خبرهای داغ:
دبیر بزرگداشت هفته دفاع مقدس در استان همدان عنوان کرد

وجود کاستی‌ها در معرفی نقش زن در دفاع مقدس و جامعه دینی

مدیرکل بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با اشار به نقش بانوان در دفاع مقدس گفت: متاسفانه به دلایلی کاستی‌ها و قصورهایی در معرفی نقش زن در دفاع مقدس و در جامعه دینی بوده است که باید جبران شود.
کد خبر: ۸۷۴۴۹۶۳
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار مهدی ظفری امروز در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: دفاع مقدس تاریخ زنده و پویایی است که می‌تواند به عنوان یک تندیسی در همه نسل‌های حال و آینده مطمئن بشویم سرمشق و شاخص باشد.

وی با بیان اینکه مدافعان حرم یک عنوان اعتقادی، فرهنگی و معنوی است، افزود: جمهوری اسلامی ایران در حوزه نظامی‌گری، اجتماعی و بین‌المللی قبل از آنکه دشمن نفوذ کند و جنگ را در محیط امنیتی ایران و جمهوری اسلامی شروع کند، با نسلی که برگرفته از نسل دفاع مقدس است جنگ را در حوزه و محیط امنیتی دشمن کشانده‌اند.

مدیرکل بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان بیان کرد: اگر امروز شهیدی از مدافعان حرم در شهر و دیار ما می‌آید فکر نکنیم آنان بازیچه هستند و هیجانی و احساسی اعزام شده‌اند بلکه یک قاعده فکری و عقلی دارند و کار آنها حساب شده بوده و نگاه‌های راهبردی باعث ایجاد این کارهای بزرگ شده است.

وی در ادامه با اشاره به رسالت سنگین خبرنگاران و رسالت حکومتی و الهی که پیدا می‌کنند، افزود: همه ما در حال امتحان هستیم و خبرنگاران در حوزه خبر و اطلاع‌رسانی بیشتر از همه باید از خداوند کمک بخواهند زیرا رسالت سنگینی را دارند.

* آرامش و امنیت روانی جامعه امروز در گرو عملکرد خبرنگاران

دبیر گرامیداشت هفته دفاع مقدس در استان همدان با بیان اینکه آرامش و امنیت روانی جامعه امروز در گرو عملکرد خبرنگاران است، گفت: گاه می‌توان با یک خبر، در جامعه جنجالی برپا شود و همگی به یکدیگر بدبین شوند و گاهی با صداقت و اخلاق و با تأسی از امانت‌داری ائمه اطهار(ع) خبری منتشر شود و باعث آرامش جامعه شود.

وی بیان داشت: دفاع مقدس بیان یک تاریخ مرده نیست بلکه یک تاریخ زنده است که تاریخ را هدایت می‌کند.

ظفری عنوان کرد: اگر به راهبرهای جهانی، منطقه‌ای و بین المللی خوب فکر کنیم، خواهیم دید که بعد از دوران دفاع مقدس و جنگ 8 ساله، عموم راهبردهایی که برگرفته از نظام سلطه در دوران جنگ سرد بود شکست خورده‌اند و یا به انزوا کشیده شده‌اند.

وی تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های راهبرد این است که اگر راهبرد جهانی در مقابل یک دشمن سرسخت مانند جمهوری اسلامی به شکست بیانجامد، تغییر نمی‌کند بلکه یک استراتژیک جدید تولید می‌کند و این درحالی است که دفاع مقدس شروع یک روند و یک راهبرد جدیدی برای دنیا در مقابل جمهوری اسلامی بود.

* دفاع مقدس دریایی از واقعیت‌ها است

مدیرکل بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با بیان اینکه راهبردهای جهانی و بین‌المللی و منطقه‌ای شکست خوردند و آثار آن را امروزه می‌بینیم، بیان داشت: ما باید برجام را به عنوان یک مقطع گذرا نادیده بگیریم و خودمان را مشغول نتیجه آت نکنیم تا اصول ما به وسیله برجام آسیب نبیند.

وی با اشاره به اینکه امروز یک حرف واحدی را در مسائل سیاسی دنیا نمی‌بینیم، تصریح کرد: اگر ما می‌گوییم که هر روز می‌خواهیم جشن تولد دفاع مقدس را بگیریم این به جهت تکرار یک تاریخ نیست، بلکه دفاع مقدس پدیده سیاسی پایان‌ناپذیری است که در امتداد زمان خود باعث تغییرات سیستمی در سطح منطقه و جهان شده و خواهد شد.

ظفری در ادامه اظهار داشت: از ویژگی‌های دفاع مقدس آن است که گمشده‌های اصیل خودمان را به ما برگردانده است؛ همدلی، حس دشمن‌شناسی، بصیرت، آگاهی، عشق، محبت، ولایت‌پذیری، دشمن‌ستیزی و... برگرفته از فرهنگ دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس دریایی از واقعیت‌ها است، گفت: ارتش به عنوان یک ارتش راهبردی در دنیا مطرح است و نگاه سپاه پاسداران به مأموریت‌ها و رسالت‌های سپاه نگاه جهانی است.

