خبرهای داغ:
سردار قاسمی در یادواره شهدای قاین:

روحیه شهادت طلبی در همه عرصه ها باید وجود داشته باشد

فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی در یادواره شهدای قاین گفت: شهادت فقط در صحنه نبرد نظامی نیست بلکه در همه عرصه ها باید روحیه شهادت طلبی وجودداشته باشد.
کد خبر: ۹۱۳۲۹۴۲
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سردار علی قاسمی فرمانده سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی در مراسم یادواره 19 شهید وابسته به کارکنان نیروگاه سیکل ترکیبی شهید کاوه قاین اظهارکرد:خط سرخ شهادت رقیب ندارد و بی نظیر است و یکی از بهترین روش های انتقال از این دنیا شهادت است .

وی افزود: فرهنگ شهادت یک فرهنگی حسینی ودینی است و فرهنگ شهادت بزرگترین مکتب است و مکتب سرخ شهادت مکتب انبیاء  و اولیاء الهی است .

سردار قاسمی درادامه با بیان این که شهادت چشمه و جریانی است که هیچ طاغوت وظالمی نمی تواند جلوی آن را بگیرد گفت: شهادت میراث گران بهایی است که مجاهدین الهی دراین مسیر حرکت کرده اند و قدر این میراث گران بها را باید دانست.

وی حریت،آزادگی،ایثار و اخلاص را میراث های فرهنگی به جامانده از شهدا دانست و گفت: بالاترین میراث فرهنگی مکتب حیات بخش اسلام است که با شهادت عجین شده است.

فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) افزود: ما از شهدا شهادت،ایثار ،ایستادگی و شجاعت  و مردانگی را به ارث برده ایم.

سردار قاسمی با اشاره به فرهنگ اسلام در عربستان و ترکیه  گفت: برخی از کشورها مدعی فرهنگ اسلام هستند اما فرهنگ ایثار و شهادت و ایثار گری و.. آنها کجاست؟

وی گفت: در کشور هایی مثل عربستان اسلام آمریکایی غالب است و ظلم و ستم چیره شده است و قطع یقین ملتی که شهادت دارد ذلت  و اسارت ندارد و از هیچ چیز نمی ترسد.

قاسمی ادامه داد:شهدای ما به آیات قران عمل کردند و اما ما متاسفانه خوب عمل نکرده ایم و اگر به راه و روش شهدا که آن  را از قران فراگرفته اند عمل می کردیم وضعیت ما بهتر این بود.

فرمانده سپاه انصار الرضا(ع)استقلال و آزادگی را پیام شهادت دانست و گفت: شهید حیات جاودانه دارد و وتداوم فرهنگ شهیدو شهادت به ایستادگی است.

قاسمی ولایت پذیری و تبعیت از امام زمان خویش را از درس های دیگر یادواره های شهدا بیان کرد و گفت: هیچ رهبری بدون امت خویش  وهیچ امتی بدون رهبرجامع الشرایط  و ولی فقیه  پیروز نبوده است و شهدا نیز تابع ولی فقیه خود بودند.  

وی درادامه به هفته کار و کارگر وهفته معلم اشاره داشت و گفت: شهید مطهری و شهید برونسی دو اسوه و الگو برای این قشر زحمت کش فرهنگیان و کارگران هستند.  

قاسمی در بخش دیگری از سخنان خود به اسلام آمریکایی اشاره کرد و گفت: اسلام آمریکایی در مقابل اسلام ناب قرار گرفته است و امروز  اسلام آمریکایی به خطر افتاده و از اسلام ناب وحشت دارد و به دنبال ایران هراسی و سپاه هراسی و شیعه هراسی است .

فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی در بخش پایانی سخنان خود به موضوع رونق تولید در کشور نیز اشاره کرد و گفت: با همه مشکلاتی که داشتیم سال 97 را پشت سر گذاشتیم و در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام سال رونق تولید نامگذاری شده است و دشمنان هم یک جنگ اقتصادی فرهنگی را راه انداخته اند باید فرهنگ تولید را بدانیم و علم آن راداشته باشیم واز این علم تولید نیز به درستی بهره برداری شود.

سردار قاسمی در پایان با اشاره به گام دوم انقلاب و توقعاتی که از جوانان انقلابی می رود گفت: جوانان در آینده می خواهند مملکت را اداره کنند و اگر جوانان ما در این مسیر تفکر شهدا را سرلوحه خود قرار ندهند به هدف نخواهند رسید .

وی تفکر بسیجی و روحیه جهادی و شهادت طلبی را از دیگر ملزومات گام دوم انقلاب برشمرد و گفت: شهادت فقط در صحنه نبرد نظامی نیست بلکه در همه ب عرصه ها باید روحیه شهادت طلبی وجودداشته باشد.

در پایان از خانواده19 شهید وابسته به کارکنان نیروگاه سیکل ترکیبی قاین تجلیل شد .

همچنین از مادر بزرگوار شهید محمود کاوه دراین مراسم نیز تجلیل شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار