خبرهای داغ:
سردار فرجی:

رویکرد اصلی کنگره ملی شهدا، تجلیل از خانواده معظم شهدا است

همدان-دبیر اجرایی دومین کنگره ۸ هزار شهید والامقام استان همدان گفت: دومین کنگره شهدا با رویکرد تجلیل از خانواده معظم شهدا برگزار خواهد شد و مدالی به نام و اسم شهدا تهیه شده که تقدیم این عزیزان می‌شود.
کد خبر: ۹۵۲۴۵۷۴
|
۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار مهدی فرجی در جلسه هماهنگی و ستاد پشتیبانی کنگره ملی شهدای استان همدان اظهار کرد: دومین کنگره ملی ۸ هزار شهید استان همدان در راستای تبیین و آشنایی نسل امروز جامعه با فرهنگ اصیل و ناب دوران دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه این کنگره با رویکرد تجلیل از خانواده معظم شهدا برگزار می‌شود، افزود: سرکشی و بازدید از خانواده معظم شهدا از سوم خردادماه سال جاری آغاز شده و با حضور مسئولان، به‌منظور تجلیل از خانواده معظم ۸ هزار شهید استان، مدالی به نام و اسم شهدا تهیه شده که تقدیم این عزیزان می‌شود.

دبیر اجرایی دومین کنگره ۸ هزار شهید والامقام استان همدان خاطرنشان کرد: ستاد اجرایی این کنگره متشکل از ۲۳ کمیته است که هرکدام کار‌های تخصصی خود را پیگیری خواهند کرد و اجلاسیه هشت هزار شهید استان هم مهرماه برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه برنامه فصل شیدایی در قالب کنگره برگزار خواهد شد، ادامه داد: این نمایش با حمایت‌های شهرداری همدان و سازمان هنری اوج در مرکز استان اجرا خواهد شد که ۳۰ دقیقه از این نمایش با محوریت همدان و در قالب موضوعات مختلف از جمله زندگی‌نامه شهدا، بمباران استادیوم قدس و ... است.

وی بیان کرد: امسال مردم دارالمومنین همدان در انتظار برگزاری بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی استان با عنوان دومین کنگره ملی ۸ هزار شهید استان همدان هستند.

مشاور عالی فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان در ادامه عنوان کرد: تولید مستند، انیمیشن، پادکست، اینفوگرافی شهدا، برگزاری یادواره‌ها در نقاط مختلف استان به منظور پاسداشت مقام شامخ شهدا و بیان روایت‌های مختلف از ادبیات دفاع مقدس بخشی از برنامه‌های ستاد دومین کنگره ملی ۸ هزار شهید استان همدان در راستای تبیین و آشنایی نسل امروز جامعه با فرهنگ اصیل و ناب دوران دفاع مقدس خواهد بود.

وی یادآور شد: آزادسازی ۸ هزار زندانی، ساخت ۸ هزار منزل مسکونی، توزیع ۸ هزار جهیزیه و کاشت بیش از ۲۴ هزار نهال به نیت ۸ هزار شهید گرانقدر استان همدان بخش دیگری از فعالیت‌های اجتماعی ستاد این کنگره خواهد بود.

سردار فرجی همچنین از برگزاری جشنواره‌های فرهنگی، هنری، چاپ و نشر ماهنامه جادوانه‌ها، فصل‌نامه زنگ حماسه با رویکرد کودک و نوجوان، برپایی موکب در ایام اربعین و محرم و صفر، تجلیل از فرزندان نخبه شهدا و ایثارگران، شناسایی و حمایت از سرپرستان خانوار در این کنگره خبر داد.

وی با بیان اینکه مخاطب اصلی این کنگره نوجوانان و جوانان هستند، تصریح کرد: در این راستا با پیگیری‌های اداره کل آموزش و پرورش استان و سازمان بسیج دانش آموزی استان، یادواره‌های متعددی در سطح مدارس استان همدان تاکنون انجام شده و دانش آموزان همدانی توانسته‌اند از مرکز فرهنگی باغ موزه دفاع مقدس استان به‌صورت رایگان بازدید کنند.

دبیر اجرایی دومین کنگره هشت هزار شهید والامقام استان همدان اضافه کرد: به‌منظور ایجاد شور و اشتیاق و ارائه معارف دفاع مقدس، یادواره شهدای ورزشکار با حضور حداکثری نوجوانان و جوانان و باحضور خانواده معظم شهدای ورزشکار برگزار شده است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات
آخرین اخبار