خبرهای داغ:
سرهنگ پاسدار مهدی عمرانی گفت: یکی از کارهای بسیج سازندگی ایجاد بازارچه اقتصاد مقاومتی دائمی است که هر ساله در هر شهر ایجاد می‌شود که در گرگان این اتفاق افتاده و استقبال خوبی از سوی مردم صورت گرفته است.
کد خبر: ۹۵۹۸۶۰۷
|
۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۶

ظرفیت تخصصی گروههای جهادی در حدمت جامعه است/توجه به ازدواج جوانان یکی از اولویت‌های بسیج سازندگی می باشد

به گزارش خبرگزاری بسیج از گلستان؛ سرهنگ پاسدار مهدی عمرانی مسئول بسیج سازندگی سپاه نینوا با تبریک دهه کرامت اظهار کرد: سازمان بسیج سازندگی بیشترین تاثیرگذاری و عمق‌بخشی بیرونی را تأمین می‌کند تا امیدآفرینی در جامعه ایجاد شود، این نهاد کاملاً با اقشار مختلف در ارتباط است و در دو جبهه بزرگ ارائه تسهیلات اقتصادی و اشتغالزایی نقش بسزایی دارد.

وی توجه به ازدواج جوانان را یکی از اولویت‌های بسیج سازندگی برشمرد و افزود: ما معتقدیم اگر اشتغال ماندگار و پایدار برای جوانان ایجاد شود اقتصاد و ازدواج آنها پایدار خواهد بود و مشکل تامین مسکن نیز به همین واسطه برطرف می‌شود.

* ماموریت‌ بسیج متناسب با نیازهای جامعه است

عمرانی تزریق وام‌های تسهیلات اقتصاد مقاومتی را موثر دانست و گفت: بسیج سازندگی تنها نهادی است که تا پایین‌ترین محیط جغرافیای سیاسی، نظامی و محیطی گسترده شده است و در کوچه پس کوچه‌ها حتی در مسجد و پایگاه گروه‌های جهادی به عنوان ظرفیت‌های بزرگ به حل مشکلات جامعه می‌پردازند.

وی تاکید کرد: اگر ظرفیت بسیج سازندگی در کنار ظرفیت‌های دولتی قرار بگیرد حتماً اتفاقات بزرگتر و بهتری می‌افتد ۲۱ دستگاه اجرایی در زمینه اشتغالزایی وظیفه دارند وام اشتغالزایی پرداخت می‌کنند اگر همه اینها متمرکز و ساماندهی شوند و نظارت رصد آنها دقیق باشد حتماً اثرگذاری بهتر در جامعه خواهد داشت.

مسئول بسیج سازندگی سپاه نینوا استان گلستان گفت: یکی از کارهای بسیج سازندگی ایجاد بازارچه اقتصاد مقاومتی دائمی است که هر ساله در هر شهر ایجاد می‌شود که در گرگان این اتفاق افتاده و استقبال خوبی از سوی مردم صورت گرفته است.

عمرانی بیان کرد: بعضی افراد توانایی اجاره مغازه ندارند بنابراین ایجاد بازارچه‌های اقتصاد مقاومتی در اشتغالزایی آنها کمک می‌کند.

وی با اشاره به اینکه گروه‌های جهادی ظرفیت عظیمی هستند، تصریح کرد: افرادی که بی‌توقع و بی‌منت در سطح جامعه فعالیت می‌کنند البته برای امرار معاش آنها نیز لازم است کمک شود.

ادارات از ظرفیت  گروه‌های جهادی تخصصی استفاده کنند

مسئول بسیج سازندگی سپاه نینوا استان گلستان با بیان اینکه یکی از اولویت‌های ما تخصصی شدن گروه‌های جهادی است، گفت: می‌خواهیم برای گروه‌های جهادی مجوز صادر کنیم تا در موضوعات پیمانکاری هم شرکت کنند.

عمرانی بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی می‌توانند از ظرفیت گروه‌های جهادی استفاده کنند تا با کمترین قیمت پروژه‌های عمرانی، زیرساختی و ... را اجرا کنند، بسیج سازندگی این آمادگی را دارد که گروه‌های جهادی تخصصی را به کمک دستگاه‌های اجرایی بفرستد و از این ظرفیت استفاده شود.

وی گفت: اگر دستگاه‌های اجرایی از ظرفیت گروه‌های جهادی که در شناسایی مشکلات منطقه نقش مهمی دارند استفاده کنند سرعت‌بخشی پروژه‌ها افزایش پیدا می‌کند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه نینوا استان گلستان  بیان کرد: در زمینه بافت‌های فرسوده اعتبارات خوبی در نظر گرفته شده که گروه‌های جهادی می‌توانند در کم کردن بار مالی اجرای پروژه‌های عمرانی، فرهنگی زیرساختی به ادارات کمک کنند.

عمرانی از ایجاد بسترهای مشارکت مردم در ۷۵۰ صندوق قرض‌الحسنه با سرمایه‌گذاری ۴۶ میلیارد تومانی خبر داد و گفت: ۴۰ هزار نفر عضو این صندوق‌ها هستند.

وی گفت: تصدی‌گری صندوق‌های قرض‌الحسنه با سپاه نیست حدود ۱۳ هزار نفر از وام ره‌گشایی، اشتغالزایی و معیشتی از این صندوق‌ها استفاده کردند  تاکنون ۴۵ تعاونی هم ایجاد شده است که می‌توانند محصولات خود را فرآوری و به فروش برسانند.

انتهای خبر/

ارسال نظرات
پر بیننده ها