*اجرای 37 عنوان برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در استان همدان

دبیر گرامیداشت هفته دفاع مقدس در استان همدان تصریح کرد: بسیج امروزه سطح توانمندی‌های خود را از حیطه تاکتیکی و عملیاتی در سطح استراتژیکی رسانده است.

وی افزود: آرامش و امنیت همگی نتیجه و برگرفته از دفاع مقدس است و اگر بخواهیم عظمت دفاع مقدس را بیان کنیم همچنان در قدم اول هستیم.

ظفری با اشاره به اجرای 37 عنوان برنامه استانی در راستای بزرگداشت هفته دفاع مقدس در استان همدان بیان داشت: هر ساله ستادی همزمان با هفته دفاع مقدس در سطح استان‌ها ستادی با عنوان ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس با ریاست شخص استاندار و دبیری حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس تشکیل می‌شود.

*برگزاری برنامه‌های متنوع در باغ موزه همدان به مناسبت هفته دفاع مقدس

وی با بیان اینکه اولین جلسات ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس برگزار شده است، گفت: از جمله تصمیم‌گیری‌های انجام شده می‌توان به ابلاغ برنامه‌های کلی، تشکیل ستاد بزرگداشت، تعیین وظایف و مسئولیت‌های ارگان‌ها و نهادها، دریافت برنامه‌های پیشنهادی و تشکیل ستاد در سطح شهرستان‌ها و... اشاره کرد.

مدیرکل بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان گفت: امسال با توجه به ظرفیتی که در باغ موزه دفاع مقدس وجود دارد و به عنوان سرمایه کشوری و افتخار ملی که در استان همدان به شمار می‌رود، برنامه‌هایی نیز به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برنامه در نظر گرفته شده برای مجموعه تشکیلات نظامی و رزمندگان و ایثارگران در هشت سال دفاع مقدس در باغ موزه همدان گفت: هر شب در این ایام به جهت بزرگداشت دفاع مقدس در محیط باغ موزه دفاع مقدس ویژه برنامه‌هایی برگزار می‌شود.

ظفری گفت: طی برنامه‌ریزیهای انجام شده برنامه‌هایی اعم از خاطره‌گویی و تجلیل از حماسه آفرینان و برنامه های شاد و متنوعی متناسب با ماموریت های ذاتی این مجموعه ها در این ایام برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی و تقسیم‌بندی‌های انجام شده گفت: دو شب برای ارتش و دو شب نیز مختص سپاه پاسداران و عامه مردم که مرتبط با سپاه هستند برنامه‌هایی در نظر گرفته شده که برگزار می‌شود.

دبیر گرامیداشت هفته دفاع مقدس در استان همدان تصریح کرد: یک شب از این ایام مختص نیروهای انتظامی خواهد بود و این مراسم بعد از نماز مغرب و عشا برگزار خواهد شد و یک شب نیز به مجموعه جهاد به علت نقشی که در جنگ تحمیلی داشته و مسئولیت تنظیم و پشتیبانی از جنگ داشته است.

وی با اشار به نقش بانوان در دفاع مقدس ابراز داشت: متاسفانه به دلایلی در بحث ادبیات، هنر و... کاستی‌ها و قصورهایی در معرفی نقش زن در دفاع مقدس و در جامعه دینی بوده است که باید جبران شود.

* سالانه 115 هزار نفر از باغ موزه دفاع مقدس بازدید می‌کنند

ظفری یادآور شد: با توجه به نقش مهم و ارزنده بانوان در دوران دفاع مقدس یک شب نیز در این ایام برنامه خاصی توسط کمیته بانوان دفاع مقدس ویژه بانوان در باغ موزه همدان برگزار می‌شود.

وی افزود: برنامه‌های این هشت شب که در باغ موزه دفاع مقدس برگزار خواهد شد به صورت مستقیم از صدا و سیما مرکز همدان پخش می‌شود.

دبیر گرامیداشت هفته دفاع مقدس در استان همدان تصریح کرد: برای ایجاد ارتباط با شهرستان‌های استان نیز هر شب در کنار برنامه‌ها یک شهر از استان معرفی می‌شود و عناوین شهرستان‌ها نادیده گرفته نخواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه همیشه دغدغه‌مند ارزش‌ها هستیم، گفت: نگاه انحصاری به ارزش‌ها باعث شده است که ترویج آنها سرعتی نداشته باشد.

ظفری عنوان کرد: منظور از ارزش‌های نهفته در دفاع مقدس ارزش‌هایی متناسب با فطرت تمام انسان‌ها است و باید غبار به وجود آمده را غبارزدایی کنیم تا افرادی که با دفاع مقدس آشنایی ندارند بتوانند خود را در آیینه دفاع مقدس ببینند.

وی با بیان اینکه در واقع این ارزش‌ها متعلق به همه است، خاطرنشان کرد: سالانه 115 هزار نفر از باغ موزه دفاع مقدس بازدید می‌کنند.

مدیرکل بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با اشاره به بازدیدکنندگان از باغ موزه همدان اظهار داشت: شخصیت‌های ملی از جمله فرماندهان نیروهای نظامی و انتظامی، فرمانده کل سپاه، وزرای دولت، طلاب 17 کشور دنیا، اساتید دانشگاهی و عامه مردم از باغ موزه بازدید کرده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات