خبرهای داغ:
ویژه خبر داد

تخصیص ۳ میلیارد ریال برای توزیع کتاب در ۲۰ مدرسه کم برخوردار همدان

همدان-مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از توزیع کتاب اهدایی با موضوع ادبیات پایداری و دفاع مقدس به ارزش ۳ میلیارد ریال در ۲۰ مدرسه کم برخوردار استان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۷۸۹۸۵
|
۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، مسعود ویژه در آیین اهدا کتاب به ۲۰ منطقه محروم استان همدان همزمان با چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با بیان اینکه در دنیای دیجیتال، کتاب همچنان از محبوبیت ویژه‌ای بین مردم برخوردار است، اظهار کرد: با پیگیری و رایزنی‌هایی که امسال در حاشیه برگزاری نمایشگاه کتاب همدان انجام شد مجمع ناشران کتاب دفاع مقدس با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کتاب‌هایی با موضوعات ادبیات پایداری و دفاع مقدس به ارزش ۳ میلیارد ریال تخصیص داده شد تا در مناطق کم برخوردار توزیع شود.

وی این مراسم را قدم خیری برای توانمندسازی فرهنگی مناطق کم برخوردار دانست و افزود: امید است بتوانیم روز به روز شاهد افزایش سطح سرانه مطالعه در کشور و به ویژه مناطق کم برخوردار و حاشیه شهر باشیم تا به تدریج عدالت فرهنگی در همه جای کشور یکسان توزیع شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به گرانی کاغذ و هزینه‌های بالای تهیه کاغذ اظهار کرد: در سال‌های اخیر به دلیل گرانی کاغذ، دولت سیزدهم و به ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدامات سازنده‌ای برای تقویت و تولید کاغذ انجام داد که به زودی شاهد خودکفایی کاغذ خواهیم بود.

وی با اشاره به سبک زندگی جدید که متاثر از فناوری‌های نوین دیجیتالی است، گفت: تکنولوژی‌های جدید باعث شده برخی از رسانه‌ها به صورت دیجیتالی در اختیار مردم باشد و همچنین کتاب‌های دیجیتالی نیز از این قاعده مستثنی نیست اما همچنان کتب کاغذی از محبوبیت خاصی در بین خوانندگان کتاب برخوردار است مانند فرش دستباف که در میان فرش های ماشینی از ابهت و ظرافت و محبوبیت خاصی برخوردار است.

*راه‌اندازی پویش کتابخوانی در مدارس

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان نیز در این آیین با قدردانی از اقدامات مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان برای اعتلای فرهنگ و هنر و برگزاری مراسم های مختلف فرهنگی گفت: ما در آموزش و پرورش یک هزار و ۴۸۰ کتابخانه مدرسه‌ای داریم که مورد استفاده دانش‌آموزان قرار گرفته و دوره‌های مختلف کتابخوانی هم در حال برگزاری است.

مجتبی قمری به راه‌اندازی پویش کتابخوانی در مدارس اشاره کرد و افزود: به لطف خدا فرهنگ هدیه دادن کتاب به مدرسه و دانش‌آموزان جا افتاده است و این رویه مبارک روز به روز بیشتر می‌شود و امیدواریم سرانه مطالعه را بالا ببریم و از مدیران و معلمان تقاضا داریم به کتابخوانی اهتمام بورزند تا به نهضت تبدیل شود تا یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی را جامعه عمل بپوشانیم.

وی در ادامه به تجربیات دانش‌آموزان در مساله کتابخوانی و رونمایی از کتاب زنگ حماسه اشاره کرد و گفت: در حال برنامه‌ریزی برای تهیه و توزیع کتاب‌هایی با موضوعات فرماندهان و قهرمانان کشور در طول دفاع مقدس هستیم تا بتوانیم از این طریق دانش‌آموزان را با فرهنگ دفاع مقدس و همچنین نویسندگان ادبیات پایداری آشنا کنیم.

* همدان در ادبیات پایداری یکی از شهرهای سرآمد کشور است

معاون فرهنگی رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در این آیین اظهار کرد: یکی از برنامه‌های دهه مبارک فجر اهدای کتاب‌های ادبیات پایداری و دفاع مقدس به مدارس مناطق کم برخوردار بود.

هادی شیرمحمدی با اشاره به همکاری نهادهای مختلف در برگزاری این صدقه جاریه گفت: تهیه این کتاب‌ها با رایزنی و اقدامات مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با مجمع ناشران کتاب دفاع مقدس انجام گرفت و توزیع آن با همیاری اداره کل آموزش و پرورش استان در ۲۰ مدرسه از مناطق کم برخوردار توزیع می‌شود.

وی با اشاره به نویسندگان ادبیات پایداری استان گفت: همدان در ادبیات پایداری یکی از شهرهای سرآمد کشور است و به زودی انجمن نویسندگان ادبیات پایداری استان تشکیل خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار