خبرهای داغ:
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

رمز پیروزی انقلاب وحدت کلمه بود

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: رمز پیروزی انقلاب اسلامی وحدت کلمه است و این را باید حفظ کنیم.
کد خبر: ۸۶۳۱۷۷۴
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله محمدجواد غروی شامگاه امروز در در امام جمعه استان همدان با تبریک ایام الله دهه فجر بیان کرد: نقطه عطف انقلاب از زمان ورود امام خمینی(ره) به ایران بود.

وی افزود: امام خمینی(ره) با وجود تمام خطراتی که ایشان را تهدید می‌کرد تشخیص دادند باید بین مردم باشند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه اگر حضور امام خمینی (ره) نبود بسیاری از توطئه‌های دشمنان خنثی نمی‌شد، ابراز کرد: شرایط کشور بسیار حساس و ملتهبی بود.

وی ادامه داد: تا روز آخر که دولت بختیار روی کار بود دستور حکومت نظامی در ساعت 16 را داده بود و قصد کودتا داشت که جای بسیاری از بزرگان را بگیرد و بعضی‌ها را اعدام کند که در این لحظه امام(ره) دستور دادند که مردم به خیابان بریزند و سپس نیروهای نظامی و غیر نظامی حمایت خود را از انقلاب و امام(ره) اعلام کردند و نظام انقلاب اسلامی شکل گرفت.

وی خاطر نشان کرد: حقیقت این است که حکومت شاهنشاهی حکومتی ظالمانه بود و برای پابرجایی همه چیز قابل توجیه بود و ظلم در همه جا دیده می‌شد و این موضوع چیزی بود که تمام کسانی که در صحنه حضور داشتند این را احساس کردند.

غروی با اشاره به شکنجه‌های ساواک افزود: ظلم در تمام زوایای کشور خودنمایی می‌کرد و یک کارمند معمولی ساواک به یک سپهبد و یا یک سرلشگر حکومت می‌کرد و در تمام زوایای کشور رسوخ کرده بود.

وی ادامه داد: کافی بود ساواک احساس کند یک فرد متدین و یا اهل تقلید است به خصوص اگر آن فرد از تشکیلات دولتی بود نمی‌گذاشتند در کشور پیشرفت کند و آزادی به تمام شئون از کشور خداحافظی کرده بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: ارزش‌ها جای خود را به ضد ارزش داده بود و پاکدامنی و راستی و صداقت و تواضع به ضد ارزش تبدیل شده بود؛ کتاب های مذهبی قاچاق بود و اگر یک خانم از عفت برخوردار بود طور دیگری با او برخورد می‌شد.

* امام (ره) در بین تمام فقهای شیعه شخصیت کم نظیری داشتند

وی تصریح کرد: در آن دوران فساد در مسئولان غوغا می‌کرد و برخی مواقع مسئولان با حالت نیمه مست در جلسات شرکت می‌کردند.

غروی ادامه داد: مسئولان آلوده بودند و فساد در آنان به طور عجیبی گسترش پیدا کرده بود و از همه نوع فساد در بین آنان رایج بود.

وی با بیان اینکه در آن زمان مسئولان دست نشانده بودند، افزود: بسیاری از افراد در دستگاه‌های نظامی و انتظامی و دولتی به شکلی با غرب ارتباط داشتند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز کرد: کشور چنان پیش می رفت که تمام ترقی‌ها مربوط به غرب بود طوری که اگر غرب وجود نداشت ترقی نیز وجود نداشت و این باعث مردن اعتماد به نفس در بین جوانان و مردم شده بود.

وی با اشاره به این جمله حضرت امام (ره) که: «انقلاب ما از نظر منشأ و روش و از نظر انگیزه یک انقلاب الهی بود و لطف و خواست حضرت حق بود که این انقلاب باید پیروز می‌شد»، تصریح کرد: اگر اطلاعیه‌های مراجع سه گانه قم نبود روشنگری پدید نمی‌آمد.

غروی با بیان اینکه علما در این امر بسیار نقش داشتند و بسیاری از جریان‌ها را به صحنه آوردند، گفت: اما نقش امام(ره) بسیار حائز اهمیت بود و اگر امام(ره) نبود انقلاب پیروز نمی‌شد.

وی بابیان اینکه امام (ره) در بین تمام فقهای شیعه در طول تاریخ شخصیت کم نظیری داشتند، بیان کرد: اطلاعیه‌های امام خمینی(ره) وقتی از نجف آمد، روح دوباره‌ای به کالبد نیمه جان مردم دمیده شد و فرمودند ای کاش من در بین شما بودم.

* شورای نگهبان با قوت و قدرت وارد عمل شده است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز داشت: رمز پیروزی ما وحدت کلمه است و این را باید حفظ کنیم.

وی تصریح کرد: از ویژگی‌های امام(ره) این بود که ایشان کسانی را که انقلاب و اصول انقلاب و اسلام را قبول داشتند زیر چتر خود داشت.

غروی گفت: اوایل انقلاب دو جریان در کشور وجود داشت یکی به عنوان جریان چپ و دیگری به عنوان جریان راست مطرح بود اما امام خمینی (ره) سعی می‌کرد هر دو آنها را داشته باشد و بارها تذکر می‌دادند که اختلاف سلیقه اشکالی ندارد اما اگر منجر به تفرقه شود، بد است.

وی با بیان اینکه کسانی که اسلام و انقلاب و رهبری را قبول دارند بخشی از ملت هستند و ملت باید آنان را بخواهد، ادامه داد: در حوزه انتخابات باید دقت کرد کسی که اصلح تر است انتخاب شود اما باید تخریب وجود نداشته باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: ما حق نداریم حرمت مومنی را بشکنیم زیرا حرمت مومن از کعبه بالاتر است، ما مسلمان و شیعه امیرالمونین(ع) هستیم و همه چیز را از اهل بیت(ع) داریم بنابراین نباید کاری کنیم آنها از ما ناراحت شوند بلکه باید کاری کنیم مورد دعای خیر حضرت ولی عصر (عج) واقع شویم.

وی با بیان اینکه شورای نگهبان با قوت و قدرت وارد عمل شده است، خاطرنشان کرد: حق نداریم شورای نگهبان را محکوم کنیم.

غروی با اشاره به اینکه فعالیت های سیاسی ما جزء اجزای ایمان ما است، گفت: باید حواسمان باشد سلیقه ای رفتار نکنیم.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه شرعی ما است که وحدت و اتحاد را حفظ کنیم و 22 بهمن را به خوبی برگزار کنیم و شعارها شعارهای خوبی باشد و گزنده نباشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات