خبرهای داغ:
شهيد محمود پیری در 12 تير ماه سال 1328 در شيره جين سراب به دنيا آمد و پس از سه سال زندگي به گنبد مهاجرت کرد. و در دی ماه 1357 در درگیری های گالیکش بر اثر اصابت چند گلوله به شهادت رسید.
کد خبر: ۹۵۷۷۹۷۳
|
۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۴

زندگينامه شهيد محمود پيري

به گزارش خبرگزاری بسیج از گلستان؛شهيد در 12 تير ماه سال 1328 در شيره جين سراب به دنيا مي آيد و پس از سه سال زندگي به گنبد مهاجرت ميكنند. او  تا سال ششم ابتدايي درس ميخواند و بعد به علت فقر مالي از تحصيل باز ميماند و پس از مدتها كار در ريخته گري به خدمت سربازي ميرود و پس از سربازي به رانندگي اشتغال مي ورزد در اين دوران از زندگي پدر خود را از دست ميدهد و مادر كه نيز توانايي كار نداشت سرپرستي مادرش را به عهده ميگيرد.

او ازدواج ميكند و صاحب سه فرزند ميشود و بعد از آن بود كه انقلاب اسلامي ايران به رهبري امام امت به اوج خود مي رسد و محمود با ديگر هم رزمان خود  كه جهت مقابله با رژيم پهلوي و پشتيباني از امام و انقلاب اسلامي همه روزه در راهپيمايي ها شركت ميكرد و تا جايي كه ميتوانست به فقرا و درماندگان كمك ميكرد و در تاريخ 12/10/57 پس از اينكه شنيد به مردم مسلمان گاليكش حمله شده بلافاصله با ديگر همرزمان جهت كمك به مردم مسلمان گاليكش ميشتابد و در آن روز در اثر برخورد چند گلوله به بدن وي و پس از بستري شدن كوتاهي در بيمارستان به شهادت ميرسد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار