خبرهای داغ:
عدالتخواه:

نیروهای پزشکی قانونی مجاهدت خاموش برای اجرای عدالت دارند

همدان-رئیس کل دادگستری استان همدان با بیان اینکه نظر سازمان پزشکی قانونی قوی‌ترین موردی است که قاضی می‌تواند بر اساس آن حکم دهد، گفت: نیروهای پزشکی قانونی مجاهدت خاموش برای اجرای عدالت دارند.
کد خبر: ۹۵۴۴۲۹۲
|
۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمدرضا عدالتخواه امروز در آیین تکریم و معارفه مدیر کل سازمان پزشکی قانونی استان همدان با اشاره به جایگاه سازمان پزشکی قانونی در کشور و اهمیت کار در این سازمان اظهار کرد: ادله ادعا کار بسیار سخت و سنگینی است و تبحر قاضی این است که بتواند دلایل طرفین را ارزیابی کند که یکی از ارکان قضاوت نظر پزشکی قانونی است.

وی با بیان اینکه نظر سازمان پزشکی قانونی قوی‌ترین موردی است که قاضی می‌تواند بر اساس آن حکم دهد، افزود: نیروهای پزشکی قانونی مجاهدت خاموش برای اجرای عدالت دارند.

رئیس کل دادگستری استان همدان به سختی کار پزشکی قانونی اشاره و عنوان کرد: باید خدمات این نیروها دیده شود و با پیگیری لازم تحول اساسی در این مجموعه رخ دهد تا انگیزه کافی برای ماندن در کار باشد.

* بازسازی آزمایشگاه پاتولوژی و آسیب‌شناسی پزشکی قانونی

مدیرکل سابق پزشکی قانونی استان همدان نیز به تشریح اقدامات صورت گرفته در زمان تصدی مسئولیت پرداخت و عنوان کرد: طی چهار سال فعالیت در این سازمان در حوزه سخت‌افزاری سه مرکز ملکی تویسرکان، کبودراهنگ و نهاوند به پایان رسیده و مرکز اسدآباد هم ۹۰ درصد پیشرفت داشته است.

آرتین کمالی به بازسازی آزمایشگاه پاتولوژی و آسیب‌شناسی پزشکی قانونی به عنوان یکی دیگر از اقدامات مهم  اشاره و بیان کرد: دستگاه هموژنایزر در همدان راه‌اندازی شده و همدان جزو سه استان  برتر در این زمینه است.

وی ادامه داد: طرح جابه‌جایی سالن تشریح با همکاری دادگستری و دادستان استان مورد توجه قرار گرفت و در حال حاضر اقدامات تملک زمین انجام شده که امیدوارم ساخت این سالن به‌زودی آغاز و مشکلات ترافیکی، امنیتی و بصری را حل کند.

مدیرکل سابق پزشکی قانونی استان همدان با بیان اینکه از سال ۹۸ تا ۱۴۰۲ اعتبارات هزینه‌ای پزشکی قانونی استان ۱۵۵ درصد رشد داشته است، یادآور شد: در حوزه اعتبارات تملک دارایی هم رشد خوبی اتفاق افتاد به طوری که از ۱۵۷ میلیون تومان در سال ۹۸ به ۴ میلیارد و ۱۸۸ میلیون در سال ۱۴۰۲ رسید.

وی در تشریح اقدامات نرم افزای به اجرای سامانه پزشکی قانونی به عنوان یک اقدام همدان اشاره و بیان کرد: در این زمینه استان همدان جزو استان پایلوت و جزو برترین‌ها شناخته شد.

کمالی به جذب پزشکان در سازمان نیز اشاره و عنوان کرد: در حوزه کیفی هم نظیر موضوعات سقط جنین و سایر پرونده‌ها ورود خوبی داشتیم.

در پایان این مراسم ضمن تقدیر از زحمات آرتین کمالی، محمد مالمیر به عنوان مدیرکل سازمان پزشکی قانونی استان همدان معرفی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار