خبرهای داغ:
سردار میرزایی در مراسم یاد یارن قهاوند عنوان کرد

تبعیت از ولایت مهمترین موضوع وصایای شهدا

یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس گفت: شهدا در وصیت‌نامه‌های خود به سه موضوع تبعیت از ولایت، انجام واجبات و فرائض دینی و حفظ حجاب تاکید داشتند و بر آنها سفارش کرده‌اند.
کد خبر: ۸۷۴۸۴۲۳
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار رضا میرزایی در مراسم یاد یاران به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در شهر قهاوند عنوان کرد: در آن دوران سخت روزهای دفاع مقدس که دشمن بعثی سخت‌ترین موانع را برای جلوگیری از پیشرفت جمهوری اسلامی ایران ایجاد کرده بود ما با یاری خداوند متعال و اتحاد مردم آن روزهای سخت را پشت سر گذاشتیم .

وی گفت: بسیاری از جوانان این کشور خون خود را برای انقلاب و نظام اسلامی دادند، ما نیز باید تلاش بکینم تا از دستاوردهای آنان پاسداری بکنیم و فرهنگ آنان را ترویج دهیم .

یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس اظهار داشت: مهمترین ویژگی جنگ تحمیلی شرکت و حضور مجموعه‌ای از قدرت‌های جهان با یک کشور تازه انقلاب کرده بود که حتی نتواستند یک وجب از خاک جمهوری اسلامی ایران را تصرف کنند .

وی ادامه داد: هدف دشمن از آغاز جنگ تحمیلی جداسازی استان خوزستان از ایران بود که با کمک‌های خداوند متعال در این زمینه ناکام ماندند .

*حضور پررنگ قهاوندی‌ها در دوران دفاع مقدس

میرزایی در ادامه به رشادت‌های رزمندگان منطقه قهاوند در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در آن روزهای سخت و طاقت‌فرسای جنگ تحمیلی با وجود اینکه منطقه قهاوند منطقه‌ای کوچک و محروم بود اما شمار رزمندگان این خطه در دوران دفاع مقدس با توجه به جمعیت آن بیشترین حضور در سطح استان همدان را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: با توجه به اینکه این منطقه بخشی محروم بود اما در دوران دفاع مقدس کمک‌های بسیاری از این منطقه برای رزمندگان اسلام در جبهه های جنگ حق علیه باطل ارسال می‌شد.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به رشادت‌های سردار شهید «حاج حسین همدانی» در جبهه‌ها تصریح کرد: شهید همدانی در آن روزهای سخت جنگ در مناطق عملیاتی با مدیریت و فرماندهی مثال‌زدنی، عملیات‌ها و درگیری‌ها را فرماندهی می‌کرد.

وی افزد: جمهوری اسلامی ایران هشت سال با تلاش بی‌وقفه در راستای حفظ تمامیت ارضی کشور و حفظ اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی صحنه‌هایی شگرف و خاطراتی به یاد ماندنی خلق کرد.

میرزایی خاطرنشان کرد: پس از بررسی وصیت نامه نیمی از شهدای دوران جنگ تحمیلی دریافتیم شهدا به سه موضوع تبعیت از ولایت، انجام واجبات و فرائض دینی و حفظ حجاب تاکید داشتند و بر آنها سفارش کرده‌اند .

انتهای پیام/

ارسال نظرات