خبرهای داغ:
رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری مطرح کرد

22 بهمن و انتخابات دو امتحان پیش‌روی ملت ایران

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه دو امتحان پیش رو داریم، گفت: 22 بهمن و انتخابات هفتم اسفند دو امتحان پیش‌روی ملت ایران است.
کد خبر: ۸۶۳۲۰۸۶
|
۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام رضا اکرمی شامگاه امروز در جمع مسئولان و مردم همداندر دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان همدان بیان کرد: دهه فجر امسال سی و هفتمین سالگرد پیرروزی انقلاب اسلامی است که و امسال به حول و قوه الهی آن را برگزار می‌کنیم.

وی با بیان اینکه نیمه دوم دهه فجر مصادف شده با جمعه و ین روز سید الایام است، افزود: در مفاتیح الجنان آمده است که جمعه از عید فطر و قربان مهمتر و عید هفتگی مسلمانان است و به حضرت ولی عصر(عج) تعلق دارد.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه در دهه فجر امسال ایام پسابرجام را داریم، خاطرنشان کرد: هیات ایرانی در مقابل آمریکا تلاش کردند و یک ساماندهی برای آن به وجود آوردند.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که فرمودندر«مذاکره کنندگان فرزندان انقلابند، دین دارند، متدین هستند و انصافا کار کرده اند»، افزود: سخنان ایشان در بحث برجام باید ملاک قرار گیرد چراکه برای ما حجت است.

اکرمی بیان کرد:در بیان تاریخ هم باید خطرات آن و هم قسمت خوب و ناخوش آن را گفت هم باید به نقل آن پرداخت و هم نقد را بیان کرد هم نتیجه را گفت هم قصه را و قصه را نیز تحلیل کرد.

وی با اشاره به این نکته که از سال 1320 که رضاخان وزیر جنگ بود و بعد از آن، ایران کجا بود و چه کرد، افزود: رضاخان را انگلیسی‌ها آوردند و محمدرضا را انگلیسی‌ها، آمریکاییها و شوروی‌ها آوردند.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری ابراز داشت: در سال 57 مصلحت را در این دیدند که محمدرضا دیگر کاربرد ندارد و می‌گفتند از ایران بیرون برود تا اینکه امام خمینی (ره) در روز 12 بهمن و 16 روز پس از خروج شاه به ایران آمد و خاندان پهلوی به تاریخ پیوست و جمهوری اسلامی با رأی مردم تاسیس شد.

* 80 درصد مشکلات ما داخلی است که با اتحاد برطرف می‌شود

وی با اشاره به وابستگی ایران در دوران شاه خاطرنشان کرد: هرکس به بیگانه وابسته باشد همانند چاه‌کنی است که در ته چاه می‌ماند و هرکس با خدا باشد دستش را می‌گیرد و بالا می‌کشد.

اکرمی خاطرنشان کرد: باید آستین همت را بالا بزنیم چراکه 80 درصد مشکلات، داخلی و فقط 20 درصد آن خارجی است و با اتحاد و همبستگی مشکلات برطرف می‌شود.

وی تصریح کرد: تا قبل از انقلاب وابسته بودیم اما بعد از پیروزی انقلاب تاکنون بیش از 30 انتخابات برگزار شده و انتخاب کردیم که امروز مستقل باشیم و نیازی به سرپرست نداریم.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری افزود: انقلاب در شرایطی به پیروزی رسید که می‌گفتند دین افیون جامعه است.

* انقلاب اسلامی ایران با مثلث مکتب، مردم و ولایت فقیه آغاز شد

وی بیان کرد: انقلاب اسلامی شبیه انقلاب اکتبر شوروی، انقلاب فرانسه و انقلاب فیدل کاسترو نیست بلکه انقلاب ایران اسلامی بر پایه اسلام و قرآن شکل گرفت.

اکرمی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران با مثلث مکتب، مردم و ولایت فقیه آغاز شد، ابراز داشت: شروع انقلاب معجزه بود و ادامه آن نیز معجزه بود و این باید ادامه پیدا کند تا به انقلاب حضرت ولی عصر (عج) برسد.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب در این 37 سال با همه فراز و نشیب‌ها در برابر موانع زیادی قرار گرفت، افزود: این موانع و تحریم‌ها اگر در کشور دیگری اتفاق می افتاد هیچ اسمی از انقلاب و آن کشور باقی نمی‌ماند.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری بیان کرد: تحریم‌ها و همه دنیا علیه ما بود و حتی بالاتر از وزیر به کشور ما نمی‌آمد و با ما ملاقات نمی‌کرد و ما توانستیم با قدرت و منطق حرف خود را به کرسی بنشانیم و امروز دیگر نمی‌گویند در برابر شما گزینه نظامی روی میز است.

*22 بهمن روز دانش و مانور داخل و خارج کشور

وی با بیان اینکه امام فرمودند «هرچه توان دارید بر سر آمریکا فریاد بزنید»، افزود: در روزنامه‌ها به هم توهین نکنید و از واژه‌های زنجیره‌ای و اجاره‌ای استفاده نکنید.

اکرمی تصریح کرد: ما امروز اعتبار داریم و به این اعتبار افتخار می‌کنیم چراکه از این مشکلات سرافراز بیرون آمدیم.

وی با بیان اینکه دو امتحان پیش رو داریم، گفت: امتحان نخست 22 بهمن است که روز نمایش، همایش، پژوهش و روز دانش و مانور داخل و خارج کشور است.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری افزود: وقتی دنیا ببیند ایران بعد از 37 سال هنوز پای ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب و «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» و امام و رهبری ایستاده است؛ به این نتیجه می‌رسد که این ملت حتما شعور دارد و شعارش بر اساس شعورش است.

وی خاطرنشان کرد: ما امروز 4 میلیون 800 هزار دانشجو و 700 هزار هیات علمی و 4 هزار جراح و هوافضا داریم و البته مشکل نیز وجود دارد.

اکرمی نکته دوم را نیز انتخابات هفتم اسفند خواند و گفت: گاهی آب گل آلود نیز می شود که این ناشی از بی دردی و بی درکی است.

وی تاکید کرد: هرکس می تواند کار کند، بسم الله و دست خدا پشت او و هرکه از روی عناد و علیه انقلاب کار می کند ما برای او آرزوی ناکامی می کنیم.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری تصریح کرد: هرکه خدمت کرد ما آرزوی موفقیت برایش داریم و هرکه نابلد و ناروا و ناصحیح است حق ندارد مدیریت جمعی را به دست بگیرد و نظارتش باید به دست همه بخصوص ارگان ها باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات