خبرهای داغ:
حجت الاسلام نجاری:

روحانیت و طلاب باید بعد عرفانی و بعد سیاسی را با هم داشته باشند

همدان-مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: روحانیت و طلاب باید بعد عرفانی و بعد سیاسی را با هم داشته باشند.
کد خبر: ۹۵۹۸۵۵۴
|
۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام الیاس نجاری در جمع طلاب حوزه علمیه خواهران فاطمیه شهرستان درگزین ضمن تبریک دهه کرامت با بیان اینکه روحانیت و طلاب باید بعد عرفانی و بعد سیاسی را با هم داشته باشند، اظهار کرد: حکومت‌داری و سیاست هر دو در کنار هم مربوط به روحانیت می‌شود و جداناپذیر از همدیگر هستند.

وی با اشاره به اینکه نظام هستی دارای مراتبی است، گفت: اولین مقام هستی مقام احدیت است و در این مقام احدیت به صورت مندمج و مندق ظهور و بروز پیدا می‌کند و بعد از آن به مقام واحدیت می‌رسیم که در این مقام اسما و صفات الهی ظهور و بروز پیدا می‌کند و باید بدانیم که عصاره تمامی اسماء الهی دو صفت علیم و قدیر است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به بخشی از سخنان آیت الله جوادی آملی در کتاب بنیان مرصوص گفت: انقلاب اسلامی ایران تجلی اسم علیم و غدیر خداوند متعال است که این دو اسم در وجود امام خمینی (ره) نمایان بوده و با این نگاه در زمان غیبت امام عصر(عج) اولی‌ترین فرد برای تشکیل حکومت اسلامی عارف است.

وی در ادامه با اشاره به مقاله خود در زمینه عرفان و حکومت گفت: عارف وقتی در سفرهای چهارگانه به مرتبه چهارم می‌رسد همه موجودات را در زیر قدرت واسعه الهی می‌بیند و طریق رسیدن همه مخلوقات به خداوند را نیز می‌شناسد و وظیفه خود می‌داند که مخلوقات را به خداوند متعال برساند.

نجاری ادامه داد: امام خمینی (ره) که سفرهای چهارگانه در عرفان را سپری کرده بودند دستگیری از مردم و راهبری آنها را به سمت سعادت اخروی و دنیوی را وظیفه خود دانسته و با پرداختن به اینکه حاکمان روی زمین باید اهل تدین باشند، مسئول راهبری و دستگیری از مردم را نیز اهل تدین و عرفا می‌دانست چرا که راه رسیدن به خدا و موانع آن را عرفا و اهل تدین می‌ شناسند و طلاب حوزه علمیه و روحانیون باید برای دستگیری و محافظت از دین الهی سیاست و عرفان را با هم دیگر ممزوج کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات