خبرهای داغ:
استاندار همدان با اشاره به اینکه آمادگی لازم برای تامین کالاهای مورد نیاز کشاورزی کشور روسیه توسط همدان وجود دارد، گفت: استان همدان در این زمینه می‌تواند تاثیرگذاری بالایی داشته باشد.
کد خبر: ۸۶۶۲۷۷۱
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمدناصر نیکبخت امروز در دیدار با استاندار سووردلفسک روسیه اظهار داشت: امیدواریم این سفر دستاوردهای مناسبی برای استان همدان و کشور هدف به همراه داشته باشد.

وی با بیان اینکه ارتباط همدان و روسیه با ایده سفیر ایران در روسیه کلید خورده و با تلاش مدیران هر دو استان همدان و سووردلفسک عملیاتی شده است، افزود: بستر همکاری فراهم شده است و جا دارد از تلاش سفیر ایران در روسیه و مسئولان هر دو کشور قدردانی کرد.

استاندار همدان تصریح کرد: این همکاری در شرایط تحریم ایران آغاز شد و این موضوع همکاری ایران و روسیه را همکاری فراتر از حد معمول در سطح بین‌المللی نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه ارتباط بین ایران و روسیه تاکیدی بر ارتباط و دوستی بین دو کشور است که در شرایط سخت یکدیگر را فراموش نمی‌کنند، بیان کرد: تاریخ ارتباط بین دو کشور زمینه همکاری مناسب را بین دو استان فراهم می‌کند که امیدواریم دستاوردهای این سفر در راستای توسعه باشد.

نیکبخت با بیان اینکه استان همدان پیشینه‌ای بلند در ایران دارد، گفت: همدان استانی است که در زمینه‌های کشاورزی، آموزش عالی، صنایع دستی، آثار تاریخی، گردشگری، صنعت و خدمات جایگاه بالایی دارد.

وی با اعلام اینکه در بخش گردشگری بیش از یک هزار و 800 اثر تاریخی در همدان وجود دارد، عنوان کرد: طولانی‌ترین غار آبی جهان و شهر جهانی سفال در شهر همدان وجود دارد که این شهر را نمونه کرده است.

استاندار همدان با اشاره به اینکه استان همدان آمادگی لازم را برای جذب گردشگر دارد، اظهار داشت: در بخش آموزش عالی مراکز استان همدان آمادگی لازم را برای مبادله دانشجو دارند.

وی با اشاره به اینکه آمادگی لازم برای تامین کالاهای مورد نیاز کشاورزی کشور روسیه توسط همدان وجود دارد، گفت: استان همدان در این زمینه می‌تواند تاثیرگذاری بالایی داشته باشد چون در شرایط تحریم روسیه این علاقمندی از سوی استان همدان وجود دارد تا نیازهای روسیه را تامین کند.

نیکبخت با اشاره به اینکه در بخش صنعت و معدن علاوه بر ایجاد شرایط همکاری زمینه برای تبادل تکنولوژی و سرمایه‌گذاری مشترک فراهم است، عنوان کرد: در کنار این بخشها استان همدان آمادگی کامل برای همکاری با استان سووردلفسک در هر بخش که موردنظر تجار و بازرگان است، دارد.

وی با اعلام اینکه ایران در دوران پساتحریم دوستانی را که در دوران تحریم کنار ما بودند فراموش نمی‌کنیم، تصریح کرد: با توجه به تحریم‌های روسیه آمادگی هرگونه همکاری برای گذر مردم روسیه از این شرایط را داریم.

استاندار همدان بیان کرد: انتظار داریم پس از این سفر همکاریها و تعاملات بین این دو استان براساس توافقات تسریع شود، تا همکاری دو استان بتواند تراز تجاری ایران و روسیه را به جایگاه مورد قبول برساند.

وی با اشاره به اینکه کشورهای مختلف به دنبال ارتباط با ایران هستند، گفت: اما ایران به دنبال ارتباط تجاری و اقتصادی با کشوری همچون روسیه است که در دوران سختی و تحریم ایران را رها نکرد و همکاریهای مناسبی را داشت.

نیکبخت با بیان اینکه امیدواریم توافقاتی که برای گسترش ارتباطات صورت گرفته است به پیوند بیشتر دو ملت آزادی خواه ایران و روسیه کمک کند، گفت: امیدواریم هیئت روسی در طول اقامت در استان همدان شناخت بیشتری نسبت به همدان پیدا کنند.

وی بیان کرد: کار بازرگانی برای استان همدان از اهمیت بالایی برخوردار است و فعالیت استاندار سابق همدان در این پست از اهمیت بالایی برخوردار است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات