خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی گلستان از فعالیت ۳ هزار گروه جهادی در این استان خبر داد و گروه‌های جهادی را موتور محرکه پیشرفت در استان قلمداد کرد.
کد خبر: ۹۵۹۶۸۵۱
|
۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۸

۳ هزار گروه جهادی موتور محرکه پیشرفت در گلستان/

به گزارش خبرگزاری بسیج از گلستان؛ سرهنگ پاسدار محمدمهدی عمرانی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: تعداد ۳ هزار گروه جهادی در سطح استان گلستان فعالیت می‌کنند که از این تعداد یک‌هزار و ۵۰۰ گروه جهادی به صورت فعال هستند و از آنها به عنوان موتور محرکه پیشرفت در استان می‌توان نام برد.

وی از صدور مجوز و حساب بانکی برای یک‌هزار و ۶۰۰ گروه جهادی در گلستان خبر داد و خاطرنشان کرد: مهمترین مولفه فعالیت گروه‌های جهادی حل مشکلات جامعه و برداشتن باری از روی دوش مردم است.

* توزیع ۶۵۰ جهیزیه به زوج‌های جوان نیازمند

مسئول بسیج سازندگی استان گلستان با اشاره به اینکه گروه‌های جهادی در قالب‌های تخصصی خدمت‌رسانی می‌کنند، افزود: گروه‌های جهادی اقشار، دانشجویی، دانش‌آموزی، محلات، طلاب، جامعه پزشکی، فرهنگیان، کارمندان و… از مهمترین جهادگران فعال در عرصه خدمت‌رسانی هستند.

عمرانی؛ جهادگران بسیجی را موتور محرکه قوی شدن انقلاب اسلامی ایران برشمرد و گفت: بسیج سازندگی پیشگام در امر خدمت‌رسانی به محرومین و محرومیت‌زدایی است و امید را در مناطق محروم جامعه زنده کرده است.

وی از توزیع ۶۵۰ جهیزیه به زوج‌های جوان نیازمند خبر داد و افزود: در سال گذشته تعداد یکصد و ۱۰ زندانی جرایم غیرعمد در سطح استان گلستان آزاد شدند.

* وام اشتغالزایی ۸۵۰ نفر پرداخت شد

مسئول بسیج سازندگی استان گلستان از دیگر برکات بسیج خدمت در استان را توزیع ۱۵۰ هزار بسته معیشتی بین محرومان گلستانی عنوان و تصریح کرد: سال گذشته تسهیلات اقتصاد مقاومتی و اشتغالزایی به مبلغ ۲۸۵ میلیارد تومان به یکهزار و ۴۵۰ نفر اختصاص پیدا کرد و افراد واجد شرایط از این تسهیلات بهره‌مند شدند.

عمرانی گفت: امسال از حدود ۲۷۶ میلیارد تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی که برای استان گلستان پیش‌بینی شده است حدود ۸۰ میلیارد تومان توزیع تسهیلات اقتصاد مقاومتی انجام گرفت و در این راستا وام اشتغالزایی ۸۵۰ نفر پرداخت شد و مابقی در حال پرونده‌سازی در بانک‌ها برای اخذ تسهیلات هستند.

وی با اشاره به اینکه موانع و مشکلات با روحیه جهادی و اخلاص برداشته می‌شود، ابراز کرد: گروه‌های جهادی استان گلستان بدون منت با رویکرد بسیج خدمت پای کار انقلاب اسلامی هستند.

*با همدلی و هم‌افزایی موانع برداشته می‌شود

مسئول بسیج سازندگی استان گلستان با اشاره به اینکه تداوم موفقیت و پیشرفت در جامعه با تقویت روحیه جهادی امکان‌پذیر است، گفت: با همدلی و هم‌افزایی موانع برداشته می‌شود و پشتوانه ایران قوی محکمتر از همیشه خواهد بود.

عمرانی یکی دیگر از اقدامات گروه‌های جهادی را فقرزدایی و توجه بیشتر به مناطق کمتر برخوردار عنوان کرد و گفت: تلاش این گروه‌های جهادی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی از سطح این مناطق است تا امیدآفرینی جان بیشتری بگیرد.

وی با بیان اینکه در هفته بزرگداشت بسیج سازندگی برنامه‌های خوبی پیش‌بینی شده است، توضیح داد: بسیج خدمت محوریت برنامه‌های ما است و تمرکزی که داریم ایجاد امید و نشاط در جامعه در مسیر عدالت و پیشرفت است. 

منبع: گلستان ما

انتهای خبر

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار