خبرهای داغ:
حاج آخوند احمدی گفت: اهل سنت به کسانی که خداوند به آنان هم افتخار ایمان و هم افتخار نسب قرابت حضرتش صلی الله علیه و آله و سلم را عنایت فرموده احترام می گذارند.
کد خبر: ۹۵۲۹۰۱۲
|
۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۱

اهل بیت(ع) مورد احترام اهل سنت هستند/نسل پیامبر(ص) شریفترین نسب عربهاست

حاج آخوند احمدی امام جمعه اهل سنت شهر کلاله در گفتگو با خبرگزاری بسیج به مناسبت ماه محرم گفت: اهل سنت به کسانی که خداوند به آنان هم افتخار ایمان و هم افتخار نسب قرابت حضرتش صلی الله علیه و آله و سلم را عنایت فرموده احترام می گذارند.

احمدی اظهار داشت: یکی از اصول اهل سنت دوست‌داشتن اهل بیت(ع) است، و آنها به دو دلیل اهل بیت(ع) را دوست می‌‌دارند یکی ایمانشان و دوّم خویشاوندی که با پیامبر دارند، پس وقتی آنها هم مؤمن هستند و هم خویشاوند پیامبر هرگز اهل سنت نسبت به آنان کینه نمی‌ورزند. و اگر کافر باشند ما آنها را دوست نمی‌داریم گرچه از خویشاوندان پیامبر باشند، ابولهب عموی پیامبر (ص) است اما به هیچ صورتی جایز نیست که ما او را دوست بداریم، بلکه باید به خاطر اینکه کافر بوده و پیامبر را اذیت می‌کرده است از او متنفّر باشیم.

وی افزود: پس اهل سنت معتقدند که افتخار نسب تابع افتخار ایمان است، کسی که خداوند او را با هر دو نعمت (ایمان و نسب رفیع) افتخار بخشیده باشد براستی که دو مدال افتخار یکجا برده است، و کسی که توفیق نعمت ایمان را نیافته باشد نسب شریف و رفیع نفعی به او نخواهد رساند، چنانکه خداوند متعال می فرماید:

امام جمعه اهل سنت شهر کلاله عنوان کرد: از دیدگاه اهل سنت اهل بیت(ع) حقوق و واجباتی بر گردن ما دارند: حق دوست‌داشتن؛ پس محبت و دوست‌داشتن آنها چون مؤمن هستند و چون که خویشاوند پیامبر خدا صلی الله علیه وسلم می‌باشند واجب است، چون که پیامبر صلی الله علیه وسلم می‌فرماید: «أذکرکم الله فی أهل بیتی». «در مورد اهل بیت من خدا را مدنظر داشته باشید». و در حدیثی دیگر آمده است: «والذی نفسی بیده لا یؤمنون حتی یحبوکم لله ولقرابتی». «سوگند به کسی که جانم در دست اوست مؤمن کامل نخواهند شد تا شما را به خاطر خدا و خویشاوندی من دوست داشته باشند»، و چون که خداوند می‌فرماید: ﴿ قُلْ لا أَسْأَلُکُمْ عَلَیْهِ أَجْرًا إِلا الْمَوَدَّةَ فِی الْقُرْبَی) (الشوری: 23).

آخوند احمدی تصریح کرد: از جمله حقوق اهل بیت این است که یقین قطعی داشته باشیم که نسب پیامبر صلی الله علیه وسلم و نسل او شریف‌ترین نسب عربهاست؛ چون که پیامبر ص می‌گوید: «إنَّ الله اصطفی بنی إسماعیل، واصطفی من بنی إسماعیل کنانة، واصطفی من کنانة قریشًا، واصطفی من قریش بنی هاشم، واصطفانی من بنی هاشم». «خداوند فرزندان اسماعیل را برگزید، و از میان فرزندان اسماعیل کنانه را برگزید، و از کنانه قریش را برگزید، و از قریش بنی‌هاشم را برگزید و از بنی‌هاشم مرا برگزید».

وی اذعان داشت: قبلاً بیان شد که عقیده اهل سنت در مورد اهل بیت این است که توهین با هر سخن و عملی به آنها حرام است، مسلم در صحیح خود از علی بن ابی‌طالب رضی الله عنه روایت می‌کند که گفت: (سوگند به آن که دانه را شکافت، و نفس را آفرید، پیامبر ص به من گفت که: جز مؤمن کسی مرا دوست نمی‌دارد، و با من دشمنی نمی‌ورزد مگر منافق). مسلم: ح 78.

امام جمعه اهل سنت کلاله خاطرنشان کرد: خلاصه اینکه: حقوق اهل بیت که اهل سنت بدان معتقدند برخی عبارتند از:  حق دوست‌داشتن، حق دفاع‌کردن از آنها، پاک قراردادن دامن آنها از آنچه به دروغ به آنها نسبت داده می‌شود، درودفرستادن بر آنها، حق خمس، باور قطعی‌داشتن که نسب پیامبر صلی الله علیه وسلم و نسل او بهترین و شریف‌ترین نسب است، حرام قرار‌دادن زکات و صدقه برای آنها.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار