خبرهای داغ:
قاسمی فرزاد خبر داد

تأمین زمین برای تمام شهرهای استان همدان در طرح نهضت ملی مسکن

همدان-استاندار همدان گفت: در طرح نهضت ملی مسکن برای تمام شهرها زمین به اندازه کافی تامین شده و در تعدادی از شهرها سیر مراحل قانونی خود را طی می‌کند.
کد خبر: ۹۵۵۰۵۵۴
|
۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، علیرضا قاسمی فرزاد در بیست و دومین جلسه شورای تامین مسکن استان همدان که با حضور مسئولین دستگاه‌های اجرایی و به صورت وبیناری با فرمانداران شهرستان‌ها برگزار شد، اظهار کرد: در طرح نهضت ملی مسکن برای تمام شهرها زمین به اندازه کافی تامین شده و در تعدادی از شهرها سیر مراحل قانونی خود را طی می‌کند.

وی با بیان اینکه طرح‌های سازه زمین‌ها برای واگذاری تهیه شده است، افزود: کار ساخت و ساز در سطح استان شکل گرفته و با سرعت خوبی دارد پیش می‌رود و در ارتباط با بحث مساکن ملی که بلاتکلیف بود دقیقا تعیین تکلیف شده و بحث واگذاری آنها در حال انجام است.

استاندار همدان گفت: هفت شهر ما می‌توانند از تشویقات ۱۹ گانه در بین شهرها بهره‌مند شوند و این تشویقات ۱۹ گانه ظرفیت بسیار خوبی را در اختیار مردم قرار می‌دهد.

وی ابراز کرد: کسانی که در عرصه ساخت و ساز فعال هستند این تشویقات می‌تواند تشویقات بسیار خوبی باشد که بافت‌های فرسوده را در این طرح بازسازی کنند و در ارتباط با مساکن روستایی با اقدامات بسیار خوبی که بنیاد مسکن انجام داده کار با سرعت خوبی در حال پیشرفت است.

قاسمی فرزاد بیان کرد: در موضوعات نهضت ملی، رشد و پیشرفت بسیار خوبی حاصل شده است و هرچه جلوتر می‌رویم اقدامات خوب خود را دارد و توافقات نهایی شده است؛ سند به نام دولت منتقل شده و سیر مراحل قانونی خود را طی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه شهرستان‌ها و شهرها گزارش‌های فرمانداران حاکی از این است که افرادی که ثبت نام کردند به نوعی تعیین تکلیف شدند و ثبت نامی بلاتکلیف نداریم.

استاندار همدان با بیان اینکه زمانی که برای واجدین شرایط پبامک ارسال می‌شود باید وجه آورده اولیه را واریز کنند، ابراز کرد: در مورد نهصت جوانی جمعیت، تامین زمین برای متقاضیان جمعیت برای خانوارهایی که سه فرزند دارند، یعنی فرزند سوم آنها در ۲۸ آبان ۱۴۰۰ به بعد متولد شده مشمول قانون جوانی جمعیت می‌شود و یک قطعه زمین به آنها تحویل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در همه شهرها و شهرستان‌های ما پیش‌بینی لازم برای تامین زمین قانون جوانی جمعیت انجام شده یا در شرف انجام و اقدام است، که بعد از واگذاری آمار دقیق ارائه می‌شود، گفت: متقاضیان مشخص هستند و با تامین زمین و تحویل به صورت قطعی، گزارش آن اعلام خواهد شد.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه صرفا برای متقاضیان افق ۱۰ ساله را ببینید و با ابعاد قانونی آن مشکلی نیست، تصریح کرد: کار اجرایی مسکن مهر نیمه تمام نیز توسط فرمانداران انجام شده است و واریز مبلع ۱۳۰ میلیون تومان از هفته گذشته آغاز شده و در بحث زمین ۱۴.۵ هکتار بحث الحاق خورده تا سند تفکیکی انجام شود.

وی با اشاره به متراژ زمین‌ها ابراز کرد: زمین‌ها از ۷۵ متر تا ۱۵۰ متر آغاز می‌شود و میانگین پروژه‌ها ۵۶ درصد است و متری یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تمام شده است؛ فرایند قیمت‌گذاری مساکن مهر باقیمانده برای شهرهای زیر۲۵هزار نفر از زمان مرحوم شهید قاسمی، وزیر سابق راه شهرسازی بوده که قیمت پایه آن باید مراعات حال افراد شود و در کنار آن با توجه به حدود ۱۰ سالی که نیمه کاره مانده بود به ازاء هرسال ۵ سال برای آنها استهلاک در نظر گرفته شد و با توجه به میزان پیشرفت ساختمان متری یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شد.

استاندار همدان با بیان اینکه برای هرکسی که مقدور نیست دفعتاً مبلغ واریز کند، زمین را تحویل فرد می‌دهیم که خود فرد به صورت تدریجی ساختمان احداث کند، خاطرنشان کرد: اکنون در حوزه اقدام و عمل است، که با پیشرفت فیزیکی ۵۰ تا۶۰ درصد پروژه‌ها انجام می‌شود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار