خبرهای داغ:
دکتر مجذوبی:

افزایش ضریب تخت دیالیز در استان همدان به ۳.۳ رسید

همدان-رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به افزایش چشمگیر دستگاه‌ها و ظرفیت‌های دیالیز بیماران در استان گفت: در سال۱۴۰۲ در حوزه دیالیز اتفاقات خوبی افتاد و ضریب تخت در استان به حدود ۳.۳ رسید.
کد خبر: ۹۵۸۵۷۷۸
|
۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، دکتر محمدعلی مجذوبی در نشست مسئولین حوزه سلامت استان همدان با دکتر کولیوند رییس جمعیت هلال‌احمر کشور که با هدف تعامل و هم افزایی در راستای ارتقای سلامت منطقه در شهرستان تویسرکان برگزار شد، با ارائه گزارشی از دستاوردهای دولت سیزدهم و افزایش کمی و کیفی خدمات، تجهیزات و پزشکان متخصص در منطقه و شهرستان تویسرکان اظهار کرد: توسعه متوازن متناسب با ظرفیت شهرستان‌ها در راستای عدالت و افزایش دسترسی به خدمات درمانی از اولویت‌های دانشگاه علوم پزشکی همدان است.

وی با اشاره به افزایش چشمگیر دستگاه‌ها و ظرفیت‌های دیالیز بیماران در استان گفت: دیالیز درمان نیست و پیوند کلیه را باید به سمت سنین ۴۰ تا ۵۰ سالگی سوق دهیم، بنابراین در سال ۱۴۰۲ در حوزه دیالیز اتفاقات خوبی افتاد و ضریب تخت در استان به حدود ۳.۳ رسید که جای امیدواری دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: بیشترین خدمت درمانی در بخش اورژانس بیمارستان‌ها صورت می‌گیرد و بیشترین رضایتمندی‌ها و نارضایتی‌ها هم در این بخش است.

وی گفت: میزان پزشکان متخصص و خدمات درمانی در تویسرکان طی دو سال گذشته بی نظیر بوده است.

* راه‌اندازی بخش دیالیز بیمارستان سردار سلیمانی

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان تویسرکان نیز در ادامه با اشاره به اینکه برای ماندگاری پزشکان متخصص در شهرستان ۱۸ واحدمسکونی در دست اقدام است، گفت: ۱۸واحد پانسیون پزشکان در سه بلوک شش واحدی برای ماندگاری پزشکان متخصصان در شهرستان احداث شده که ۶ واحد آماده بهره‌برداری است و ۱۲ واحد بعدی طی چندماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

دکتر حسن یعقوبی به راه‌اندازی بخش دیالیز بیمارستان سردار سلیمانی اشاره کرد و افزود: با مساعدت مسئولین ارشد دانشگاه علوم پزشکی و همچنین مسئولین شهرستان در راستای ارتقای سطح خدمات به بیماران دیالیزی، بخش دیالیز بیمارستان سردار سلیمانی با ۱۰ تخت فعال در محیطی آرام و روحیه‌بخش راه‌اندازی شد و در حال حاضر در دو شیفت کاری ۴۰ مددجوی دیالیزی از خدمات این بخش بهره‌مند می‌شوند.

وی ادامه داد: با راه‌اندازی آشپزخانه بیمارستان سردار سلیمانی با بهترین امکانات در فضایی کاملا بهداشتی، میزان رضایتمندی از ۶۰ درصد به ۹۵ درصد رسیده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تویسرکان با اشاره به توسعه فضای بخش اورژانس بیمارستان سردار سلیمانی افزود: هم اکنون تعداد تخت‌های اورژانس تحت نظر ۸ عدد می باشد که با افتتاح فضای در حال ساخت این عدد به ۱۸ تخت افزایش پیدا می‌کند و تاکنون ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

در این نشست که با حضور دکتر پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر کشور، دکتر مجذوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان، معاونین توسعه، درمان و بهداشتی و مدیران شبکه بهداشت و درمان تویسرکان برگزار شد، آخرین وضعیت حوزه سلامت در این شهرستان مورد بررسی قرار گرفت و درخصوص رفع مشکلات حوزه سلامت مردم تمهیداتی در نظر گرفته شد.

در پایان، رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان با اهدای لوح قدردانی به پاس خدمات و اقدامات شایسته دکتر کولیوند برای استان و کشور و سوابق درخشان ایشان در حوزه‌های فوریت‌های پزشکی، حوزه سلامت و امداد و نجات از وی قدردانی کرد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار