خبرهای داغ:
استاندار سووردلفسک روسیه در همدان تأکید کرد
استاندار سووردلفسک روسیه با اشاره به اینکه روابط بین استان همدان و سووردلفسک در حال تقویت است، گفت: نه تنها در زمینه تجارت و بازرگانی بلکه می‌توان در زمینه توریستی و فرهنگی نیز روابط را گسترش دهیم.
کد خبر: ۸۶۶۲۸۱۱
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، کورایشف امروز در دیدار با استاندار و مدیران استان همدان اظهار داشت: امیدوارم که مذاکرات بین منطقه‌ای دو استان در روابط ایران و روسیه تاثیر مناسبی داشته باشد و این روابط را بهبود ببخشد.

وی با اشاره به اینکه روابط بین استان همدان و سووردلفسک در حال تقویت است، گفت: نه تنها در زمینه تجارت و بازرگانی بلکه می‌توان در زمینه توریستی و فرهنگی نیز روابط را گسترش دهیم.

استاندار سووردلفسک روسیه با بیان اینکه شریک سووردلفسک در ایران همدان مهد شاعران و علمای بزرگ بوده است، گفت: علمای بزرگ همدان به فرهنگ دنیا کمک بسیاری داشته‌اند و اسلام را در جهان معرفی کرده‌اند.

وی تصریح کرد: امروز توافقاتی را در زمینه‌های تجاری و فرهنگی بین استان همدان ایران و سووردلفسک روسیه امضا می‌کنیم و پس از این شاهد گسترش روابط بازرگانی بین دو استان خواهیم بود.

کورایشف بیان کرد: در حال حاضر روابط تجاری بین دو استان زیاد نیست ولی امیدواریم این توافقنامه شروعی برای روابط بیشتر شده و ارتباطات تقویت شود.

وی اظهار داشت: این آمادگی از سوی سووردلفسک برای افزایش ارتباطات در زمینه صنعتی، توریستی، کشاورزی، اکتشافات نفتی و مسائل علمی وجود دارد که امیدواریم این مسائل از سوی مدیران استان همدان جدی گرفته شود.

استاندار سووردلفسک روسیه تصریح کرد: توافقات امروز سبب همکاری هر چه بیشتر دو استان شده و این دو استان در زمینه‌های صنعتی، تجاری و فرهنگی می‌توانند ارتباطات گسترده‌ای داشته باشند.

وی از مدیران و مسئولان استان برای بازدید برای نمایشگاه بزرگ صنعتی روسیه در شهر یکاترین بورگ در 11 تا 14 ماه ژوئن دعوت کرد و گفت: این نمایشگاه از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های صنعتی روسیه محسوب می‌شود که برای هفتمین بار در استان سووردلفسک برگزار شده و نمایندگان کشورهای مختلف برای شرکت در این نمایشگاه حاضر می‌شوند.

کورایشف افزود: مشارکت طرفهای ایرانی در این نمایشگاه می‌تواند به محکم شدن روابط بین دو کشور کمک بسیار شایانی داشته باشد.

مسئول اتاق بازرگانی ایران و روسیه نیز در این جلسه اظهار داشت: مطمئن هستیم که استان همدان از نظر سیاست در ایران جایگاه بالایی دارد.

آندره لوانسکی افزود: استان سووردلفسک از نظر صنایع سنگین استان مطرحی در روسیه محسوب می‌شود و در این زمینه می‌توان با استان همدان ارتباطات ویژه‌ای داشته باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات