خبرهای داغ:
فرماندار نهاوند گفت: خدمت به مردم یکی از مهم‌ترین خصوصیات اخلاقی شهیدان رجایی و باهنر بود.
کد خبر: ۸۵۶۲۲۴۷
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۳

به گزارش خبرنگار بسیج از نهاوند، با حضور فرماندار و مسئولان شهرستان نهاوند چندین پروژه کشاورزی، عمرانی و خدماتی به بهره‌برداری رسید.

فرماندار نهاوند در این مراسم بیان داشت: بهره‌برداری از این پروژه‌ها خدمتی از نظام مقدس جمهوری اسلامی برای مردم است که همیشه پشتیبان این نظام بودند و این خدمات در قبال جان فشانی این عزیزان خدمتی کوچک و ناچیز است.

مهرداد نادری‌فر گفت: خدمت به مردم یکی از مهم‌ترین خصوصیات اخلاقی شهیدان رجایی و باهنر بود که به دلیل همین ویژگی‌ها این ایام به نام هفته دولت نام‌گذاری شده است و ما باید بکوشیم مرام و مسلک آن دو بزرگوار را سرلوحه خود قرار دهیم.

وی افزود: در این هفته پروژه‌های بسیار خوبی در شهرستان نهاوند افتتاح می‌شود و مردم از برکات این پروژه‌ها بهره‌مند خواهند شد.

وی گفت: 58 پروژه با اعتباری بالغ ‌بر و 97 میلیارد و 993 میلیون تومان در هفته دولت و سفر هیئت دولت به استان همدان در نهاوند افتتاح و کلنگ زنی شده است که این جای امیدوار برای شهرستان نهاوند دارد.

نادری فر عنوان کرد: از این تعداد 40 پروژه با اعتبار 56 میلیارد و 598 میلیون تومان افتتاح خواهد شد و 18 پروژه نیز با اعتبار 41 میلیارد و 195 میلیون تومان کلنگ زنی می شوند و انشاالله در کوتاه مدت افتتاح می‌شود.

پروژه مقاوم‌سازی مسکن روستایی در روستای دهقان آباد نهاوند اولین پروژه‌ای بود که توسط مسئولان افتتاح شد.

سوری مدیر بنیاد مسکن نهاوند در این مراسم گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 69 مسکن روستای توسط این نهاد مقاوم‌سازی شده است و در کل شهرستان نهاوند بیش از 15 هزار و 700 واحد مسکن روستایی مقاوم‌سازی و پایان کار دریافت کرده‌اند.

وی اظهار داشت: برای مقام سازی این 69 واحد بیش از یک میلیارد تومان تسهیلات و حدود 2 و نیم میلیارد تومان آورده متقاضیان بوده است که جمعآ اعتباری بالغ بر 3 میلیارد و نیم می باشد.

مدیر بنیاد مسکن نهاوند افزود: سهمیه مقاوم‌سازی شهرستان نهاوند در سال جاری 1200 واحد است که امیدواریم به مرحله عقد قرارداد و شروع مقاوم‌سازی برسد.

*افتتاح کارخانه اصلاح بذر نهاوند دومین طرحی بود که با مشارکت جهاد کشاورزی نهاوند به بهره‌برداری رسید.

باقری سرپرست جهاد کشاورزی نهاوند درآیین افتتاح این واحد تولیدی گفت: با توجه به اینکه با اصلاح بذر میزان برداشت محصولات افزایش خوبی دارد با همکاری این نهاد و بخش خصوصی کارخانه تولید بذر اصلاح‌شده در شهرستان نهاوند به بهره‌برداری میر سد.

وی اظهار کرد: این کارخانه سالانه 1500 تن به صورت فصلی، بذر اصلاح‌شده را باقیمت مصوب در اختیار کشاورزان قرار می‌دهد تا شاهد بهبود کیفیت محصولات تولیدی و افزایش میزان برداشت محصول باشیم در مزارع این شهرستان باشیم.

سرپرست جهاد کشاورزی نهاوند افزود: این کارخانه بااعتباری بالغ‌بر 2 میلیارد تومان که شامل آورده متقاضی و دریافت تسهیلات است به بهره‌برداری می‌رسد و برای 16 نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال‌زایی می‌کند.

*پروژه گازرسانی به 8 روستای نهاوند سومین پروژه‌ای بود که با حضور مسئولان افتتاح شد.

شهبازی رئیس شرکت گاز نهاوند گفت: امروز به‌صورت همزمان 8 روستای نهاوند از نعمت گاز خانگی بهره‌مند می‌شوند که به صورت نمادین از پروژه گازرسانی روستای طایمه از توابع نهاوند افتتاح می شود.

وی اظهار کرد: برای گازرسانی به این 8 روستا اعتباری بالغ‌بر 3 میلیارد و 800 میلیون تومان هزینه شده است و دو ایستگاه T.B.S (تقلیل فشار و اندازه گاز) نیز ساخته‌شده است.

رئیس شرکت گاز نهاوند افزود: برای بهره‌برداری از این پروژه‌ها بیش از 38 هزار متر شبکه و 603 علمک گاز نصب‌شده است.

وی گفت: در حال حاضر 127 روستای نهاوند از نعمت گاز خانگی بهره‌مند هستند و 12 روستا نیز کلنگ زنی شده است و اگر بودجه اختصاص یابد روستاهای باقیمانده را نیز تا پایان سال آینده به شبکه سراسری گاز متصل خواهیم کرد.

شهبازی اظهار داشت: در صورت تأمین اعتبار می‌توانیم تا پایان سال 95 جشن بهره‌مندی همه روستاهای نهاوند از گاز طبیعی را برگزار نماییم.

*پروژه بهسازی روستای ملوسان نهاوند آخرین طرحی بود که امروز به بهره‌برداری رسید.

مدیر بنیاد مسکن نهاوند گفت: در شهرستان نهاوند مجموعاً 169 روستا داریم که در 56 روستا عملیات فاز اول بهسازی شروع‌شده است و 29 روستا به‌صورت کامل انجام‌شده است.

وی اظهار کرد: 20 روستا نیز طرح بهسازی آن‌ها به‌صورت نیمه‌تمام است و در سال جاری 7 روستا را در دست اقدام داریم که در صورت تأمین اعتبار تا پایان سال به بهره‌برداری خواهند رسید.

سوری گفت: طرح بهسازی روستای ملوسان از سال 92 شروع‌شده است که برای پروژه فوق 400 مترمربع تخریب و آواربرداری و جابه‌جایی شبکه داشته‌ایم و بیش از 1300 متر طول جدول‌گذاری و 9 هزار متر مربع زیرسازی و آسفالت‌ریزی داشته‌ایم.

مدیر بنیاد مسکن نهاوند اظهار داشت: با بهره‌برداری از فاز اول بهسازی این روستا 530 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

ارسال نظرات