خبرهای داغ:
وزیر فرهنگ و ارتباطات استان سوردولوفسک روسیه مطرح کرد
وزیر فرهنگ و ارتباطات استان سوردولوفسک روسیه گفت: ما خواهان توسعه و تقویت رابطه با ایران هستیم و در این راه باید از ظرفیت‌های هر دو طرف استفاده شود و ما علاقه‌مند هستیم که ارتباطات فرهنگی و گردشگری با شهرستان نهاوند داشته باشیم.
کد خبر: ۸۶۶۳۳۴۵
|
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، هیئت اقتصادی، فرهنگی و گردشگری از کشور روسیه روز گذشته به‌منظور تبادل ارتباط وارد استان همدان شده تا زمینه‌های مختلف همکاری بین دو استان همدان و سوردولوفسک روسیه را بررسی کنند که در همین زمینه پاول کرکف وزیر فرهنگ و ارتباطات این استان روسیه به نمایندگی از این هیئت وارد شهرستان نهاوند شد و برنامه‌های مختلفی در شهرستان نهاوند برای ارتباط دو طرف تدارک دیده شد.

وزیر فرهنگ و ارتباطات استان سوردولوفسک روسیه در این نشست دوطرفه گفت: ایران کشوری بسیار فرهنگی و با جاذبه‌های گردشگری بسیار است و ظرفیت‌های بسیار خوبی برای همکاری دو طرف در این زمینه وجود دارد.

پاول کرکف اظهار کرد: ما برای مردم ایران احترام خاصی قائل هستیم و زمینه همکاری در بخش‌های مختلف برای دو طرف فراهم‌شده است و باید از این ظرفیت‌ها به‌خوبی استفاده شود.

وی افزود: استان سوردولوفسک روسیه 5 میلیون نفر جمعیت دارد و ما می‌خواهیم در شهرستان نهاوند در کارهای توریستی و گردشگری کارکنیم.

وزیر فرهنگ و ارتباطات استان سوردولوفسک روسیه بیان داشت: ما جمهوری اسلامی ایران را به‌عنوان دوست خود می‌دانیم و به ارتباط با ایران علاقه‌مند هستیم.

وی گفت: ما خواهان توسعه و تقویت رابطه با ایران هستیم و در این راه باید از ظرفیت‌های هر دو طرف استفاده شود و ما علاقه‌مند هستیم که ارتباطات فرهنگی و گردشگری با شهرستان نهاوند داشته باشیم.

کرکف اظهار کرد: ایران یکی از کشورهای بسیار غنی ازلحاظ توریستی است و ما خواهان تبادل توریست با ایران هستیم که این زمینه می‌تواند برای هر دو طرف مفید باشد.

وی اظهار داشت: در استان ما در سال جاری یک نشست سالانه با حضور 26 کشور جهان برگزار می‌شود که اگر ایران در این نشست شرکت کند می‌تواند جز 10 کشور اول پذیرای گردشگر باشد.

*جاذبه‌های گردشگری نهاوند ظرفیتی برای جذب توریست

فرماندار نهاوند نیز در این نشست ضمن خوشامدگویی به هیئت روسی گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران نیز در جهت توسعه و تقویت ارتباطات و تعاملات با کشور روسیه است و ما نیز از این ارتباطات استقبال می‌کنیم.

کریم حمیدوند اظهار کرد: یکی از زمینه‌های تعامل شهرستان نهاوند با استان سوردولوفسک روسیه جاذبه‌های گردشگری فراوان شهرستان نهاوند است که می‌تواند در جذب توریست بسیار موثر باشد.

وی افزود: شهرستان نهاوند به دلیل داشتن سراب‌های فراوان و آب زیاد به شهر سراب‌های خروشان ایران معروف شده است که این مسئله می‌تواند زمینه‌سازی خوبی برای همکاری در زمینه تبادل توریست باشد.

فرماندار نهاوند بیان داشت: علاوه بر گردشگری شهرستان نهاوند در بخش صنعت ازجمله سنگ‌های دولومیت که برای صنایع هواپیماسازی از آن استفاده می‌شود پتانسیل خوبی دارد که در این زمینه هم می‌شود همکاری خوبی داشته باشیم.

وی گفت: امیدوارم این سفر بتواند زمینه همکاری هرچه بیشتر بین استان سوردولوفسک روسیه و شهرستان نهاوند را در زمینه‌های مختلف فراهم کند و فواید خوبی برای هر دو طرف داشته باشد.

در پایان این نشست پاول کرکف به همراه مسئولان و اصحاب رسانه شهرستان نهاوند، بازدیدی از حمام حاج‌آقا تراب و موزه تاریخ و فرهنگ شهرستان نهاوند داشتند و با بخش‌های مختلف تاریخ غنی مردم شهرستان نهاوند بیشتر آشنا شدند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات