خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی خبر داد

افتتاح کارگاه خیاطی در معدن قلعه زری/ راه اندازی 15 کارگاه تجمیعی اشتغال در سال جاری

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با بیان اینکه این کارگاه خیاطی به منظور ایجاد زمینه اشتغال بانوان روستا در گام اول، افتتاح شد، گفت: یکی از برنامه های بسیج سازندگی ایجاد کارگاه های تجمیعی در حوزه اشتغال است که با کمک قرارگاه محرومیت زدایی سپاه راه اندازی می شود.
کد خبر: ۹۲۵۹۹۰۲
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، مهدی هنری مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی امروز در مراسم افتتاح کارگاه خیاطی در معدن قلعه زری، اظهار داشت: یکی از برنامه های سازمان بسیج سازندگی ایجاد کارگاه های تجمیعی در حوزه اشتغال است که با کمک  قرارگاه محرومیت زدایی سپاه بعد از ارائه آموزش های مورد نیاز با هماهنگی دستگاه های مختلف و مردم این کارگاه ها راه اندازی می شود.

وی با اشاره به راه اندازی کارگاه خیاطی در معدن قلعه زری شهرستان خوسف، افزود: این روستا از مناطق هدف قرارگاه جواد الائمه (ع) است که با توجه به ظرفیت معدنی و نیروی انسانی روستا به منظور ایجاد زمینه اشتغال بانوان روستا در گام اول افتتاح کارگاه خیاطی را در برنامه داشتیم.

 هنری با بیان اینکه بالغ بر 19 نفر از خواهران روستا آموزش های مورد نیاز را فرا گرفتند، افزود: فضا و زیرساخت کارگاه با همکاری معدن قلعه زری و تجهیزات و اقلام مورد نیاز در کارگاه توسط سازمان بسیج سازندگی فراهم شد.

 وی خاطرنشان کرد: شاغلین در کارگاه در گام اول برای تأمین بازار مورد نیاز دوخت لباس کار کارگران معدن را بر عهده دارند که دوخت بالغ بر 400 دست لباس کار و همچنین تولید ماسک در دستور کار قرار گرفته است.

مسئول بسیج سازندگی استان، از هماهنگی و آموزش هایی انجام شده در قالب صندوق قرض الحسنه مردمی تشکیل شده در روستا در آینده خبر داد و گفت: در راستای احصاء نیازهای اشتغال در قالب مشاغل خانگی و خرد حمایت هایی از این صندوق ها خواهیم داشت که بتوانیم با کمک خیرین و ظرفیت اعتباری صندوق؛ تسهیلاتی به آنها اعطاء و مشاغل خانگی را در این روستا ایجاد کنیم.

وی گفت: یکی دیگر از اقدامات بسیج سازندگی ایجاد مشاغل خرد و خانگی است؛ که با استفاده از ظرفیت صندوق های قرض الحسنه بعد از ارائه آموزش های میدانی در روستا، حمایت های خیرین، تعامل انجام شده با بانک ها و تامین تجهیزات و اقلام بتوانیم در سال جهش تولید قدمی برداریم.

هنری اظهار داشت: در پشتیبانی از کار با هماهنگی نهادهای واسط که مشخص شده اند بازدیدهای دوره ای و حمایت های لازم را خواهیم داشت، همچنین در تأمین بازار نیز زمینه فروش تولیدات را در نمایشگاه ها و مکان های دیگر فراهم خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه امسال تاکنون بالغ بر 15 کارگاه تجمیعی اشتغال در سطح استان داریم، تصریح کرد: بخشی از این کارگاه ها به بهره برداری رسیده و بقیه تا پایان سال راه اندازی می شود و تلاش می کنیم تا در حوزه مشاغل خانگی نیز بتوانیم این کار را دنبال کنیم.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار