خبرهای داغ:
حجت الاسلام حیدری گفت: اگر کسی بخواهد خود را از رذایلی همچون طمع و تکبر و‌حسد دور کند باید خود را از قید محبت دنیا آزاد کند
کد خبر: ۹۵۹۸۳۷۹
|
۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۲

همه رذائل از حب دنیا نشأت می‌گیرد/شناخت امام زمان از مهم ترین مسایل دینی شناختی می باشد

به گزارش خبرگزاری بسیج از گلستان؛ حجت الاسلام حیدری کارشناس مذهبی در مراسم جشن دهه کرامت در سپاه آق قلا ضمن تبریک ایام دهه کرامت و تبریک روز دختر و ولادت حضرت فاطمه ی معصومه سلام الله علیها به روایتی از پیامبر اکرم(ص)گفت: قلب ها به سه امر مشغول هستند اول قلب هایی که مشغول به دنیا هستند. این قلب ها گرفتار اضطراب و استرس و نگرانی می شوند و همه خصایص و رذیلت های اخلاقی از منشا حب و دوستی دنیاست.

به گفته وی اگر کسی بخواهد خود را از رذایلی همچون طمع و تکبر و‌حسد دور کند باید خود را از قید محبت دنیا آزاد کند.دوم قلب مشغول به عقبی و اخرت که نتیجه ی آن رسیدن به درجات عالیه می باشد و سوم قلبی که مشغول به مولا ست که افضل ترین آن هاست که نتیجه آن رسیدن هم دنیا و هم عقبی و درجات عالیه هست.

این کارشناس مذهبی در شرح این موضوع با اشاره به آیه یوم ندعو کل اناس به امامهم بیان کرد: که با توجه به حدیث پیامبر هرکس بمیرد و امام زمانش را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است.

وی در پایان گفت: شناخت امام زمان از مهم ترین مسایل دینی شناختی می باشد همانطور که در قرآن آمده و لقد کتبنا فی الزبور من بعدالذکر ان الارض یرثها عبادی الصالحون مژده می دهد که او (مهدی) خواهد امد و نیز در انجیل بشارت به ظهور امام زمان داده شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها