خبرهای داغ:
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی گفت: قانونمندی یعنی اگر مردم به حکم عالم وارسته ای تبعیت کردند سلاطین بزرگ تاریخ را به زانو در خواهند آورد
کد خبر: ۹۵۷۸۲۹۲
|
۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۴

انقلاب اسلامی ایران سومین انقلاب توحیدی است

به گزارش خبرگزاری بسیج از گلستان؛ حجت الاسلام والمسلمین سعیدی رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا در مراسم یادواره شهداء عملیات والفجر ۸ و شهدای فجرآفرین شهرستان گنبدکاووس و بزرگداشت چهلمین روز شهدای حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان در گنبدکاووس گفت: در تاریخ تمدن یونان تمدن اسلامی این تمدن ها فراز و فرود داشتند و این فراز و فرود ها است.مردم در تحول در تمدن های تاریخی نقش برجسته ای دارند.

وی افزود:تحولات جبری است و مردم نقشی در شکل گیری و سقوط آن را ندارند.تحولات قانون مند است و بر اساس سنت تای الهی شکل میگیرد و مردم در پیروزی و شکست آن نقش دارند.پر حفظ انقلاب قائده و قانون در این سنت اسن و دعا صرفا یکی از مولفه ها است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی اظهار داشت:حکم میرزای شیرازی در تحریم تنباکو کار بزرگ ملی بود ولی تضمین اجرایی آن دست مردم است.

 

این مقام مسئول تصریح کرد: قانونمندی یعنی اگر مردم به حکم عالم وارسته ای تبعیت کردند سلاطین بزرگ تاریخ را به زانو در خواهند آورد ولی همین مردم اگر امیرالمومنین را حمایت نکنند حکومت اسلامی محقق نخواهد شد.

 

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا عنوان کرد: نظر و رای مردم تولید قدرت میکند و اگر این قدرت در راستای اسلام قرار گیرد آن تولید قدرت در اختیار ولی خدا قرار خواهد گرفت.

 

وی تصریح کرد: حضرت زهرا سلام الله علیها فرمود که مثل امام مانند کعبه است که مردم باید به دور او بچرخند و تضمین بقای کعبه ثابت در مکانی حمایت و تولید قدرت به کعیه کعبه متحرک و ولی خداست.حق حاکمیت با خداست و قدرت حاکمیت با مردم است. قانونمند بودن تحولات تاریخی یعنی همین که مردم در فراز و فرود انقلاب ها نقش دارند

 

این مقام مسئول یادآور شد: دلیل اول این نظریه ارجاع قرآن به تاریخ که پیامبر داشتانهای قرآن را برای مردم بخوان که تحولات تاریخ جبری نیست.یعنی اشتباهات بنی اسرائیل و... همه تکرار پذیر است دلیل دوم تحلیل انقلاب های گذشته است که در چندین سوره قرآن ۴۰ بار به حضرت نوح مثال میزند و اشتباهات مردم زمان نوح مثال میزند چون امت رسول الله بدانند اشتباهات امت نوح تکرار می شود اگر عبرت نگیریم.

 

سعیدی اذعان داشت: اولین اشتباه بنی اسرائیل از خداپرستی به بت پرستی و تبعیت از پیامبر خدا به تبعیت از فتنه گر سامری بود این درس قرآن است.

وی خاطر نشان کرد: امام خمینی ره فرمود حصر آبادان باید شکسته شود و موسی بن عمران هم دستور مبارزه داد ولی رزمندگان اسلام حصر آبادان را شکستند در حالی که یاران موسی بن عمران گفتند تو با خدایت برو با دشمنان بجنگ و ما تو را دعا میکنیم.یاران موسی علیه السلام در قران آمده که گفتند ما سیر پیاز سبزیجات و... نداریم و تو برایمان اینها را بیاور تا تو را حمایت کنیم .آیا ملت اامام حسین علیه السلام و مردم شریف ایران و رزمندگان و هزاران شهید برای سیبزمینی و پیاز جهاد کردند یا برخلاف بنی اسرائیل برای حکم ولی خدا انقلاب کردند.

 

وی اشاره کرد: خداوند در قرآن اشاره میکند که اگر ملتی در یاری دین الهی کوتاهی کردند معطل مردم نمی ماند و دین خود را با ملت دیگری حفظ خواهد کرد.

 

این مقام مسئول گفت: مردمی که این مباحث را درک کرده اند و وظیفه بودن شرکت در انتخابات را توسط امام المسلمین درک کرده اند واجب است جهت عبور از دوران استمرار انقلاب باید سایرین را با جهاد تبیین آگاه کنند.

 

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا تصریح کرد: دلیل چهارم تجربه تاریخی است که بنی اسرائل تا زمانی که اطاعت کردند پیروز شدند و مردمی که در جنگهای پیامبر شرکت کردند پیروز شدند و تجربه انقلاب اسلامی از دفاع مقدس تا حالا همان عواملی و دلایلی که به ما گفت در هشت سال جنگ تحمیلی انجام دهیم امروز و در حمایت برای انقلاب اسلامی تجربه است.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: جنگ مستقیم ، تسلیم به دشمنان و کفار ، و مقاومت فعال و ایستادگی سه را ه پیش روی ملت ایران است و رهبرمعظم انقلاب این مسیر را انتخاب کرده اند و باید مقابل فتنه دشمنان در مقابله سیطره رسانه ای جهاد تبیین انجام داد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار