خبرهای داغ:
به جهت بالا بردن سطح آشنایی کارکنان با سیره اخلاقی، جلسه اخلاق با سخنرانی حجت الاسلام رضایی (استاد اخلاق) با حضور کل کارکنان گردان در محل ناحیه مقاومت سپاه شهرستان برخوار برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۹۴۵۴۲
|
۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۹

‌به گزارش خبرگزاری بسیج از لشکر14 امام حسین(علیه السلام)، جلسه اخلاق با سخنرانی حجت الاسلام رضایی (استاد اخلاق) با حضور کل کارکنان گردان به جهت بالا بردن سطح آشنایی کارکنان با سیره اخلاقی در محل ناحیه مقاومت سپاه شهرستان برخوار برگزار شد.

فرمانده گردان108 امام حسین(علیه السلام) برخوار در این رابطه گفت: این برنامه معنوی در محل ناحیه مقاومت سپاه شهرستان برخوار برگزار شد، پایوران گردان، ناحیه مقاومت و سربازان وظیفه در این برنامه حضور کامل داشتند.

فرمانده گردان افزود: در این برنامه حجت الاسلام رضایی (استاد اخلاق) در بیانات خود پیرامون موضوع ادب وبرکات آن بیانات و نکاتی را ارئه کرد.

ایشان در پایان فرمایشات خود آثار ادب دربرابر پدر ومادر رابیان نمودند و ازبرکات مادی ومعنوی رعایت ادب نمونه هایی ذکر کرد و گفت: گناه بی‌ادبی به پدر و مادر گناه بزرگی است و عقوبت شدیدی دارد، حتی اگر آنها تقصیر هم داشته باشند، فرزندشان حقّ بی‌ادبی به آنها را ندارد. امام صادق«سلام‌الله‌علیه» می‌فرمایند: خداوند متعال اجازۀ تخلّف از احسان به پدر و مادر را به هیچ‌کس نداده است، هرچند پدر و مادر فاجر و فاسق باشند.

این سخنران در ادامه گفت: در بیان اقسام ادب به یک اعتبار راجع به ادب اعضا و جوارح انسان و به یک اعتبار دیگر، راجع به ادب در مقابل خداوند، ادب در مقابل اهل‌بیت «سلام‌الله‌علیهم» مطالبی مطرح شد ولی قسم بعدی ادب، ادب در مقابل پدر و مادر است، انسان باید در مقابل پدر و مادرش خیلی مؤدب و متواضع باشد، مواظب گفتار و کردارش و حتی مواظب نحوۀ نشستن و برخاستن خود باشد، ادب، نه تنها نزد شیعیان یا مسلمانان، بلکه نزد همۀ انسان‌ها مقدس است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار