خبرهای داغ:
رئیس ستادکل با بیان اینکه ما شهیدان بزرگی را از دست دادیم و برکت خون این شهدا موجب سرعت گرفتن افول رژیم صهیونیستی خواهد شد، گفت: آمریکا بیش از همه شریک جنایات صهیونیست‌ها است، چه بپذیرد و چه تکذیب کند، مسئولیت اصلی حادثه دمشق و سایر جنایات رژیم صهیونیستی بر عهده آمریکا است.
کد خبر: ۹۵۹۰۱۲۵
|
۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج اصفهان، سرلشکر محمد باقری امروز (شنبه هجدهم فروردین) در مراسم تشییع سردار علی زاهدی اظهار کرد: حضور مردم شهیدپرور و انقلابی خطه اصفهان را گرامی می‌داریم، یاد امام و شهیدان انقلاب اسلامی دفاع مقدس و مدافع امنیت و حرم و سلامت کشور به‌ویژه شهید قدس سرلشکر پاسدار محمدرضا زاهدی که پس از ۴۳ سال مجاهدت شبانه‌روزی جان خود را فدای اسلامی و انقلاب اسلامی و آزادی قدس کرد را نیز گرامی‌می‌داریم.

وی افزود: امروز در کنار پیکر مطهر این شهید گردهم آمدیم، شهیدی همچون شهیدان خرازی، ردانی، همت، کاظمی و صد‌ها شهید فرمانده و ۲۴ هزار شهید گلگون‌کفن این استان بی‌نظیر کشور که در میدان شهادت؛ شهید زاهدی هم‌رزم شهید سلیمانی، عماد مغنیه و شهدای آزادی قدس شریف بود.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح تصریح کرد: ملت بزرگ ایران روز گذشته به برکت عملیات طوفان‌الاقصی و به برکت خون شهدای روز قدس بی‌نظیری را در تاریخ جهان خلق کردند تا آمریکای جنایتکار بداند که عمر رژیم صهیونیستی به سر آماده است.

سرلشکر باقری تصریح کرد: مروری بر زندگی ۷۵ ساله رژیم صهیونیستی نشان‌دهنده دو دوره مشخص است؛ دوره اول فراز این رژیم و دوره بعدی زوال این رژیم است، رژیم صهیونیستی سرزمین قدس شریف را غضب کرد و حکومتی جعلی را بنا نهاد و با کمک اروپا و آمریکا قدرت گرفت و ارتش‌های عربی بیش از ۶ روز در مقابل این رژیم دوام نیاوردند، اما دوره افول صهیونیست‌ها با انقلاب اسلامی آغاز شد؛ امام خمینی (ره) یکی از راهبرد‌های دائمی جمهوری اسلامی را مقابله با این رژیم قرار دادند و روز قدس را برای بیان این احساسات قرار دادند و از آن روز روال قدرت صهیونیست‌ها تغییر کرد.

وی افزود: در دوره رهبری امام خامنه‌ای با تشکیل نیروی قدس سپاه جریان‌های اصیل اسلامی همچون حزب‌الله و حماس با قدرت به میدان آمدند و روز به روز بر قدرتشان افزوده شد.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح تصریح کرد: مجاهدان مقاومت در یک عملیات غافلگیرانه به صهیونیست‌ها هجوم بردند و شکستی ترمیم‌ناپذیر را به دشمن تحمیل کردند، دشمنی که اساس و بنیادش بر قدرت نظامی اطلاعاتی آمریکای جنایتکار بنا گذشته شده بود، در این عملیات رزمندگان مقاومت با حداقل تلفات خسارات زیادی به رژیم صهیونیستی زدند و سربازان زیادی را به اسارت گرفتند.

وی ادامه داد: غزه سرزمین کوچکی است که ۱۶ سال در محاصره بوده و دائم در حال جنگ بوده است، رزمندگان مقاومت با حفر تونل صنعت دفاع ایجاد کردند و چنین بلایی را بر سر صهیونیست‌ها آوردند، رژیمی که به دنبال سرزمین نیل تا فرات بود، امروز و طی ۶ ماه گذشته در باتلاق نبرد غزه فرو رفته است و راهی برای ادامه و پایان جنگ ندارد، آیا حمله به بیمارستان پاسخ عملیات مجاهدان فلسطینی است؟ چه توجیهی دارد که تغذیه مردم غزه را مورد هدف قرار دهند؟

سرلشکر باقری خاطرنشان کرد: این روش نبرد صهیونیستی است که مشخص کرد مدینه فاضله مورد نظر آمریکا چه حکومتی است، در صورتی که آن‌ها مدعی دموکراسی اسرائیل بودند، اما کسانی که درباره ماهیت این رژیم شک داشتند، در این حادثه متوجه واقعیت شدند.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه صهیونیست‌ها بعد از ۶ ماه بمباران غزه به هیچکدام از اهداف خود نرسیدند، تاکید کرد: روز گذشته بعد از ۱۸۶ روز راکت به سمت اسرائیلی‌ها شلیک شد، یعنی هنوز این نهضت بیدار است، شکست صهیونیست‌ها قطعی است و این رژیم در بحران فرو رفته که خروج از آن بحران شدیدی است.

وی ادامه داد: وضعیت سرزمین این رژیم به گونه‌ای است که مردم این رژیم هر روز بر سر حاکم این رژیم فریاد می‌کردند، در ارتش این رژیم نافرمانی دیده می‌شود و سربازان فرار می‌کنند، بخش زیادی از جوانان این رژیم از کشور خارج شده‌اند، دوام رژیم صهیونیستی امکان پذیر نیست، باوجود حمایت آمریکا و اروپای ظالم صهیونیست‌ها پایشان به دادگاه کشیده شد و در شورای امنیت نیز قطع‌نامه علیه این رژیم صدا شد و مردم جهان حیثیت و آبرو برای صهیونیست باقی نگذاشتند که این برکت خون شهدای الاقصی است، نشان‌دهنده دمیده شدن روح انقلاب اسلامی در غزه است و این آتش خاموشی ندارد و نبرد طوفان الاقصی این آتش را تا انحلال رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داد.

سرلشکر باقری یادآور شد: طرحی که استکبار تهیه کرد بود تا جهان اسلام را با یک نمایندگی تام الاختیار در غرب آسیا حکومت خود را نهایی کنند، با تلاش نیرو‌های مقاومت و حمایت ملت ایران این روند معکوس شد و روند ضعف این رژیم غاصب در پیش گرفته شد، هر اقدامی این رژیم انجام داده از سر استیصال است و هر عملیات این رژیم از سر ناتوانی است و دست به دیوانگی زده و حمله هوایی و موشکی به کنسولگری به عنوان یک مقر دارای مصونیت بین‌المللی معنای دیوانگی و خودکشی دارد.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه ما شهیدان بزرگی را از دست دادیم و برکت خون این شهدا موجب سرعت گرفتن افول رژیم صهیونیستی خواهد شد، ادامه داد: آمریکا بیش از همه شریک این جنایات صهیونیست‌ها است، چه بپذیرد و چه تکذیب کند، مسئولیت اصلی حادثه دمشق و سایر جنایات رژیم صهیونیستی بر عهده آمریکا است و باید پاسخگو باشد.

وی متذکر شد: تکلیف شهدای ما مشخص است این شهدا مؤمنان واقعی بودن و و تا پای جهان ایستادند، شهید زاهدی ۱۳ سال از عمر خود را در سرزمین قدس به سر برده است و سختی‌های مختلفی را تحمل کرد و جایگاهی عظیم در نزد خداوند دارد و در روز شهادت حضرت علی توسط رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

سرلشکر باقری با بیان اینکه اصفهان به عنوان مهد شهادت و شجاعت ایثار شهادت دیگری را تقدیم‌انقلاب اسلامی کرد، تاکید کرد: شهیدان بزرگ این حادثه به خداوند پیوستند، حقیر افتخار آشنایی با شهید زاهدی را از ابتدای دفاع مقدس دارم، از کجای مجاهدت او بگوییم که حقش را ادا کنیم، از حضور در خط شیر، از زخمی شدن در عملیات فرمانده کل قوا، از حضور ویژه در عملیات ثامن الائمه و نقش ویژه در عملیات طریق قدس، بعد از آن در لشکر ۱۴ امام حسین شانه به شانه خرازی و ردانی‌پور ایستاد و جنگید و بعد از دفاع مقدس مسئولیت‌های سنگینی از جمله فرماندهی نیروی زمینی و هوای سپاه را بر عهده گرفت، اما تواضع وی باعث‌شد به عنوان همرزم شهید سلیمانی به نیروی قدس اضافه شود و یاور سید مقاومت شد.

وی با بیان اینکه رزمندگان حزب الله عاشق سردار زاهدی بود، گفت: شهید زاهدی فرمانده‌ای متواضع و از دیده شدن فراری بود، یک استراتژیست موفق در دفاع مقدس و جبهه مقاومت بود، روز پیش از شهادت با روی خندان گزارش داد و مشتاقانه به زیارت امام رضا شتافت و پس از آن به جبهه مقاومت رفت جانش را تقدیم‌اسلام کرد.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح تصریح کرد: اقدام اسرائیل بدون پاسخ باقی نخواهد ماند و همان‌طوری که رهبر فرمودند دشمن را پشیمان خواهیم کرد، از سردار سلیمانی یاد گرفتیم زمان و نوع عملیات را ما تعیین می‌کنیم و در هنگام مناسب و با حداکثر آسیب رسانی به دشمن قطعاً انجام خواهد گرفت.

سرلشکر باقری در پایان خاطرنشان کرد: در محضر شهید زاهدی و در ماه رمضان و شما روزه داران و خانواده شهدای اصفهان دعا می‌کنیم خداوند شهیدان ما را با مولایشان محشور بفرماید.

ارسال نظرات