خبرهای داغ:
سردار طلایی نیک:

سیستم تسلیحاتی ما متناسب با تهدیدها است

همدان-سخنگوی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به اینکه سیستم تسلیحاتی ما متناسب با تهدیدها است، گفت: موشک حاج‌قاسم موشک اسرائیل‌زن است، این سامانه به دست نیروهای بومی ساخته شده است.
کد خبر: ۹۵۴۱۶۳۷
|
۰۲ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار رضا طلایی نیک در اجلاسیه کنگره شهدای شهرستان کبودراهنگ ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: بندگی محض خدا و بریدن از نفسانیات از ویژگی‌های شهدای ما بود که توانستند یک حادثه عظیمی خلق کنند.

 وی بیان کرد: راه امام (ره) همان راهی بود که شهدای عزیز شهرستان و شهدای نوژه پیمودند و سرانجام سرمایه شهرستان شدند.

سخنگوی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح عنوان کرد: در این بین، پایگاه هوایی نوژه از خطوط مقدم در دفاع مقدس بود و شهید نوژه از اولین شهدای نیروی هوایی و ارتش قهرمان بود و قبل از دفاع مقدس نیز در دفاع از انقلاب زحمات زیادی کشید.

وی یادآور شد: پایگاه شکاری شهید نوژه از بدو انقلاب کانون دفاع از انقلاب بوده و هست و هنگام طراحی کودتای نقاب که آن زمان هنوز انقلاب نهاد نوپایی بود، رخ داد و نقطه حرکت قرار بود از این پایگاه باشد و دشمن هم بر مسائل نظامی مسلط بود و ۵ شاخه‌ای که در این کودتا طراحی شده بود اما چه شد که این کودتا شکست خورد، یکی از عوامل آن بصیرتی بود که شهید نوژه داشت.

سردار طلایی نیک افزود: یکی از عوامل پیروزی ما در برابر صدام، روحیه خودباوری و اخلاص نیروهای دلاور و رشید ما بود در حالی که در آن زمان دشمن از چند کشور حمایت می‌شد ما تنها در برابر اینها ایستاده بودیم و در نهایت با رشادت‌ها پیروز شدیم.

وی ادامه داد: آنها می‌خواستند با جنگ نگذارند که انقلاب را به دنیا صادر کنیم اما امام راحل در اواخر جنگ فرمودند «ما باید انقلاب را به جهان صادر کنیم» و همین اتفاق در حال رخ دادن است و در جای جای دنیا خیزش مردمی به سمت آزادی وجود دارد.

سخنگوی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اظهار کرد: مردم متدین شهرستان در کوران فتنه‌ها همیشه با استقامت ایستاده‌اند و در قضایای اخیر هر چند در جای جای کشور اتفاقاتی رخ داد اما در شهرستان کبودراهنگ به دلیل صبغه دینی مذهبی اتفاق خاصی نیفتاد و این هم نشان از سجایای اخلاقی شهرستان دارد.

وی یادآور شد: اهالی شهرستان کبودراهنگ در دوران دفاع مقدس زحمات زیادی کشیدند و در اکثر عملیات‌ها حضور داشتند و همیشه اقتدای به امام (ره) داشتند.

سردار طلایی نیک با بیان اینکه این شهدا سرمشق هستند و ما باید از اینها الگو بگیریم و در دانشگاه شهدا تعلیم پیدا کنیم، تصریح کرد: این کنگره‌ها و یادواره‌ها یادی از این شهدای عزیز است.

وی گفت: امروز موشک‌هایی در اختیار داریم که اسم آن‌ها را موشک‌های اسرائیل‌زن گذاشته‌ایم و نقطه هدف آنان در وهله اول سرزمین‌های اشغالی است.

سخنگوی وزارت دفاع با بیان اینکه ، ادامه داد: در سامانه موشک باور ۳۷۳ انواع تجهیزات به کار رفته است؛ رهگیری، راداری، شناسایی و درگیری.

وی با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین تهدید برای ما رژیم اشغالگر قدس است و سیستم تسلیحاتی ما متناسب با تهدیدها است، گفت: موشک حاج‌قاسم موشک اسرائیل‌زن است، این سامانه به دست نیروهای بومی ساخته شده و به نام حاج قاسم سلیمانی نامگذاری شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار