خبرهای داغ:
شاه بوداغیان خبر داد

کشف استعدادهای درخشان کارگران در وزارت نیرو/ کارگر ماهر پرانگیزه رکن جهش تولید است

همدان-مدیرکل دفتر سرمایه انسانی وزارت نیرو با بیان اینکه کارگر ماهر پرانگیزه رکن جهش تولید است، ادامه داد: کشف استعدادهای درخشان در بین کارگران از دیگر برنامه‌هایی است که در وزارت نیرو دنبال می‌کنیم.
کد خبر: ۹۵۹۵۱۷۱
|
۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، مصطفی شاه بوداغیان در مراسم گرامیداشت روز ملی برق و کار و کارگر در شرکت توزیع نیروی برق استان همدان که با حضور مسئولین کشوری و استانی برگزار شد، ضمن ابراز حمایت و همدردی با مردم غزه و ابراز انزجار از رژیم صهیونیستی اظهار کرد: خدماتی که بر مبنای فناوری نوین در شرکت برق استان همدان ارائه می‌شود قابل تقدیر است و از این رو پیشنهاد می‌کنم مدیران روایت پیشرفت را جدی‌تر گرفته و این موارد را به وزارتخانه اطلاع دهند تا ما در بخش‌های دیگر به اشتراک بگذاریم.

وی ضمن تقدیر از مجموعه سایر دستگاه‌هایی که تعامل سازنده با وزارت نیرو دارند، گفت: خوشبختانه این تعامل سازنده در استان نیز وجود دارد که قابل تقدیر است.

مدیرکل دفتر سرمایه انسانی وزارت نیرو با بیان اینکه نگاه ما در وزارت نیرو به نیروی انسانی، نگاهی مبتنی بر اسلام است و ما آن را دنبال می‌کنیم، خاطرنشان کرد: وظیفه ما به عنوان متولی این حوزه، رشد و تعالی افراد است.

وی با بیان اینکه کارگر ماهر پر انگیزه رکن جهش تولید است، ادامه داد: کشف استعداد‌های درخشان در بین کارگران از دیگر برنامه‌هایی است که در وزارت نیرو دنبال می‌کنیم.

شاه بوداغیان با بیان اینکه آنچه ما به آن اعتقاد داریم و پیگیری می‌شود حرکت به سمت تقاضا محور بودن و حل مسئله بر اساس نیاز نیروی انسانی است، مطرح کرد: در تلاش هستیم دستورالعمل‌ها را به گونه‌ای تنظیم کنیم که حال خوب همکاران تامین شود و آماده دریافت طرح‌ها، ایده‌ها و پیشنهادات از سوی شما هستیم.

*پیش‌بینی ۱۸۰ برنامه عملیاتی برای عبور از اوج بار تابستان ۱۴۰۳

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان نیز در این مراسم ضمن تبریک روز صنعت برق و هفته کار و کارگر اظهار کرد: این روز‌ها فرصت مناسبی است تا از تلاش‌ها و کوشش‌های جمع حاضر در تأمین انرژی برق و توزیع آن به خانه‌ها، کارخانه‌ها و مراکز مختلف تجلیل کنیم.

علی سهرابی‌بیدار با تاکید بر اینکه این روز‌ها یادآور اهمیت انرژی برق به عنوان یکی از حیاتی‌ترین نیاز‌های انسان معاصر است و اینکه از نور خانه‌ها تا تجهیزات صنعتی، همه به انرژی برق نیاز دارند، افزود: برق، مهم‌ترین پایه توسعه و پیشرفت است، به همین دلیل، تلاش‌های همکاران در توزیع نیروی برق اهمیت بسیاری دارد و با همفکری و همکاری می‌توان به اهداف مورد نظر دست یافت.

وی با اشاره به اینکه برق، زندگی ما را به نحوی تغییر داده؛ از لمس دکمه‌های روشنایی در منازل تا اجرای پروژه‌های بزرگ صنعتی، برق همواره در کنار ما است، عنوان کرد: کارگران صنعت برق، همانند جهادگرانی هستند که در تلاش‌هایشان برای تأمین برق به خانه‌ها، کارخانه‌ها، مدارس، بیمارستان‌ها و سایر نقاط، به جنگ با مشکلات و چالش‌ها می‌روند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان با بیان اینکه کارگران زحمتکش در شب‌های سرد زمستان، یا در تابستان‌های گرم و حتی در شرایط طوفانی، برای تأمین برق برای مردم، جهادگونه تلاش می‌کنند، ادامه داد: این تلاش‌ها، یک از ارزشمندترین اقدامات در جامعه است، اما علاوه بر این، ایمنی کارگران نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی گفت: در این راه، باید به تجهیزات ایمنی، آموزش‌ها و رعایت استاندارد‌های ایمنی توجه کنیم تا همیشه نیرو‌های سخت‌کوش و زحمت‌کش صنعت برق در ایمنی و سلامت کامل قرار گیرند.

سهرابی‌بیدار با اشاره به اینکه رشد روز افزون برق و نیاز به این انرژی پاک همواره نیاز به برنامه‌ریزی دقیق برای تأمین برق پایدار و مناسب دارد، افزود: طی دو سال اخیر با برنامه‌ریزی‌های دقیق و مشوق‌های سازنده برای مشترکان و ذینفعان خود توانستیم از پیک بار تابستان بدون هیچ‌گونه خللی در تأمین برق، عبور کنیم.

وی تصریح کرد: همچنین با تلاش و برنامه‌ریزی از طریق وزارت نیرو و شرکت توانیر و با اجرای دقیق آن از طریق شرکت‌های تابعه توانستیم آرامش و آسایش را برای هم‌میهنان خود فراهم کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان با بیان اینکه از برنامه‌های مدون ابلاغی می‌توان به ۱۸۰ برنامه عملیاتی ابلاغی وزارت نیرو برای عبور از اوج بار تابستان ۱۴۰۳ اشاره کرد، افزود: این برنامه‌ها در ۶ محور اجرایی می‌شود که بخش مهمی از این محور‌ها مربوط به شرکت‌های توزیع و برنامه‌ها و اقدامات بخش مدیریت مصرف، تقاضا و بهینه‌سازی مصرف برق است.

وی استفاده از خدمات شرکت‌های توانمند در سرعت دادن به هوشمندسازی شبکه‌های توزیع و نصب کنتور‌های هوشمند را بخشی از خدمات عنوان کرد و گفت: استفاده از قابلیت‌های شرکت‌های خدمات انرژی در بهینه‌سازی انرژی در سمت تقاضا و برنامه‌ریزی مدون و عملیاتی برای استفاده از ظرفیت‌های مدیریت مصرف در بازه زمانی ابتدای خردادماه تا پایان شهریورماه از دیگر موضوعات مورد توجه است.

* نصب بیش از ۳ هزار کنتور هوشمند برای مشترکان خانگی

سهرابی‌بیدار از نصب بیش از ۳ هزار کنتور هوشمند برای مشترکان خانگی با مصرف بیش از دو برابر الگوی مصرف در استان خبر داد و افزود: رؤیت‌پذیر و کنترل‌پذیر کردن مصرف برق ادارات و نهاد‌های عمومی و غیر دولتی با نصب یک هزار و ۵۲۰ کنتور رؤیت پذیر یعنی ۶۸ درصد و یک هزار و ۳۷۴ کنتور کنترل‌پذیر برق با ۶۲ درصد در مراکز تجاری و تفریحی با نصب بیش از ۲ هزار کنتور را می‌توان از دیگر اقدامات مهم برشمرد.

وی به تکمیل کنتور‌های هوشمند به منظور کنترل‌پذیری کامل چاه‌های کشاورزی به تعداد ۱۰۰ درصد کنتور رویت‌پذیر و ۹۴ درصد کنتور کنترل‌پذیر اشاره کرد و افزود: کنترل و نظارت بر مصارف نامتعارف برق نظیر مراکز تجاری، رستوران‌ها و فروشگاه‌های شهری و بین راهی، تابلو‌های تبلیغاتی و روشنایی و نورپردازی‌های نامتعارف از جمله کار‌های اجرایی است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان یادآور شد: توسعه فرمان از راه دور به گروه‌های مصرف مختلف از جمله برق ادارات و نهاد‌های عمومی غیر دولتی برای کنترل دقیق کاهش مصرف حداقل ۳۰ درصدی برق در زمان ساعات کار اداری و حداقل ۶۰  درصدی در زمان خارج از ساعات کار اداری مدنظر بوده است.

وی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی مؤثر و مستمر و آگاه‌سازی عمومی در جامعه برای مصرف بهینه برق را در راستای ضرورت توازن بین مصرف برق با تولید ارزش اجتماعی و اقتصاد مورد توجه قرار دادیم، گفت: از جمله اقدامات دیگر اجرای طرح‌های پاداش مدیریت مصرف برای مشترکین خانگی است که علاوه بر پاداش‌های سال گذشته برای مشترکان مشارکت‌کننده در طرح‌های مدیریت مصرف برق میلیون‌ها جایزه ارزنده غیرنقدی دیگر از قبیل خوردو، لوازم  خانگی، تلفن همراه و ... در نظر گرفته شده است.

سهرابی‌بیدار با بیان اینکه سال گذشته برای هر کیلووات صرفه‌جویی در مصرف برق ۲ هزار تومان پاداش تعیین شد، افزود: در این راستا مشترکان می‌توانند ضمن برخورداری از این پاداش نقدی در قبوض خود، در قرعه‌کشی جوایز ارزنده نیز شرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه امسال با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از ابتدای خرداد تا پایان شهریور ماه ۴۷ میلیون جایزه نفیس و ارزشمند به مشترکان صرفه‌جویی برق در بخش خانگی در کشور اعطا می‌شود، گفت: امسال با توجه به پله‌های مصرف تعریف شده و همچنین سطح الگوی مصرف برای مشترکین خانگی، در صورتی که در مناطق عادی و معتدل مانند همدان از کولر گازی استفاده کنیم، مصرف برق ما تا ۶ برابر افزایش پیدا می‌کند و به تبع آن قبوض برق مصرفی ما هم می‌تواند تا ۲۴ برابر افزایش قیمت را داشته باشد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان خاطرنشان کرد: از تمام همشهریان و هم استانی‌ها درخواست داریم با توجه به اینکه در شروع پیک بار تابستان هستیم، توصیه‌های مدیریت مصرفی ما را که از طرق مختلف اطلاع‌رسانی می‌شود مد نظر قرار داده و با رعایت الگوی مصرف و مصرف بهینه، خادمین خود را در تأمین برق مطمئن و پایدار یاری کنند.

*ضرورت رفع ناترازی‌ها در حوزه انرژی

معاون عمرانی استاندار همدان نیز در این مراسم با بیان اینکه امروز با دستور وزارت نیرو و رئیس جمهور در دولت سیزدهم اتفاقات ریشه‌ای در حوزه مصرف در حال انجام است، اظهار کرد: ما در بیشتر حوزه‌ها مانند آب و برق دچار اسراف هستیم.

امیررضا یوسفیان با اشاره به بحران کم آبی در استان همدان که سال قبل به وجود آمده و هنوز نیز ادامه دارد، گفت: ما در حوزه آب شرب کمتر از ۱۰ درصد هزینه تمام شده را از مردم می‌گیریم.

وی با بیان اینکه در حوزه مصرف، نیازمند تحلیل رفتار‌های فرهنگی هستیم، ادامه داد: علاوه بر آب در دیگر حوزه‌های انرژی مانند برق نیز با ناترازی مواجه هستیم که باید برای رفع آن اقدام کنیم.

معاون عمرانی استاندار همدان بیان کرد: در حوزه تغییر رفتار‌های فرهنگی باید درباره مسائلی کار کنیم که امور مربوطه به فرهنگ تبدیل شود مانند آنچه که برای بستن کمربند ایمنی در خودرو‌ها توسط رانندگان رخ داد.

وی با اشاره به اینکه در بخش ناترازی باید تدبیر کنیم چراکه با کمبود منابع و تحریم رو به رو هستیم، اضافه کرد: ما با صرفه‌جویی در این حوزه‌ها می‌توانیم وارد عرصه تولید و تامین زیرساخت‌ها شویم و نیاز این عرصه‌ها را بر طرف کنیم.

وی افزود: امروز کلونی جمعیتی که در بلوار شهید همدانی ایجاد می‌کنیم ۱۱ هزار واحد است و باید به گونه‌ای تدبیر شود که بتوانیم زیرساخت‌ها را از محل صرفه‌جویی برای متقاضیان فراهم کنیم.

در پایان این مراسم مرکز مدیریت هوشمند انرژی مشترکین برق در همدان افتتاح شد و از کتاب‌های تولید شده در شرکت توزیع نیروی برق استان همدان رونمایی و از کارکنان این مجموعه در بخش‌های مختلف تقدیر شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار