خبرهای داغ:
رجبی‌دوانی در همایش بزرگداشت حماسه 9 دی در دانشگاه بوعلی سینا:

آمریکا در فتنه 88 شمارش معکوس برای سقوط نظام اسلامی را آغاز کرده بود

محمد حسین دوانی با بیان اینکه در فتنه 88 آمریکا شمارش معکوس برای سقوط نظام اسلامی را آغاز کرده بود، گفت: تدابیر مقام معظم رهبری که توطئه دشمن را خنثی کرد و از سویی دیگر بصیرت مردم که از بسیاری خواص پیشتر بود توانست کشور را از فتنه عبور دهد.
کد خبر: ۸۶۱۲۹۷۵
|
۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمدحسین رجبی دوانی امروز در همایش بزرگداشت حماسه 9 دی در دانشگاه بوعلی سینا با بیان اینکه ما دغدغه‌مندان به نظام اسلامی متأسفانه حوادث تلخ و سخت نظام را به جوانان بازگو نکرده‌ایم، اظهار داشت: دشمنان انقلاب اسلامی از همان ابتدای پیروزی نظام اسلامی حوادث تلخی را به کشور اسلامی تحمیل کردند.

وی با اشاره به اینکه ولایت از منظر شیعه یعنی تولیت دین، دنیا و آخرت انسان‌ها، افزود: براساس آیات قرآن کریم، ولایت ابتدا در اختیار خداوند است و بعد از آن در اختیار پیامبر اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) قرار گرفته است.

مورخ و پژوهشگر تاریخ اسلام بیان کرد: ولایت با حکومت و سلطنت متفاوت است و برخی به غلط فکر می‌کردند که ولایت در اسلام یعنی حکومت کردن، اما ولایت شئون مختلفی دارد که یکی از شئون آن حکومت کردن است.

وی ولایت را رمز وحدت دانست و تأکید کرد: ولایت اهل بیت(ع) مرجع دین مردم و اعتقادات آنهاست و صاحب ولایت تفسیر صحیح را از قرآن کریم ارائه می‌کند و در واقع ولایت در پی رشد و تعالی فرد است.

رجبی دوانی گفت: حکومت در دیگر نقاط دنیا اگر عملکرد خوبی داشته باشد برای مردم رفاه، امنیت و ثروت فراهم می‌کند، اما ولایت علاوه بر آن خود را مسئول رشد و تعالی مردم نیز می‌داند تا جامعه را از جهنم به سوی بهشت رهنمون شود.

وی با بیان اینکه از منظر شیعه ولایت بعد از پیامبر اکرم(ص) در شأن ائمه اطهار(ع) است، عنوان کرد: در عصر غیبت امام زمان(عج) نیز حاکمیت بر مسلمانان برعهده نایب امام زمان است و اگر در این دوران حاکمی عادل هم باشد اما نایب امام عصر نباشد حکومت او جور محسوب می‌شود.

رجبی دوانی بیان کرد: بر اساس فرمایشات امام خمینی(ره) حفظ نظام اسلامی از اوجب واجبات است و این گفته به خاطر اینکه امام راحل رهبر انقلاب بود مطرح نشده بلکه برای موقعیت حساس ولایت و جایگاه جهانی آن است که بعد از 1400 سال ولایت حاکمیت یافته است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه دشمنان نظام نوپای انقلاب اسلامی از همان ابتدا عناد داشتند، تصریح کرد: انقلاب اسلامی تمام معادلات غرب را که براساس اومانیسم و لیبرالیسم بود را به هم ریخت و غرب احساس ضعف و شکست شد.

مورخ و پژوهشگر تاریخ اسلام بیان کرد: آمریکا در دولت موقت نفوذ کرد و دولت موقت انقلاب اسلامی را به بیراهه می‌کشاند و نخست وزیر وقت می‌گفت انقلاب تمام شد و مردم به خانه‌های خود برگردند.

وی افزود: آمریکا با گروهک‌های متعدد منافق، سلطنت طلب و تجزیه طلب ارتباط برقرار و قضیه کردستان و دیگر نقاط را ایجاد کرد.

رجبی دوانی بیان کرد: وقتی دشمنان انقلاب اسلامی از گروهک‌های تجزیه طلب و منافق نتیجه‌ای نگرفتند، جنگ را تحمیل کردند و جنگ در شرایطی تحمیل شد که سپاه تازه شکل گرفته بود و ارتش نیز پاکسازی شده و روحیه جنگ نداشت.

وی عنوان کرد: صدام به تنهایی حریف ایران نبود چراکه مردم مدافع نظام بودند و عراق با حمایتهای آمریکا و شوروی به ایران حمله کرد.

مورخ و پژوهشگر تاریخ اسلام عنوان کرد: آمریکا به صورت علنی با ایران وارد جنگ شد و از سویی دیگر کشورهای مرتجع منطقه صدام را در جنگ تحمیلی همراهی می‌کردند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه دشمن از توطئه گروهک‌ها و جنگ تحمیلی نتیجه نگرفت و جنگ نرم را آغاز کرد، افزود: در تهاجم فرهنگی در واقع فرهنگ انقلاب را هدف گرفتند چراکه فرهنگ انقلاب برگرفته از فرهنگ حسینی و عاشورا بود.

رجبی دوانی گفت: با نفوذ فرهنگی غرب شاهد بودیم که حلقه‌هایی در قالب روزنامه نگاری برای ترویج فرهنگ غرب در ایران شکل گرفت و تهاجم فرهنگی دنبال این بود که انقلاب اسلامی از درون از هم بپاشد و ساقط شود که برای این منظور 20 سال برنامه‌ریزی کردند.

مورخ و پژوهشگر تاریخ اسلام با اشاره به اینکه آمریکا در سال 58 با ایران قطع رابطه کرده بود و دیگر جا پایی در نظام اسلامی نداشت، تصریح کرد: در دهه 70 و 80 دانشجویانی که به غرب بورسیه شدند بعد از بازگشت به کشور فرهنگ غرب را نیز با خود آوردند و آمریکا از این طریق در ایران جای پا باز کرد.

وی افزود:آمریکا و غرب از ضعف شخصیت ها در پیشبرد اهداف خود استفاده کرد گفت: نخست وزیر دوران جنگ 20 سال تمام حاضر به پذیرفتن پستی نشد و جوری وانمود میکرد که‌ رهبری با او مشکل دارد و بازگشت او بعد از 20 سال و اینکه به هیچ عنوان حاضر به برگشت از موضع خود نبود سوال برانگیز است.

وی عنوان کرد: این فرد بعد از 20 سال که برگشت اصل ولایت و نظام اسلامی را هدف قرار داد و روزنامه جمهوری اسلامی نیز ارگان او شده بود و می‌گفت که من آمده‌ام تا انقلاب را نجات دهم و برای اجرای بدون تناظر قانون اساسی کاندیدا شده‌ام.

مورخ و پژوهشگر تاریخ اسلام با طرح این سوال که اگر انتخابات ایراد دارد چرا از راهکارهایی که قانون پیش بینی کرده استفاده نکردند؟ افزود: او از امام دم میزد که بزرگترین دستاوردش نظام اسلامی است و این در حالی است که در فتنه 88 بهائیان، سلطنت‌طلبان، منافقین و پسر شاه معدوم از او حمایت می‌کردند و اعلام همبستگی کردند.

وی با اشاره به خیانت سران فتنه گفت: سران فتنه در سال 88 به آمریکا پیام می‌دهند که ایران را تحریم کند تا نظام اسلامی ساقط شود و آمریکا و اسرائیل به اسم از سران فتنه حمایت می‌کردند چراکه به حرکت شومی که کلید زده بودند امیدوار شده بودند.

رجبی دوانی به یکی دیگر از سران فتنه اشاره کرد و افزود: فردی که در کسوت روحانی بود و اولین رئیس بنیاد شهید است از یک دختر فراری شهیدی ساخت و ارزش‌های اخلاقی را زیر پا گذاشت و تهران که امن‌ترین پایتخت دنیا است را در طول هشت ماه به عنوان نا امن‌ترین پایتخت جلوه دادند.

وی با بیان اینکه در فتنه 88 آمریکا شمارش معکوس برای سقوط نظام اسلامی را آغاز کرده بود، تصریح کرد: تدابیر مقام معظم رهبری که توطئه دشمن را خنثی کرد و از سویی دیگر بصیرت مردم که از بسیاری خواص پیشتر بود توانست کشور را از فتنه عبور دهد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات