خبرهای داغ:
مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان خبر داد

بازنگری 332 طرح هادی روستایی در همدان

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان مدیرکل بنیاد مسکن گفت: بازنگری 332 طرح هادی روستایی در دستور کار بنیاد قرار گرفته و 28 مورد آن در سال گذشته انجام شده است.
کد خبر: ۸۶۵۹۶۳۹
|
۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حسن ظفری امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان به مناسبت سالروز تأسیس بنیاد مسکن اظهار داشت: روستاهای بالای 20 خانوار استان همدان از طرح هادی روستایی برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه برای روستاهای زیر 20خانوار نیز طرح تعیین محدوده در نظر گرفته شده است، افزود: شاخص طرح هادی روستایی 88 درصد است و استان همدان یکی از استان‌های پیشتاز در اجرای طرح هادی روستایی است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان با بیان اینکه بازنگری 332 طرح در دستور کار بنیاد قرار گرفته و 28 مورد آن در سال گذشته انجام شده است، تصریح کرد: در خصوص طرح بافت‌های واجد ارزش نیز 67 روستا در کشور به تأیید رسیده که سهم همدان 7 روستا است.

وی با اشاره به ساماندهی چهار بخش توسط بنیاد مسکن استان خاطرنشان کرد: از روستاهای هدف گردشگری که دارای طرح مصوب هستند 20 روستا در کشور به تصویب رسیده که دو روستای اشتران و مانیزان ملایر سهم استان همدان است.

ظفری گفت: در زمینه اجرای طرح‌های هادی روستایی تاکنون در سطح استان عملیات اجرایی فاز یک 484 روستا آغاز شده و از این تعداد در 298 روستا به بهره‌برداری رسیده و همچنین 13 روستا تبدیل به شهر شده است.

* آغاز عملیات آسفالت بیش از 175 روستا در همدان

وی با بیان اینکه 173 روستا به عنوان طرح‌های نیمه تمام در دستور کار بنیاد مسکن قرار دارد، گفت: متوسط شاخص طرح هادی روستایی در سطح کشور 36 درصد بوده که این شاخص در سطح استان 50 درصد است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان در خصوص قیر اعتباری نیز بیان کرد: در سال گذشته با پیگیری در سطح ملی بالغ بر 20هزار تن قیر اعتباری در اختیار استان قرار گرفت.

وی ادامه داد: عملیات آسفالت بیش از 175 روستا آغاز شده که عملیات آسفالت بالغ بر 74 روستا به پایان رسیده و عملیات آسفالت مابقی روستاها در سال جدید آغاز می‌شود.

ظفری در ادامه سخنانش ابراز داشت: مساحت آسفالتی که برای 74 روستا تاکنون به کار رفته 555 هزار متر است.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های محرک توسعه بحث صدور سند مالکیت با هدف تثبیت روستایی است، گفت: در 799 روستا این برنامه عملیاتی و اجرایی شده و بالغ بر 176 هزار برگ کاغذ a4 مشخصات اربعه و فنی املاک را ثبت کرده‌اند.

* پروژه‌های مسکن مهر فاقد متقاضی

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان خاطرنشان کرد: بیش از 140 هزار جلد سند مالکیت نیز با هماهنگی بنیاد مسکن و ثبت اسناد و املاک به متقاضیان واگذار شده است.

وی با بیان اینکه در بحث مسکن مهر استان همدان 7 هزار و 607 واحد سهمیه داشت، افزود: از این تعداد 5 هزار و 135 واحد به بهره برداری رسیده و 870 واحد ساخته خواهد شد.

ظفری با اشاره به اینکه در سال 95 پروژه مسکن مهر بسته می‌شود، گفت: تعدادی از پروژه‌های مسکن مهر فاقد متقاضی است.

وی ادامه داد: ظرف چند هفته آینده فراخوان ثبت‌نام این واحدها مجدداً از طریق سایت آغاز خواهد شد و اگر کسی ثبت نام نکرد شروط چهارگانه برداشته می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان بیان داشت: در بحث پروژه‌های مسکن مهر شتابان عمل شد و اگر به ضوابط ساخت و ساز توجه می‌شد به طور قطع بسیاری از معضلات فرا روی ما نبود.

وی با بیان اینکه مسکن مهر در برخی مکان‌ها خوب جواب داد، تصریح کرد: در شهرهای کوچک و زیر 25 هزار نفر جمعیت اگر اصول شهرسازی مورد توجه قرار می‌گرفت نتیجه بهتری داشت.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات