مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی با تاکید بر اینکه بخش صنعت صادرات محور بوده و بحران بیکاری را رفع می کند،گفت: ارزش افزوده ای که بخش صنعت ایجاد می کند بیشتر از بخش کشاورزی است که این مهم مستلزم نگاه ویژه تری از سوی مسئولان و متولیان امر است.
کد خبر: ۹۵۷۵۲۰۵
|
۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی از فریمان، «جعفر فرشچی طوسی» در اردوی جهادی راهیان پیشرفت که در محل شهرک صنعتی کاویان در فریمان برگزار شد افزود: تاکنون در ۴۲ شهرک صنعتی استان پنج هزار و ۲۹۲ قرارداد واگذاری زمین با سرمایه گذاران منعقد شده است که از این تعداد ۲ هزار و ۷۷۵ قرارداد به بهره برداری رسیده است اما از این تعداد ۱۵۴ قرارداد یا واحد صنعتی تعطیل شده است.

وی ادامه داد: واحدهای بهره برداری شده در شهرکهای صنعتی مزبور تاکنون برای ۷۰ هزار ۳۵۱ نفر اشتغال ایجاد کرده اند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: وضعیت زیرساختهای شهرکهای صنعتی خراسان رضوی از متوسط کشوری در این زمینه بالاتر است اما نیازمند یاری دستگاه های خدمات رسان در این زمینه هستیم.

فرشچی افزود:امروز عملکرد شهرک صنعتی کاویان واگذاری بیش از ۳۳۴ هکتار زمین با ۳۴۲ قرارداد و ۱۷۱ واحد بهره برداری رسیده و ایجاد ۶ هزار نفر اشتغال است.

وی اظهار کرد: واحدهای صنعتی مستقر در شهرکهای صنعتی با وجود همه مشکلات در حال تولید هستند اما با مشکلاتی هم دست و پنجه نرم می کنند که باید این مشکلات شناسایی شود چرا که بسیاری از آنها توسط دستگاه های اجرایی مرتبط قابل حل است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: ارزش‌افزوده یک مترمکعب مصرف آب در بخش صنعت نسبت به ارزش افزوده مصرف یک مترمکعب در بخش کشاورزی بیشتر است.

فرشچی افزود: در محور غرب مشهد شهرک ماشین سازی و فناوریهای نوین با برخورداری از ۱۱۹ هکتار زمین و مصرف ۱۸ لیتر آب در ثانیه، هفت هزار اشتغال ایجاد کرده است، کدام بخش کشاورزی با این مقیاس چنین اشتغالی ایجاد کرده است؟

وی ادامه داد: من لزوم توسعه بخش کشاورزی را نفی نمی کنم اما بخش صنعت که صادرات محور بوده و بحران بیکاری را رفع می کند مستلزم نگاه ویژه تری است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها