در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری بسیج در شهرستان درمیان به مناسبت هفته دانش و پژوهش گفت:هفته علم و پژوهش و بزرگداشت آن اساسا با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ پژوهش شکل گرفته است لذا این هفته فرصت بسیار مغتنمی است تا با ارج نهادن به مقوله پژوهش و نکوداشت پژوهشگران گامی در مسیر توسعه جامعه برداشت.
 فرمانده سپاه  ادامه داد:دانش و پژوهش، کلید توانمند گشایش درهای علم و پیشرفت است.تلاش علمي پژوهشگران در رشته هاي مختلف و تمرکز آن در راستای توليد و فناوري ، همواره کشورمان را از وابستگی به کشورهای دیگر در حوزه های مختلف رها ساخته و بیش از پیش روحيه استقلال طلبي را در عمل به نتيجه می رساند.
 سرهنگ پاسدار محمد علی بشیری  دانش و پشوهش را ابزاری برای تغییر سرنوشت انسان باین کردو گفت:پژوهش،خردورزی و علم اندوزی، بستر رشد و توانمندی در عرصه های متعدد را فراهم می کند
پژوهش و دانش‌وری فعالیتی منسجم برای رسیدن به شناختی روشن است. انسان به موجب ابزار قدرتمند علمی بر جهان پیرامونی خود سلطه می‌یابد و چه بسا فضا‌هایی در ماورای کره خاکی را نیز در می‌نوردد و دایره تسلط و نفوذ خود را بسیار فراتر از محدوده مکانی و زمانی حیات مادی خود بسط و توسعه می‌دهد. انسانی که خداوند متعال بر حسب آیه شریفه «ان الله لا یغیرو ما بقومٍ حتّی یغیروا ما بانفسهم» اختیار تغییر سرنوشتش را به دست خودش سپرده است با ابزار علمی می‌تواند این تغییر سرنوشت را محقق نماید و سرنوشت خود را یا به سوی تعالی و یا به سوی قهقرا سوق دهد.
 فرمانده سپاه درمیان سپس به تاثیرات علم در سطح جوامع انسانی اشاره کرد و اظهار داشت:علم در تمام دوره‌های زندگی بشر در همه قرون و اعصار ابزار تسلط بر مقدرات مختلف زندگی بوده و هر ملتی که بهره بیشتری از دانش علمی داشته تسلط و حاکمیت بیشتری بر روند تغییرات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و تمدن سازی داشته است(العلم سلطان). از این روست که توجه به مقوله علم و تقویت بنیه علمی از جایگاهی بس ارزشمند و منحصر به فرد در تعالیم و آموزه‌های دینی برخوردار است و امروز نیز در کلام نورانی و مشی عملی امامین انقلاب اسلامی جایگاهی بس بی‌بدیل و گران‌سنگ دارد.
 وی در پایان بیان داشت:سپاه شهرستان درمیان با اتکا بر توان و ظرفیت بزرگ بسیجیان از طریق پایگاه‌های بسیج علمی فعالیت‌های گسترده و دامنه‌داری را در راستای توجه به تولیدات و یافته‌های علمی و رشد و بالندگی ظرفیت‌ها و استعداد‌های شگرف نخبگان علمی بسیج به انجام رسانده و با مغتنم شمردن فرا رسیدن هفته پژوهش، ضمن گرامیداشت و عرض تبریک به این مناسبت به حضور همه فعالان عرصه تحقیق و پژوهش، آمادگی کامل خود را برای دریافت ایده‌ها و طرح‌های نوآورانه علمی از سوی بسیجیان فرهیخته و دانش پژوه شهرستان، اعلام می‌نماید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار